Salonul Internațional de Arte și Cultură Masonică, în octombrie, la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/salonul-international-de-arte-si-cultura-masonica-in-octombrie-la-bucuresti/

Marele Ordin Feminin Român va organiza în perioada 3-5 octombrie, la Centrul Naţional de Artă „Tinerimea Română” din Str. Johann Gutenberg nr. 19, sector 5 (Podul Izvor), Bucureşti cea de-a treia ediţie a Salonului Internaţional de Arte şi Cultură Masonică.

Un articol de Ziarul Metropolis|25 septembrie 2014

Deschiderea oficială a Salonului va avea loc vineri, 3 octombrie, ora 11,00. Tema centrală a evenimentului de anul acesta va pune în lumină câteva răspunsuri privind actualitatea masoneriei în contemporaneiate, propunandu-vă câteva răspunsuri posibile la întrebarea ”Cum și cât (mai) construiesc astăzi masonii?”

“Vă invităm la o incursiune în lumea fascinantă a masoneriei, o lume aparent închisă și plină de mistere și care stârnește adesea controverse. Fie că vrem să o recunoaștem sau nu, este o realitate faptul că masonii au contribuit permanent la dezvoltarea comunității din care au făcut parte și a societății în general. Păstrarea tradițiilor și a moștenirii spirituale, respectarea ritualurilor atât de bogate în simboluri, precum și preocuparea constantă de a promova excelența și valorile sunt doar câteva dintre elementele care ne definesc și pe care vă invităm să le descoperiți sub forma unui eveniment cultural inedit!” declară Graziela Bârlă, Marele Maestru al Marelui Ordin Feminin Român.

În cadrul evenimentului vor fi organizate manifestări diverse: prelegeri urmate de dezbateri pe teme masonice susținute de Mari Maeștri ale unor grupări masonice din țară și străinătate, istorici și cercetători, dar și de simpli observatori ai lumii masonice; proiecții de filme pe teme masonice; expoziția „Regalia în istoria masoneriei”; expoziția de documente și însemne masonice vechi din țară și străinătate; expoziții de arta contemporană de inspirație masonică – pictură, ceramică, sculptură, carte; concerte de muzică masonică.

Cu ocazia desfașurării ediției a III-a a Salonului, va fi lansat primul site tv on-line dedicat masoneriei de pretutindeni, indiferent de ritul practicat sau de orientarea tradițională sau modernă – www.hwtv.eu.

Salonul Internațional de Arte și Cultură Masonică alături de stagiunea permanentă de concerte masonice „Coloana Armoniei” – concerte ce au loc in fiecare ultimă sâmbătă a lunii la Centrul Naţional de Artă „Tinerimea Română” – sunt parte dintr-o serie de proiecte culturale ale Marele Ordin Feminin Român deschise accesului publicului larg.
Fondurile obținute din aceste proiecte sunt utilizate pentru susținerea copiilor supradotați și talentați, precum și a celor abandonați în maternități și în instituțiile de profil ale statului.

Intrarea la Salonul Internațional de Arte și Cultură Masonică este liberă pentru toți vizitatorii, indiferent dacă fac sau nu parte din masonerie.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.