„Sibyl”. Cu psihoterapeuta la psihoterapeut ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibyl-cu-psihoterapeuta-la-psihoterapeut-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră mondială în Competiţia de la Cannes, „Sibyl” (2019), al treilea film al regizoarei franceze Justine Triet, este portretul complex al unei psihoterapeute şi scriitoare, jucată de minunata Virginie Efira, inexplicabil lăsată fără premiul de interpretare pe Croazetă.

Un articol de Ionuţ Mareş|30 iunie 2019

Psihoterapeuta Sibyl (Virginie Efira) vrea să renunţe la clienţi pentru a se dedica scrisului, însă este apelată, noaptea, de o tânără actriţă cu mari probleme, Margot (Adèle Exarchopoulos), aflată într-o relație cu un actor căsătorit (Gaspard Ulliel) chiar cu regizoarea filmului în care cei doi joacă (Sandra Hüller).

Deşi iniţial o refuză, insistenţa noii potenţiale cliente, dar mai ales dificultăţile pe care începe să îi le dezvăluie şi care par să îi amintească de trecutul său, o fac pe Sibyl să o accepte. Asta şi pentru că îşi dă seama că ar putea să folosească lucrurile care i se povestesc în romanul pe care vrea să îl scrie.

Este premisa noului film al regizoarei franceze Justine Triet, „Sibyl”.

Un film care are două atuuri ce fac uitat schematismul ușor al scenariului, sau mai degrabă lipsa de prospețime.

Mai întâi, interpretarea memorabilă și strălucitoare pe care o oferă Virginie Efira, care duce totul pe umeri. Joacă la fel de puternic momentele de seducție, de tensiune erotică, precum și momentele de depresie, de cădere. Dar și puținele momente de seninătate și de liniște.

Apoi, structura formală ambițioasă, care înseamnă o întrepătrundere de planuri temporale și ficționale și treceri rapide de la o stare la alta, de la o convenție la alta, printr-un montaj ghidat de o logică mai curând sentimentală, și mai puțin clasic-narativă.

Un film cu personaje feminine puternice, în ciuda aparentei lor labilități, și cu personaje masculine șterse, vag caraghioase. Un film de o intensitate emoțională captivantă, susținută de un amestec elaborat de dramatism și deriziune.

„Sibyl” a fost prezentat în România în cadrul Bucharest International Film Festival (BIFF, 24-30 iunie).

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.

27
/10
/22

În cele 4 zile de festival au fost peste 300 de oameni în public, în cele 3 locații: la Cinema Victoria, Faber și Facultatea de Arte și Design. Festivalul a fost deschis cu “Pentru minte tu ești Ceaușescu“, în regia lui Sebastian Mihăilescu, care a avut asociat și primul Q&A al festivalului, și s-a încheiat la Faber, cu proiecția filmului „Alb pe Alb”, în regia lui Viera Čákanyová.

26
/10
/22

În luna noiembrie, la History Channel puteţi urmări un documentar despre istoria Colosseumului (cea mai celebră arenă din toate timpurile), cum este viața trăită în munți, ce știa omenirea în antichitate despre extratereștrii și cum s-au păstrat până astăzi legendele faraonilor.

25
/10
/22

După un turneu sold out al echipei în mai multe orașe din țară, filmul Capra cu Trei Iezi intră oficial în cinematografe pe 28 octombrie, în weekendul de Halloween. Bazat pe povestea lui Ion Creangă, filmul a fost primit de public cu surprindere și nostalgie: scenariul respectă basmul lui Creangă, care este, în fond, o poveste de groază, nu neapărat una de adormit copiii. În rolurile principale joacă Maia Morgenstern și Marius Bodochi, iar regia este semnată de Victor Canache.

21
/10
/22

Duminică, 23 octobrie, de la 18.30, la Cinema Astra va avea loc proiecția filmului documentar dedicat Brașovului, realizat de tinerii care au participat la cursurile „Be-Brașov: retrocedarea emoțiilor I memoria orașului”. Participanții la eveniment vor asista și la o reprezentație de tip teatru verbatim și la o expoziție cu fotografii din Brașov.