Sun Plaza este cel de-al 82-lea loc mecanizat, în premieră pentru România, de către artistul francez Bernard Lagneau
https://www.ziarulmetropolis.ro/sun-plaza-este-cel-de-al-82-lea-loc-mecanizat-in-premiera-pentru-romania-de-catre-artistul-francez-bernard-lagneau/

În premieră absolută în România, Sun Plaza Shopping Center prezintă, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013, o expoziţie ce reuneşte o serie de sculpturi mecanizate din carton ondulat.

Un articol de Andrada Văsii|27 mai 2013

În premieră absolută în România, Sun Plaza Shopping Center prezintă, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013, o expoziţie ce reuneşte o serie de sculpturi mecanizate din carton ondulat, de dimensiuni impresionante, devenind astfel cel de-al 82-lea loc mecanizat de către artistul francez Bernard Lagneau.

Expoziția „Sun Plaza – Locul mecanizat # 82“ este o premieră deoarece artistul nu creează niciodată aceeaşi instalaţie de două ori. Acesta utilizează uneori aceleaşi elemente, însă le montează în funcție de arhitectura locului în mod diferit de fiecare dată.

Singurul material folosit de Bernard Lagneau pentru a construi mașinăriile grandioase, care fascinează publicul de fiecare dată, este cartonul ondulat, animat cu ajutorul unor electromotoare. Acestea sunt punctele de pornire ale montajului, urmând ca artistul să mecanizeze spațiul, transformându-l de la oră la oră. De aceea, cei ce vor vizita centrul comercial din sudul Capitalei, în perioada 29 mai – 23 iunie 2013 , vor avea ocazia să ia parte la un adevărat spectacol.

Sculpturile cinetice ale lui Bernard Lagneau sunt dispozitive mecanizate cu o meticulozitate inginerească, fără a avea vreo altă funcţie practică în afară de aceea de a se alimenta perpetuu pe sine. Aceste instalaţii, superproducţii artistice, sunt aflate în centrul unor discuţii filosofice existenţiale ale unei lumi post industriale cu referinţe multiple la istoria artei, de la antichitatea greacă la dadaismul lui Jean Tinguely. Spectacolul oferit de ele este prezentat acum într-o instalaţie monumentală, unică, găzduită de către centrul comercial Sun Plaza.

Cosmin Năsui,

critic de artă şi curator

O lume numai din carton

Lumea de carton pe care Lagneau o va construi la Sun Plaza va atinge o înălţime de 20 de metri, iar nu mai puţin de un km de bandă va uni cele peste 150 de rotiţe ale mecanismului – cea mai mare cu un diametru de 2 metri iar cea mai mică având un diametru de 5 cm. În final, întreaga instalaţie de carton va cântări aproximativ 2 tone.

Bernard Lagneau și-a început cariera ca designer de carte, ulterior specializându-se în crearea de instalații și sculpturi din carton. De mai bine de 40 de ani creează astfel de instalații de mari dimensiuni, care se împart în patru categorii tematice: mașinării de carton monumentale, studii de peisaj, arhitecturi efemere de interior (a construit 11 orașe mobile în incinta mai multor instituții de cultură) și arhitecturi temporare create pentru a fi expuse în aer liber.

Info:

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.sunplaza.ro şi www.facebook.com/sun.plaza.shopping.center.

Foto credit: Bernard Lagneau

01
/03
/24

Teatrul de Balet Sibiu prezintă sâmbătă, 2 martie, începând cu orele 19:00, spectacolul de teatru-dans „Despre noi/About Us”. Regia și scenariul poartă semnătura lui Beatrice Rancea, coregrafia Dragoș Roșu și Beatrice Rancea, interpretează Teatrul de Balet Sibiu, cu participarea actorilor Naționalului bucureștean Iuliana Moise și Claudiu Bleonț.

29
/02
/24

Teatrul Masca și grupul de creație sonoră „Immersonic” vă invită la sediul din Bd. Uverturii Nr. 14, la primul eveniment din seria de „sinestesis live / incursiuni în sinele total”, o întâlnire de creație spontană între scriitori (poeți și prozatori) activi pe scena literară românească și artiști sau performeri din domeniul sunetului.

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.