Studiu pentru identificarea ţării cu cele mai multe filme europene lansate pe pieţe non-europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-pentru-identificarea-tarii-cu-cele-mai-multe-filme-europene-lansate-pe-piete-non-europene/

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene. Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un […]

Un articol de |16 octombrie 2012

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene.

Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un recul relativ important, relatează cineuropa.org.

În 2010, 1.281 de filme europene au fost lansate în exclusivitate în săli pe cel puţin una dintre cele 27 de pieţe din UE sau din cele 10 pieţe non-europene acoperite de acest raport. Peste 90% din aceste filme au fost lansate în Europa şi doar 103 dintre ele (8%) au fost proiectate în cinematografele din Europa.

Din cele 37 (27 + 10) de pieţe din acest eşantion, peste 378 de milioane de bilete au fost vândute pentru filmele europene, din care 70,4 milioane în afara Europei. Altfel spus, circa 19% din biletele la filmele europene au fost vândute în afara Europei. În 2009, filmele europene au vândut aproape 84 de milioane de bilete pe aceleaşi 10 pieţe non-europene. Astfel, pe parcursul unui singur an, numărul biletelor la filmele europene vândute în afara Europei a scăzut cu 16%.

La nivel global, raportul a constatat că filmele europene au generat încasări cu 16% mai mici în afara Europei pe parcursul anului 2010.

Raportul – aflat anul acesta la prima sa ediţie – examinează în detaliu cotele de piaţă ale filmelor europene în UE şi în 10 ţări din afara UE studiate. Importanţa pieţei americane pentru filmele europene a fost subliniată: în 2010, această piaţă a reprezentat 62% din încasările brute obţinute de filmele europene în teritoriile non-europene.

Cantitativ, acest raport a dezvăluit că Franţa avea, în 2010, cel mai mare număr de filme lansate în afara UE (150 de filme în afara Europei, adică 33% din totalul filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene studiate).

La nivelul încasărilor, Marea Britanie ocupă primul loc, cu un total de 25 de milioane de bilete vândute în cele 10 ţări precizate mai sus, reprezentând 36% din biletele vândute de filmele europene în acele ţări.

Dacă se analizează cota de piaţă a filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene în 2010, datele dezvăluie un contrast frapant între procentul deţinut de filmele europene în numărul total de bilete vândute în UE (26% în 2010) şi procentul realizat în cele 10 ţări non-europene, unde filmele europene au vândut doar 3% din totalul biletelor generate de toate peliculele lansate pe plan mondial în acel an.

Deşi acest raport subliniază o tendinţă cu valoare de avertisment, specialiştii în cinematografie au convenit să nu tragă concluzii pripite, ţinând cont de importanţa efectului sezonier în industria cinematografică. Cifrele datează din 2010 şi obiceiurile de consum şi cel de a merge la cinematograf s-au modificat drastic în ultimii doi ani în Europa, dar şi în lumea întreagă. Observatorul european al audiovizualului speră că va putea să publice acest raport complex în fiecare an, cu scopul de a furniza astfel analize şi date structurale pe o perioadă mai îndelungată.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 39 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Sursa: Mediafax

15
/01
/24

Scriem cuvinte în grabă, le rostim în grabă. Folosim adesea structuri gramaticale greşite, preluate multe dintre ele din mass-media şi propagate cu o viteză uimitoare. Pe Facebook, pe whatsApp, aruncăm cuvinte, propoziții, toate scrise rapid și cel mai adesea fără grijă. Corectitudinea exprimării nu prea mai interesează pe nimeni.

15
/01
/24

Teatrul Maghiar de Stat Cluj își ia cu tristețe rămas bun de la actorul András Csíky, laureat al premiilor Kossuth și Jászai Mari, distins cu Premiul UNITER pentru întreaga activitate, care s-a stins din viață în data de 13 ianuarie 2024, la vârsta de 94 de ani

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.