Soprana Anita Hartig: cântăreţii de operă sunt ca nişte atleţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/soprana-anita-hartig-cantaretii-de-opera-sunt-ca-niste-atleti/

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru […]

Un articol de |19 octombrie 2012

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru CNN în care vorbeşte despre începuturile sale artistice, despre vocaţie şi despre munca pe care trebuie să o depună un cântăreţ de operă.

Anita Hartig povesteşte că a intrat în contact cu muzica de operă la vârsta de 17 ani, când o prietenă i-a oferit două CD-uri cu Maria Callas. A urmat o pasiune mistuitoare pentru muzica de operă şi sentimentele care îi transpun pe ascultători şi pe interpreţi deopotrivă, prin voce şi prin instrumente.

„Atunci când am începu să cânt, pur şi simplu am ştiut. Nu pot să explic în cuvinte. Poate alţi oameni simt acest lucru atunci când se îndrăgostesc – ştii că este persoana potrivită. Aşa am simţit eu cu muzica şi opera”, susţine soprana româncă pentru CNN.

Ea a mai precizat că un cântăreţ de operă poate fi comparat foarte bine cu un atlet: „ambii trebuie să se antreneze foarte mult pentru a se concentra asupra distanţei”. De asemenea, mai susţine tânăra soprană care îşi antrenează vocea în fiecare zi, timp de 3 – 5 ore, este foarte important ca un cântăreţ de operă să ştie când şi cum să-şi dozeze energia.

Anita Hartig, soprana originară din Bistriţa, a povestit apoi cum s-a lansat în carieră, după ce a absolvit Academia de Muzică din Cluj.

„Când mi-am încheiat studiile la Academie, Ioan Holender de la Opera de Stat din Viena a auzit despre mine de la un critic. El mi-a trimis un e-mail în care îmi spunea că doreşte să-mi asculte vocea, iar din acel moment totul s-a schimbat pentru mine. Nu ştiu exact ce i-a spus acel critic, dar probabil că a fost ceva care l-a făcut curios”, a povestit ea.

În ceea ce priveşte diferitele atribute care-i individualizează pe cântăreţii de operă, Anita crede că accentul trebuie pus pe sinceritate. „Diferenţa dintre un cântăreţ şi altul este dată, desigur, de talent, sau de înzestrarea naturală a fiecăruia. Culoarea vocii, da se poate spune că şi acest lucru, însă cel mai preţios lucru, cel care face cu adevărat diferenţa între cântăreţi, este sinceritatea. Nu este deloc uşor să te deschizi în faţa publicului – să fi sinceră, să-ţi deschizi sufletul şi să le spui: Iată-mă aici cu tot talentul meu, cu insecurităţile mele, cu tot ceea ce sunt. Aceasta sunt eu”

Desigur, mai adaugă Anita Hartig, că pe lângă talent şi sinceritate este foarte importantă şi tehnica. „Dar există numeroşi cântăreţi de operă care au o tehnică bună dar care poate că nu şi-au rezervat suficient timp pentru a dezvolta şi cealaltă parte – sensibilitatea”.

Despre Scala din Milano, celebră scenă pe care tocmai a debutat, Anita Hartig spune că-şi trăieşte visul. „Suntem în cea mai frumoasă şi cea mai celebră operă din lume. Muzicieni uriaşi şi o tradiţie pe măsură – opera s-a născut aici. Sunt atât de fericită să mă aflu aici. Îmi vine să plâng de bucurie şi de recunoştinţă pentru emoţiile pe care le simt aici. Este mai mult decât un vis – este cea mai pură dorinţă pe care am avut-o în inima mea şi care, iată, a devenit realitate.

Sursa: Agerpres

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.