Sibiu: Actori europeni vor juca în premieră într-o piesă japoneză de Chikamatsu Monzaemon
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-actori-europeni-vor-juca-in-premiera-intr-o-piesa-japoneza-de-chikamatsu-monzaemon/

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară. „O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa „Asasinarea unei […]

Un articol de |27 septembrie 2012

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară.

„O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa „Asasinarea unei femei în infernul de ulei”, jucată în mod special pe scena de bunraku şi kabuki şi scrisă în 1721 de Chikamatsu Monzaemon.

 

Potrivit reprezentanţilor Teatrului Naţional „Radu Stanca” (TNRS), este pentru prima dată când o piesă a acestuia este jucată de actori europeni. Chikamatsu Monzaemon este adesea numit „Shakespeare al Japoniei”, fiind considerat unul din cei mai mari dramaturgi niponi.

„Proiectul cu Teatrul Naţional «Radu Stanca» este unicul proiect în care un teatru de stat al unei ţări joacă o piesă japoneză tradiţională, în stilul japonez creat recent. În Europa, un asemenea proiect este unic, nu s-a mai făcut niciodată – teatru contemporan japonez, cu actori din Europa”, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, regizorul Yasuda, care a caracterizat stilul de joc abordat în piesă ca un „kabuki modern”.

Repetiţiile au durat opt săptămâni, dar actorii sibieni au susţinut în ultimii doi ani mai multe workshop-uri. Acestea au cuprins un antrenament unic pentru actori, metoda Yamanote, care „dezvoltă tehnica dialogului şi percepţia propriului corp prin exerciţii corporale, vocale şi de mimică, impersonare, improvizaţie liberă sau sketch-uri”, potrivit reprezentanţilor TNRS.

Totodată, regizorul limitează mişcările actorilor la spaţiul necesar ceremoniei ceaiului – yojo-han, şi anume opt metri pătraţi. Această restrângere ajută actorii să exprime „reacţiile sensibile, chiar nevrotice ale japonezului modern, la mediu şi la ceilalţi oameni”.

„E vorba nu numai de un spectacol, ci de o întâmplare unică în Europa, de o selecţie foarte drastică a actorilor şi o şcoală foarte bună, o disciplină cu totul specială şi un stil de lucru total diferit de cum se lucrează într-o ţară europeană. Una din cele mai importante piese din dramaturgia kabuki, un fel de Shakespeare, prinde viaţă la Sibiu într-o experienţă europeană, pornind de la filosofia şi stilul de joc japoneze”, a declarat Constantin Chiriac, directorul TNRS.

Din distribuţia spectacolului, alături de nouă actori sibieni, face parte şi japonezul Tomohiko Kogi.

Premiera va avea loc joi, de la ora 19.00, iar următoarea reprezentaţie va fi în 19 octombrie.

Biletele la spectacol costă între 10 şi 15 lei.

 

Sursa: Mediafax

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.