Scrisoarea lui Caragiale, văzută prin ochii lui Mălăele
https://www.ziarulmetropolis.ro/scrisoarea-lui-caragiale-vazuta-prin-ochii-lui-malaele/

Duminică, 16 februarie 2014, de la ora 20.00, la Sala Studio a TNB, va avea loc „Scrisoarea” lui Horaţiu Mălăele, după „Scrisoarea pierdută”. Va fi primul spectacol de la închiderea Sălii Mari, aflată în lucrări de modernizare.

Un articol de Petre Ivan|11 februarie 2014

Duminică, 16 februarie 2014, de la ora 20.00, la Sala Studio a TNB, va avea loc „Scrisoarea” lui Horațiu Mălăele, după „Scrisoarea pierdută”. Va fi primul spectacol de la închiderea Sălii Mari, aflată în lucrări de modernizare.

Spectacolul programat duminică 16 februarie va avea prima reprezentatie pe scena Sălii Studio. O distribuţie apreciată de public dă viaţă lumii atât de colorate din scena şi din culisele politichiei româneşti:

Mircea Rusu (Tipătescu), Virgil Ogăşanu (Trahanache), Mihai Constantin (Caţavencu), Alexandru Bindea (Cetăţeanul turmentat), Raluca Petra / Victoria Dicu (Zoe/ Muta), Marius Rizea (Farfuridi), Eduard Adam (Brânzovenescu), Marcelo S. Cobzariu (Pristanda).

Scrisoarea

În rolul lui Agamemnon Dandanache îi puteţi vedea în această stagiune pe : Horaţiu Mălăele (16 februarie), Marian Râlea (18 şi 19 februarie) şi Mihai Calotă.

Aşa cum s-a remarcat, „Scrisoarea pierdută” a lui Caragiale devine și „Scrisoarea” lui Horațiu Mălăele, într-o cheie regizorală nouă, care dă un contur bine definit scenic, prin dimensiuni exagerate cu bună intenţie satirică, unor realităţi de care ne ciocnim şi astăzi.

Pentru că lumea lui Caragiale, ca și a noastră, este una destul de tristă și de rea. Dar Mălăele ne vorbeşte despre grotescul ei fără patimă, cu o detașare reconfortantă, cu amuzament chiar, folosind accente expresioniste în scenografie şi în jocul actorilor.

Scrisoarea

Astfel, din 16 februarie, la TNB, Sala Studio, aveti ocazia să vă reintalniti cu  una din cele mai savuroase istorii de amor şi de intrigă politică, într-o viziune care ni-l dezvăluie atât pe regizorul, cât şi pe caricaturistul Horaţiu Mălăele.

Foto cu Scrisoarea şi Horaţiu Mălăele – Augustin Bucur

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.