Sânge, erotism și activitate paranormamală în competiția Dracula Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/sange-erotism-si-activitate-paranormamala-in-competitia-dracula-film-festival/

33 de filme, cât se poate de noi şi inedite, au fost alese în competiţiile Dracula Film Festival, care va avea loc la Braşov în perioada 12 – 16 octombrie, la Teatrul “Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria, Cinema One şi Centrul Cultural Reduta.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2016

Șase lungmetraje din Rusia, Ungaria, Suedia, Danemarca, Serbia și Marea  Britanie concurează pentru trofeul Dracula, la Dracula Film Festival. Unul dintre ele este The Rift (r. Dejan Zecevic, 2016), primul SF care vine din Serbia după destrămarea Iugoslaviei, și care repune această țară pe harta cinematografului fantastic: investigarea unui satelit prăbușit duce la o epidemie de zombie.

Paranormal Drive (r. Oleg Asadulin, 2016) este o producție rusească, surprinzător de simplă și eficientă, al cărei personaj principal este de fapt o mașină de lux posedată, iar The Man Who Was Thursday (r. Balazs Juszt, Ungaria, 2016), un thriller paranormal cu pulsații erotice, o aduce pentru a doua oară în atenția publicului Dracula Film Festival pe binecunoscuta  actriță Ana Ularu, prezentă și pe genericul filmului de deschidere, Inferno (r. Ron Howard, 2016).Dracula Film Festival

În The Open (r. Marc Lahore, 2015, Marea Britanie), unul dintre cele mai frapant de originale filme fantastice ale ultimilor ani, deja multipremiat în circuitul festivalier, trei rebeli joacă tenis în mijlocul pustietății îndrăznind să viseze, deși viața s-a transformat într-o farsă și sfârșitul lumii se apropie.

Cam ce se întâmplă atunci când Federer se transformă în Mad Max și Beckett fuzionează cu Tank Girl.

O peliculă extrem de fierbinte este și The Giant (r. Johannes Nyholm, 2016), filmul suedez care a făcut senzație la festivalul de la Toronto și care face parte, în acest moment, din competiția celui de la San Sebastian.

O poveste superbă și foarte emoționantă a triumfului individual și un basm ce explodează de vitalitate, simbolistică și culoare.

What We Become (r. Bo Mikkelsen , 2015), primul film danez cu zombie cu o producție impresionantă, a fost prezent și în selecția festivalurilor de la Sitges, Bruxelles, Londra și Zagreb.

Surprinzător de puternic, nu neapărat din cauza a ceea ce se întâmplă, ci din cauza a felului în care se întâmplă, e genul de horror noir, o specie azi pe cale de dispariție.

În competiția pentru trofeul Little Dracula au fost selectate 19 scurtmetraje, majoritatea europene, dar și din Mexic, Spania și Australia: thrillere psihologice (Autoscopy, Norvegia) și filme fantastice cu sirene (The Orchid and The Wasp, Turcia), filme cu vârcolaci români (Blue Moon, UK) sau cu extraterești spanioli (Alien Inside, Spania).

Nu pot lipsi filmele cu zombie (We Together, USA) și filmele cu criminali notorii (Beer Cellar,  UK).

Puzzled by Tudor Botezatu

Puzzled by Tudor Botezatu

Opt filme care inovează din scenariu, regie sau care beneficiază de abordări vizuale memorabile se regăsesc în competiția de scurtmetraje românești.

Este primul an în care există  2 animații în competiție, foarte variante stilistic și atent meșteșugite, fie din desen manual (Mamă, tată, trebuie să vă spun ceva, r. Paul Mureșan), fie din colaj și grafică pe calculator (Cutia albă, r. Mihai Păcurar).

O altă premieră pentru această secțiune este și prezența unui thriller erotic supranatural, Puzzled, r. Tudor Botezatu.

Nu lipsesc filmele cu supranatural 100% autohton, cum sunt Mă cheamă Costin, în regia lui Radu Potcoavă, și  40 de zile al lui Sorin Tănase.

Competiția include și unul dintre cele mai brutale thrillere de scurtmetraj din cinematografia românească, Investiția perfectă, în regia lui Ibolya Simó, precum și o distopie despre extincția viselor, Vise de vânzare, r. Vlad Buzăianu.

Foto: Dracula Film Festival – facebook

 

 

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.