Silviu Purcărete: „«Faust» nu este cel mai important sau cel mai izbutit spectacol al meu“
https://www.ziarulmetropolis.ro/silviu-purcarete-faust-nu-este-cel-mai-important-sau-cel-mai-izbutit-spectacol-al-meu/

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24 că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Un articol de Corina Vladov|20 iunie 2013

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24, că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Despre spectacolul său, „Faust“

„Şi pe mine mă surprinde succesul spectacolului. Nu mă aşteptam să fie atât de popular, să placă unor categorii atât de diverse de oameni. El nu este, din punctul meu de vedere, cel mai important spectacol al meu sau cel mai izbutit. Sunt altele care au avut mult mai puţin succes sau notorietate.“

„Spectacolul ăsta, din punctul meu de vedere urmăreşte foarte exact temele lui Goethe. Deci finalul nu-mi aparţine sub nicio formă… Am încercat să fiu cât se poate de şcolar şi de cuminte cu textul. Aşa încerc să fac de obicei… sunt foarte conştiincios cu textele.“

„Iniţial, spectacolul era cu Iordache şi cu Dinică. Ar fi fost un alt spectacol cu ei. Eu am început cu ei şi la un moment dat am vrut să părăsesc proiectul pentru că nu se mai putea. Chiriac (n.r. – Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu) a zis că mă omoară şi că trebuie să găsim altă soluţie. Până la urmă a fost foarte bine pentru că a fost o întâlnire neşteptat de bună între Ilie şi Ofelia (n.r. – Ilie Gheorghe şi Ofelia Popii).“

Despre spectacolele lansate

„Nu, nu le mai văd. Practic, nici premiera nu prea pot să o urmăresc. E o chestie de temperament… E senzaţia asta că nu mai ai cum să intervii, că lucrurile îţi scapă de sub control şi atunci senzaţia e una foarte neplăcută. Şi cum niciodată nu reuşeşti să faci ce crezi tu că e cel mai bine şi tot timpul rezultatul final este unul aproximativ… mi se pare că totul e foarte prost. Şi e o senzaţie absolut necontrolabilă şi neplăcută. Şi atunci nu mă duc. De obicei mă detaşez de spectacolele pe care le fac… Peste ani le mai văd, uneori.“

Şi nici „Faustul“ nu face excepţie. Întrebat de Iuliana Ciugulea cum i se pare acum, la şapte ani de la premieră, regizorul spune că nu ştie, întrucât nu l-a văzut: „Nu ştiu, că nu l-am văzut. Mai văd aşa câte ceva când facem câte o repetiţie sau mai intru uneori, când se întâmplă să fiu acolo şi văd aşa, un fragmenţel.“

„Cred că sunt şi sper că sunt foarte echilibrat şi lucrez foarte artizanal, aproape cu degetele. Sunt meşteşugar, în sensul cel mai nobil. Asta înseamnă de fapt un artist. În felul ăsta lucrez, nu îmi răspund obsesiilor abisale şi demonilor uriaşi care mă bântuie. Sunt foarte echilibrat, în general dorm bine, nu-s deloc complicat.“

Silviu Purcărete

Cum îşi alege piesele

„Lucrez la comandă cu cea mai mare plăcere, dacă-mi convin. Nu este o reţetă. Sigur că apropierea de un text este intuitivă, uneori este iraţională, alteori este raţională, depinde. Nu am o metodă. În general, eu nu lucrez cu metodă în niciun compartiment al profesiei mele şi nici în ăsta al alegerii repertoriului. Şi poate că acest eclectism al gusturilor mele reprezintă singura metodă sau singura regulă“.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.