Silviu Purcărete: „«Faust» nu este cel mai important sau cel mai izbutit spectacol al meu“
https://www.ziarulmetropolis.ro/silviu-purcarete-faust-nu-este-cel-mai-important-sau-cel-mai-izbutit-spectacol-al-meu/

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24 că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Un articol de Corina Vladov|20 iunie 2013

Regizorul Silviu Purcărete a declarat în emisiunea „Conversaţii esenţiale“, realizată de Iuliana Ciugulea pe Digi24, că, iniţial, proiectul pentru spectacolul „Faust“ a început cu alţi actori, cu marii Ştefan Iordache şi Gheorghe Dinică.

Despre spectacolul său, „Faust“

„Şi pe mine mă surprinde succesul spectacolului. Nu mă aşteptam să fie atât de popular, să placă unor categorii atât de diverse de oameni. El nu este, din punctul meu de vedere, cel mai important spectacol al meu sau cel mai izbutit. Sunt altele care au avut mult mai puţin succes sau notorietate.“

„Spectacolul ăsta, din punctul meu de vedere urmăreşte foarte exact temele lui Goethe. Deci finalul nu-mi aparţine sub nicio formă… Am încercat să fiu cât se poate de şcolar şi de cuminte cu textul. Aşa încerc să fac de obicei… sunt foarte conştiincios cu textele.“

„Iniţial, spectacolul era cu Iordache şi cu Dinică. Ar fi fost un alt spectacol cu ei. Eu am început cu ei şi la un moment dat am vrut să părăsesc proiectul pentru că nu se mai putea. Chiriac (n.r. – Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu) a zis că mă omoară şi că trebuie să găsim altă soluţie. Până la urmă a fost foarte bine pentru că a fost o întâlnire neşteptat de bună între Ilie şi Ofelia (n.r. – Ilie Gheorghe şi Ofelia Popii).“

Despre spectacolele lansate

„Nu, nu le mai văd. Practic, nici premiera nu prea pot să o urmăresc. E o chestie de temperament… E senzaţia asta că nu mai ai cum să intervii, că lucrurile îţi scapă de sub control şi atunci senzaţia e una foarte neplăcută. Şi cum niciodată nu reuşeşti să faci ce crezi tu că e cel mai bine şi tot timpul rezultatul final este unul aproximativ… mi se pare că totul e foarte prost. Şi e o senzaţie absolut necontrolabilă şi neplăcută. Şi atunci nu mă duc. De obicei mă detaşez de spectacolele pe care le fac… Peste ani le mai văd, uneori.“

Şi nici „Faustul“ nu face excepţie. Întrebat de Iuliana Ciugulea cum i se pare acum, la şapte ani de la premieră, regizorul spune că nu ştie, întrucât nu l-a văzut: „Nu ştiu, că nu l-am văzut. Mai văd aşa câte ceva când facem câte o repetiţie sau mai intru uneori, când se întâmplă să fiu acolo şi văd aşa, un fragmenţel.“

„Cred că sunt şi sper că sunt foarte echilibrat şi lucrez foarte artizanal, aproape cu degetele. Sunt meşteşugar, în sensul cel mai nobil. Asta înseamnă de fapt un artist. În felul ăsta lucrez, nu îmi răspund obsesiilor abisale şi demonilor uriaşi care mă bântuie. Sunt foarte echilibrat, în general dorm bine, nu-s deloc complicat.“

Silviu Purcărete

Cum îşi alege piesele

„Lucrez la comandă cu cea mai mare plăcere, dacă-mi convin. Nu este o reţetă. Sigur că apropierea de un text este intuitivă, uneori este iraţională, alteori este raţională, depinde. Nu am o metodă. În general, eu nu lucrez cu metodă în niciun compartiment al profesiei mele şi nici în ăsta al alegerii repertoriului. Şi poate că acest eclectism al gusturilor mele reprezintă singura metodă sau singura regulă“.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.