ShortsUP – poveşti la care râzi incontrolabil
https://www.ziarulmetropolis.ro/shortsup-povesti-la-care-razi-incontrolabil/

Pe 1 şi 2 februarie, scurtmetrajele ironice, hilare sau absurde premiate de festivalurile de film din toată lumea vin la Weekendul Comediei Scurte ShortsUP, un eveniment ce sărbătoreşte umorul de calitate.

Un articol de Petre Ivan|23 ianuarie 2014

Pe 1 și 2 februarie, scurtmetrajele ironice, hilare sau absurde premiate de festivalurile de film din toată lumea vin la Weekendul Comediei Scurte ShortsUP,  un eveniment ce sărbătorește umorul de calitate.

Cât de departe poți merge pentru a te face remarcat? E întrebarea de la care pornesc scurtmetrajele prezentate în premieră pe țară la ShortsUP, după ce au străbătut circuitul festivalier și au câștigat aplauzele și simpatia juriilor internaționale.

Filmele aduc la un loc trei viziuni diferite asupra unui univers în care e tot mai greu să fii tu însuți. Când imaginea contează mai mult decât orice altceva, riști să te iei prea în serios, ca multe din personajele de la Weekendul Comediei Scurte.

Exploziv și neașteptat, filmul Nu mă uita (r. Canada, 2013), regizat de Jean‐François Asselin, a fost descris de publicația The Huffington Post ca ”unul dintre cele mai amuzante și vii lucruri văzute vreodată. Grafic, subtil și extrem de curajos. Un comentariu pertinent la adresa culturii social media de azi, subînțeles dintr-o poveste la care râzi incontrolabil”.

În ficțiunea canadiană cu grad ridicat de tragi-comic, Mathieu, un tânăr obsedat de propria persoană, ar merge până în pânzele albe pentru a se face observat. E o chestiune de supraviețuire: exiști pentru tine doar dacă devii memorabil pentru alții.

Nu mă uita (Canada, 2013) – ShortsUP

Cea mai bună comedie la L.A ShortFest 2013, Am depășit recordul (r. Ryan Velásquez, SUA, 2012), e un scurtmetraj sensibil și amuzant despre autocunoaștere.

În cele două săptămâni rămase până la aniversarea vârstei de 12 ani, Jonathan Woodbridge are o misiune dificilă: trebuie să-și impresioneze familia.

Dar cum poate face asta când e înconjurat doar de genii? Depășirea unui record mondial pare să fie singura soluție.

ShortsUP

Am depășit recordul (SUA, 2012) – ShortsUP

Dictatorul (r. Andreas Henn, Germania, 2013), comedia nemțească selectată în peste 13 festivaluri internaționale și distinsă cu premiul publicului la Palm Springs International ShortFest și Aspen Shortsfest va fi văzută pentru prima dată de publicul românesc sâmbătă, pe 1 februarie.

În Iugoslavia anilor 1942, în plin război, Nicola, un proiecționist sârb, decide să renunțe la armele clasice de luptă în favoarea unora neconvenționale, ca rolele de film dintr-un cinematograf.

Un scurtmetraj în care umorul autentic însuflețește realitatea istorică.

ShortsUP

Dictatorul (Germania, 2013) – ShortsUP

Weekendul Comediei Scurte are loc sâmbăta, 1 februarie și duminică, 2 februarie la Cinema Patria și prezintă două programe diferite  cu filme ce vorbesc despre căutarea propriei identități în spații culturale diverse.

Programul de filme va fi completat de expoziția de artă vizuală Imbold Pop-Up Gallery, un proiect curatorial creat de Imbold, Galeria special pentru spectatorii ShortsUP.

Biletele pentru Weekendul Comediei Scurte pot fi achiziționate în avans prin MyTicket și Eventim la prețul de 25  de lei pe seară sau 40 de lei pentru ambele seri (sub formă de abonament), sau la fața locului (Cinema Patria) la prețul de 35 de lei pe seară.  Detalii pe www.shortsup.ro.

Foto cu ShortsUP – Cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.