SUBMERGENCE- cel mai recent film semnat Wim Wenders la DaKINO 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/submergence-cel-mai-recent-film-semnat-wim-wenders-la-dakino-2018/

DaKINO 2018 aduce la Bucureşti cel mai recent film al celebrului regizor german Wim Wenders, SUBMERGENCE, care a avut premiera la Festivalul de Film de la Toronto în toamna anului trecut. Cea de-a 27-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film DaKINO are loc în perioada 18-22 aprilie la ARCUB şi Cinema Muzeul Țăranului.

Un articol de Petre Ivan|13 aprilie 2018

Lungmetrajul, care îi are în rolurile principale pe Alicia Vikander și pe James McAvoy, va fi prezentat în premieră în România și într-o proiecție unică în cadrul Festivalului, joi, 19 aprilie, ora 20.00 la Cinema Muzeul Țăranului.

Wim Wenders are la activ, în lunga sa carieră, 3 nominalizări la Oscar pentru documentarele The Salt of the Earth, Pina și Buena Vista Social Club, este câștigătorul Premiului BAFTA și al Palme d’Or la Cannes pentru Paris, Texasși al unui Leu de Aur la Veneția pentru The State of Things.

Tot în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Toronto 2017, au avut premiera mondialăși alte două filme incluse în programul DaKINO 2018:HOSTILES, în regia lui Scott Cooper, un western clasic care îi are in rolurile principale pe Christian Bale, Rosamund Pike, Wes Studi și Timothee Chalamet, și THE WIFE, în regia lui Bjorn Runge, cu Glenn Close în rolul principal, alături de Jonathan Pryce și Christian Slater.

În premieră în România, DaKINO 2018 prezintăși filmul THE LEISURE SEEKER, în regia lui Paolo Virzi, pentru care Helen Mirren a obținut o nominalizare la Globurile de Aur 2018 pentru Cea mai buna actriță. Filmul a fost inclus și în Competiția Oficială a Festivalului de Film de la Veneția în 2017.

PLEASE STAND BY, în regia lui Ben Lewin, o aduce într-un rol principal de excepție pe actrița Dakota Fanning, care joacă alături de Toni Collette, rolul unei tinere cu tulburare de spectru autist care demonstrează că pasiunea ei pentru Star Trek sparge bariere. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film de la Austin și a fost prezentat la Festivalul de Film de la Romaîn 2017,putând fi văzut la DaKINO în premieră în România.

Acestor titluri li se adaugă FILM STARS DON’T DIE IN LIVERPOOL- filmul care deschide ediția din acest an, nominalizat la 3 Premii BAFTA 2018 pentru Cea mai bună actriță în rol principal- Annette Bening, Cel mai bun actor în rol principal- Jamie Bell, Cel mai bun scenariu adaptat- Matt Greenhalgh.

Festivalul se închide duminică 22 aprilie, cu o comedie veritabilă semnată de regizorii marelui succes de public Les Intouchables, Olivier Nakache și Eric Toledano-  C’EST LA VIE, care a primit anul acesta nu mai puțin de 10 nominalizări la Premiile Cesar.

Rolul principal al filmului este jucat de actorul francez Jean-Pierre Bacri, căruia i se alăturăJean-Paul Rouve și Gilles Lellouche.

Programul Festivalului include de asemeneaîn proiecții speciale filmele: TĂRÂMUL BINECUVÂNTAT, cu Alec Secăreanu (anul acesta, membru al Juriului Competiției de Scurtmetraj DaKINO); ANIVERSAREA, cel mai recent film al lui Dan Chisu, MEDA SAU PARTEA NU PREA FERICITĂ A LUCRURILOR, debutul ca regizor de lungmetraj al actorului Emanuel Pârvu, precum și un program de OFF Românesc care include scurtmetrajele Scris/Nescris, în regia lui Adrian Silișteanu (Președintele Juriului Competiției de Scurtmetraj DaKINO 2018), Asfințit, în regia Mironei Radu și Totul e foarte departe, în regia lui Emanuel Pârvu.

DaKIDS, secțiunea dedicată copiilor, va aduce și anul acesta în sala de cinema, la proiecții gratuite, categorii de copii care nu merg în mod frecvent la film- copii din centre de zi sau de plasament, precum și copii cu tulburare de spectru autist.

Programul integral al Festivalului este disponibil pe site-ul www.dakinofestival.ro

Biletele pot fi achiziționate de la casele de bilete ale sălilor de cinema sau de pe site-ul  www.eventbook.ro

Foto: DaKINO 2018 – dakinofestival.ro

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.