„Singură la nunta mea”, la Festivalului Internațional de Film de la Varșovia
https://www.ziarulmetropolis.ro/singura-la-nunta-mea-la-festivalului-international-de-film-de-la-varsovia/

Drama „Singură la nunta mea/ Seule a mon mariage”, lungmetrajul de debut al regizoarei Marta Bergman, va fi prezentată astăzi, 16 octombrie, în cadrul secţiunii Discoveries a celei de-a 34-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Varşovia. Proiecţia este programată să aibă loc la Kinoteka 7, de la ora 21.00.

Un articol de Petre Ivan|16 octombrie 2018

Secțiunea necompetitivă Discoveries este dedicată lungmetrajelor de ficțiune și documentare din întreaga lume care abordează subiecte contemporane și care au fost prezentate la festivaluri din străinătate.

Filmul va avea premiera românească la cea de-a noua ediție a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest. El va fi proiectat sâmbătă, 27 octombrie, de la ora 19.30, la Cinema Muzeul Țăranului, în prezența regizoarei Marta Bergman și a protagonistei, Alina Șerban.

În cinematografele românești, filmul va rula începând cu 2 noiembrie.

„Singură la nunta mea” a avut premiera mondială în programul ACID (Association pour le cinéma indépendant et sa diffusion), la Festivalul de Film de la Cannes 2018. Pelicula a mai făcut parte din selecția Festivalului Internațional de Film Francofon de la Namur 2018.

Coproducţia Belgia-România a fost filmată în România și Belgia și îi are în rolurile principale pe Alina Șerban și Tom Vermeir.

Pelicula spune povestea Pamelei (Alina Șerban), o tânără din comunitatea romă, o femeie spontană și amuzantă care trăiește împreună cu copilul ei în vârstă de doi ani și cu bunica într-o casă dărăpănată, unde împart același pat. Ea visează la libertate şi se îmbarcă spre necunoscut, renunţând la tradiţiile care o sufocă. Speră să se căsătorească pentru a-şi schimba destinul, dar şi pe al fiicei ei. Filmul vorbește despre curajul şi determinarea de a-ţi depăşi condiţia.

Marta Bergman, născută la Bucureşti, este autoarea unor documentare despre comunitatea romă şi rolul femeii în societatea contemporană. Producţiile ei au fost prezentate în festivaluri ca Visions du Réel şi Leipzig Film Festival.

Alina Şerban, născută într-o familie de romi din România, este actriţă şi regizoare. A urmat cursuri ale Royal Academy of Dramatic Art din Londra şi Tisch School of the Arts din New York. Angajată în a sprijini comunitatea romă, ea a devenit cunoscută prin one-woman show-ul „I Declare at My Own Risk”, ca autoare şi interpretă. Pamela din „Singură la nunta mea” este primul ei rol principal într-un lungmetraj.

Belgianul Tom Vermeir este actor de teatru şi televiziune şi muzician. Ca actor, este cunoscut din producţia „Belgica” (2016), de Félix van Groeningen, care a avut premiera la festivalul Sundance.

Din distribuţie mai fac parte Rebeca Anghel, Marie Denarnaud, Marian Şamu, Viorica Tudor, Johan Leysen, Karin Tanghe şi Jonas Bloquet.

Scenariul filmului este semnat de Marta Bergman și Laurent Brandenbourger, în colaborare cu Boris Lojkine şi Katell Quillévéré, scriptul, de Andra Bărbuică, iar decorurile, de Marina Obradovic şi Igor Gabriel. Muzica a fost compusă de Vlaicu Golcea.

„Singură la nunta mea” este o producţie a companiei belgiene Frakas Productions, în asociere cu Hi Film (Ada Solomon) din România, în coproducţie cu Avenue B Productions şi Zélila Films (Caroline Bonmarchand şi  Sophie Leclercq), cu susţinerea Rouge International (Julie Gayet şi Nadia Turincev) din Franţa.

Filmul este susţinut de Centre du Cinéma et de l’Audiovisuel de la Fédération Wallonie Bruxelles, RTBF (Televiziunea Belgiană), Proximus, Wallimage (Wallonie), Screen.Brussels, Casa Kafka Pictures, Provinci Liège şi Centre National du Cinéma et de l’Image Animée.

„Singură la nunta mea/ Seule a mon mariage” este cea de-a treia colaborare dintre Frakas Productions şi Hi Film Productions, după lungmetrajele „Felicia, înainte de toate” şi „Soldaţii. Poveste din Ferentari”.

 

Foto: Singură la nunta mea – facebook

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.