Să-nceapă fiesta! O nouă ediție Película aduce spiritul latin la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/sa-nceapa-fiesta-o-noua-editie-pelicula-aduce-spiritul-latin-la-bucuresti/

5 zile de filme, întâlniri cu publicul, ateliere culinare, poveşti, piñata, capoeira, samba si bossa-nova în cadrul singurului festival de film si cultură ibero-americană din ţară! Festivalul Película a ajuns la cea de-a 4-a ediţie şi va avea loc în perioada 11-15 septembrie 2019 la Cinema Elvire Popesco, Institutul Cervantes, Cinema Muzeul Țăranului Român, J’ai Bistrot, Gastropub şi Vino Wines&More.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2019

Competiția Película din acest an cuprinde filme din Brazilia, Peru, Mexic, Argentina și Chile și va fi jurizată de Sylvie Debs, Bogdan Dumitrache și Boglarka Nagy. 

Ca în fiecare an, Película dorește să celebreze cinematografia și cultura Ibero-Americană și își îndreaptă reflectoarele spre una dintre țări în mod deosebit. Anul acesta țara în focus este Brazilia. În cadrul festivalului vor fi prezentate 4 filme braziliene, producții remarcabile, care tratează subiecte sociale de actualitate: BENZINHO/LOVELING, CALIFORNIA, HOJE EU QUERO VOLTAR SOZINHO/THE WAY HE LOOKS și CENTRAL DO BRASIL/CENTRAL STATION.

Unul dintre filmele iconice ale Braziliei, CENTRAL DO BRASIL în regia lui  Walter Salles, va deschide miercuri, 11 septembrie, ediția a patra a festivalului Película!. Filmul vorbește despre călătoria plină de emoții a unei foste învățătoare și a unui băiat în vârstă de 9 ani. Filmul are peste 30 de premii și nominalizări în festivaluri internaționale, a fost nominalizat la Oscar pentru Cea mai bună actriță în rol principal (Fernanda Montenegro) și Cel mai bun film străin și a primit în 1999 Globul de Aur pentru Cel mai bun film străin.

Filmul de închidere, TANGO SUOMI, este o coproducție Argentina-Finlanda și ne oferă bucuria de a o avea alături de noi pe argentinianca Gabriela Aparici, regizorul și producatorul acestuia. Conform tradiției anuale, după film va urma o seară de Milonga în Atriumul Institutului Francez.

Programul festivalului cuprinde un workshop de bunătăți braziliene pregătite de Monica, o simpatică româncă braziliancă, povești din America Latină cu Amalia Enache și Oana Vasiliu, un workshop pentru copii despre cum se face o piñata, demonstrații de capoeira, samba și bossa-nova.

Întregul program al festivalului este disponbil pe site-ul festivalului www.peliculafiesta.ro, iar biletele sunt disponibile pe eventbook: https://eventbook.ro/program/pelicula


Festivalul Película este organizat de FREEALIZE și Asociația Culturală ARTICHITANA și este susținut onorific de o parte dintre ambasadele  țărilor din America Latină la București: Argentina, Brazilia, Chile, Mexic și Peru, cărora li se alatură Ambasada Franței, Institutul Francez și Institutul Cervantes.

Película promite o experiență inedită și vă așteaptă să luați parte la cât mai multe evenimente!

¡Hasta pronto!

__________________________________________________
Pagina de facebook: https://www.facebook.com/PeliculaLAFE
Pagina de instagram: @peliculalafe
Bilete: https://eventbook.ro/program/pelicula

Website: www.peliculafiesta.ro

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.