Spectacolul multimedia „Neverland“, în turneu național
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-multimedia-%e2%80%9eneverland%e2%80%9c-%c3%aen-turneu-na%c8%9bional/

După succesul de la Bucureşti, spectacolul într-un singur personaj, interpretat de Ioana Flora, în regia Iuliei Rugină, va fi prezentat toamna aceasta publicului din Cluj-Napoca, Sibiu şi Ploieşti.

Un articol de Petre Ivan|28 octombrie 2019

Realizat în 2018, cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național, după un text original având la bază experiențe comune actriței și regizoarei, Neverland este debutul în teatru al regizoarei de film Iulia Rugină, cunoscută, printre altele, pentru regia filmelor Breaking News (2017), Love Building (2013), Să mori de dragoste rănită (2014) sau Captivi de Crăciun (2010). Prezentat în premieră la Apollo 111 Teatrul în toamna anului trecut, Neverland a fost inclus ulterior în proiectul Povești la Replika și prezentat pe scena Centrului de Teatru Educațional Replika din București, iar de anul acesta poate fi văzut la Apollo 111 Teatrul, în stagiunea 2019 – 2020.

Cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național și a trei parteneri instituționali din Cluj-Napoca, Sibiu și Ploiești, Neverland va fi prezentat toamna aceasta și publicului din țară,  prin 6 reprezentații, astfel:

5, 6 noiembrie – Cluj Napoca, ZUG Zone, strada Traian nr. 40 – 42

8 noiembrie – Sibiu, Teatrul pentru Copii și Tineret GONG, strada Alexandru Odobescu nr. 4 – două reprezentații în cadrul Festivalului Tânăr de la Sibiu

20, 21 noiembrie – Ploiești, Teatrul Toma Caragiu, strada Toma Caragiu, nr. 13

Neverland este construit în jurul unui singur personaj și folosește diverse mijloace de expresie: text, dans, proiecție video, muzică live. Spectacolul urmărește viața unei femei de la 16 la 42 de ani, prin prezentarea unor momente distincte din evoluția ei, pe tot parcursul celor 27 de ani, între 1992 și 2019. E o privire pe furiș în intimitatea unei femei, ce îi scoate la iveală traseul emoțional pe parcursul vieții, vulnerabilitatea, fricile, iubirile, raportarea la locul din care provine și o dorință de evadare, cronicizată în timp.

Neverland pune lupa pe unul dintre cele mai discutate fenomene antropologice la nivel mondial, așa numita generație Peter Pan. Deși mai puțin resimțit în societatea românească, oarecum tradiționalistă, generația Peter Pan se referă la acea categorie de vârstă care, potrivit studiilor recente, refuză să își asume normele sociale ce caracterizează de multe ori viața adultă în societățile dezvoltate economic, ajungând la vârste de 30-40 de ani fără să fi bifat realizări precum căsătoria, un job stabil, copii, o casă sau posesiuni materiale importante. Extrem de ancorat în realitatea socială a României prezente, spectacolul propune și o dezbatere antropologică privind rolul femeii în societatea românească post comunistă.

Neverland e realizat de o echipă ce provine în mare parte din cinema. O foarte mare parte din decor e proiectată în timpul spectacolului. Scenografia e semnată de Andreea Popa, scenograf cu experiență în peste 30 de producții cinematografice, sound design-ul îi aparține lui Dumitru Alexandru, unul dintre cei mai activi sound designeri din cinematografia română. Experiența de lucru în cinematografie este evidentă în punerea în scenă, pentru că, la nivel de formă, spectacolul împrumută foarte multe elemente din cinema.

„Orice s-ar crede în final despre acest spectacol, oricum s-ar numi el, că e teatru, că e film pe scenă, că e performance multimedia, atât de mult adevăr și atât de multă emoție sunt puse în el, încât, atunci când un spectator iese din sală cu lacrimi în ochi sau când mărturisește că poveștile de pe scenă sunt parte din povestea lui personală, pentru mine e finalul unui drum foarte, foarte valoros: procesul de a descoperi Neverland, drumul către ceva ce nu am mai făcut niciodată, unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le-am făcut vreodată.” (Iulia Rugină)

Rezultat al colaborării și complementarității dintre regizor și actor, Neverland “a fost o bucurie pură de la primul moment de căutare. De la primele discuții despre el. Ce e cel mai uimitor este că povestea continuă prin toate reacțiile pe care le-am avut de la spectatorii care au văzut spectacolul. E incredibil de frumos sentimentul, nu cred să mai fi simțit vreodată o comunitate de oameni atât de strânsă în jurul unui spectacol pe care l-am făcut.” (Ioana Flora)

Neverland e produs de Asociația Culturală Control N, ce are în portofoliu, pe lângă programele educaționale din zona filmului (LIM – Less Is More, Second Draft, ARCS Summer Camp), producții proprii din zona artelor vizuale și performative: Expoziția DISCO BTT – Discotecile Perioadei Comuniste, expoziția itinerantă Acsinte.100, spectacolul de coregrafie Dorian.

Mai multe detalii  despre Asociația Culturală Control N și spectacolul multimedia Neverland pot fi aflate pe site-ul asociației (www.controln.ro), pe paginile de Facebook Asociația Culturală Control N (https://www.facebook.com/controlN/), Neverland – spectacol multimedia (https://www.facebook.com/neverlandspectacolmultimedia) sau la numărul de telefon 0721 261 736.

Turneul național al spectacolului multimedia Neverland este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

13
/05
/15

Cea de-a 68-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes începe astăzi, cele mai mari staruri din lume fiind aşteptate pe Croazetă, până pe 24 mai. Ediţia din acest an are şi o regulă strictă: pozele selfie sunt interzise pe covorul roşu.

13
/05
/15

Pe 23 mai 2015, la Bookfest, Editura Herg Benet va lansa volumul “Pălăria albastră şi alte povestiri”, semnat de Andrei Crăciun, poet, prozator şi, mai ales, colaborator al nostru, al ziarului Metropolis, unde semnează de un an şi jumătate cronici de teatru şi de cărţi şi de filme şi interviuri cu personalităţi din cultura noastră românească, aşa cum e ea.

13
/05
/15

Un spectacol de dans contemporan care a epuizat toate ipostazele umanității în fața unei divinități capricioase. Akram Khan Company a prezentat, în premieră pentru publicul din România, Kaash, vineri și sâmbătă seară, pe scena Teatrului Național București, în cadrul celei de a XVI-a ediții a Întâlnirilor JTI.

12
/05
/15

„Fazanul” a avut premiera pe 8 mai la Teatrul Nottara. Comedia bulevardieră, în regia tânărului Alexandru Mâzgăreanu, aduce pe scenă savoarea îndrăzneaţă a umorului burlesc. Timp de două ore, ispitele amoroase şi încurcăturile de situaţie se înlănţuie în ritmul alert al unui dans de samba.

12
/05
/15

Noul roman al lui Umberto Eco, Numărul zero, va fi lansat duminică, 24 mai, ora 15.00, la standul Editurii Polirom, din cadrul Salonului Internațional al Cărții Bookfest 2015. „Eco reconstruieşte, urmărind întîmplările prin care trec protagoniştii romanului, evenimentele cele mai putrede şi intrigile cele mai tulburătoare din istoria Italiei postbelice.” (Panorama)

12
/05
/15

 În luna mai, Merci Charity Boutique (MCB) împreună cu Acuarela Bufet organizează Charity Lunch #4 - un prânz pentru tine sau un cadou special oferit unui prieten, cu o personalitate pe care o admiră.

12
/05
/15

Caravana Docuart poposește vineri, 15 mai, la Timișoara. în cadrul StudentFest. Puteți vedea documentare românești în mansarda Facultății de Arte și Design, din strada Oituz nr 4, vineri de la ora 23 și sâmbătă (de Noaptea Muzeelor), de la aceeași oră. Intrarea e liberă.

12
/05
/15

Regizorul Alexa Visarion montează pentru prima dată un spectacol pe scena Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu: „Noaptea bufonilor“ va fi prezentat în avanpremieră sâmbătă, 16 mai, ora 19:00. În rolurile principale, doi actori de excepție și o întâlnire artistică inedită: Ilie Gheorghe și Marian Râlea.

11
/05
/15

CRONICĂ DE FILM Bazat pe o piesă de teatru și un scenariu scrise de (actorul și dramaturgul) Mimi Brănescu, „Acasă la tata”, debutul în regie al lui Andrei Cohn, se afișează ca o farsă sub care se ascunde o dramă la foc mic despre sentimentul ratării și regretul pierderii tinereții.