Spectacolul începe cu o lectură, ediţia a II-a, la Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-incepe-cu-o-lectura-editia-a-ii-a-la-nottara/

Teatrul Nottara organizează, între 23 şi 25 aprilie, la Sala George Constantin, a doua ediţie a proiectului Spectacolul începe cu o lectură, iniţiat în decembrie 2013 şi desfăşurat în parteneriat cu Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică, „I.L. Caragiale” (UNATC).

Un articol de Petre Ivan|17 aprilie 2014

Cea de-a doua ediţie a este dedicată dramaturgiei contemporane mexicane, fiind pentru prima oară când se traduc in limba română piese de teatru aparţinând acestei culturi. Spectacolele lectură sunt conduse de tineri regizori masteranzi, iar distribuţiile reunesc atât actori ai teatrului gazdă, cât şi studenţi.

Prin acest proiect, Teatrul Nottara îşi propune să trezească interesul publicului şi specialiştilor pentru dramaturgia contemporană din alte ţări, mai puţin cunoscută în România.

Ca o continuare practică a spectacolelor lectură din prima ediţie (dedicată dramaturgiei contemporane din Cehia), a fost decisă punerea în scenă a textului Poker face de Petr Kolečko, în regia Adelei Bițică (studentă la Master RegieTeatru).

În această montare joacă actori experimentaţi, Victoria Cociaș și Ion Haiduc, alături de studenţii Cristiana Ioniță și Costin Dogioiu. Spectacolul va avea premiera în luna iunie.

Evenimentul Spectacolul începe cu o lectură prilejuieşte, de asemenea, miercuri, 23 aprilie, ora 19:00, la Sala George Constantin a Teatrului Nottara o întâlnire cu dramaturgul şi regizorul Mariana Hartasánchez, autoarea piesei Un banjo şi doi morţi. Spectacolul – lectură (în regia Adelei Biţică – masterandă anul II, Regie Teatru), va fi urmat de discuţii cu publicul şi presa.

Spectacolul

 În cele trei zile ale evenimentului, spectatorii au acces liber la următoarele spectacole-lectură:

 23 aprilie 2014, ora 19:00

– Un banjo şi doi morţi de Mariana Hartasánchez, traducerea: Jenniffer Corrales Oconitrillo, regia: Adela Biţică   (masterandă anul II, Regie Teatru), cu: Ada Navrot, Crenguța Hariton, Mihai Nițu, Bianca Popescu, Sorin Cociș, Ion Haiduc. Reprezentaţia va fi urmată de discuţii cu publicul şi presa, în prezenţa autoarei.

 24 aprilie 2014, ora 19:30

– Alaska de Gibrán Portela, traducerea: Jenniffer Corrales Oconitrillo, regia: Dragoş Muşoiu (masterand anul II, Regie Teatru), cu: Dan Bordeianu, Vlad Pavel, Ioana Calotă.

 25 aprilie 2014, ora 19:30

– Autopsia unui fulg de nea de Luis Santillán, traducerea: Jenniffer Corrales Oconitrillo, regia: Irina Teodora Slate (studentă anul III, Regie), cu: Crenguţa Hariton, Andreea Alexandrescu, Ada Galeş.

Foto cu Spectacolul începe cu o lectură – Teatrul Nottara

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.