Teatru cu parfum hollywoodian
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatru-cu-parfum-hollywoodian/

Cu un text scris de celebra scenaristă de la Hollywood, Nora Ephron, regizorul şi actorul Emil Hoştină, cunoscut pentru rolurile sale ca actor din filmele ”Harry Potter and the Deathly Hallows” sau ”The Imaginarium of Doctor Parnassus”, prezintă la ARCUB spectacolul de teatru „Am iubit, am purtat, am pierdut”, singura montare în România a piesei „Love, Lost, and What I Wore”.

Un articol de Petre Ivan|31 ianuarie 2018

Premiera spectacolului de teatru „Am iubit, am purtat, am pierdut” a avut loc în luna decembrie 2015 la ARCUB, și înregistrează un mare succes în rândul iubitorilor de spectacole de teatru.

După numeroase reprezentații jucate cu casa închisă, producția va putea fi vizionată pe 4 și 18 februarie, de la ora 20:00, la Sala Mare ARCUB, din strada Lipscani 84 – 90.

Actrițele din distribuție, Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare și Ioana Abur vor putea fi admirate și aplaudate la scenă deschisă pentru interpretarea magistrală a celor cinci personaje.

Versiunea românească, pusă în scenă de Emil Hoștină, prezintă o colecție intimă de povești feminine ce vorbesc despre trădări, rochii, tocuri, relația mama-fiică, rujuri roșii, cămăși și regăsiri.

Piesa „Love, Lost, and What I Wore” a fost jucată cu succes pe marile scene din Broadway, Los Angeles, Toronto, Buenos Aires, Sidney, Capetown și Manila. O piesă despre universul intim al garderobei emoționale feminine, care a câștigat premiul Drama Desk Award pentru experiența teatrală unică și premiul publicului pentru cea mai bună premieră în teatru, „Love, Lost, and What I Wore” este scrisă de autoarea scenariilor „Când Harry a întâlnit-o pe Sally” și „Nopți albe în Seattle”, jurnalista, romanciera, scenarista și producătoarea de film Nora Ephron, nominalizată la premiile Oscar și câștigătoare a premiului BAFTA.

Am iubit, am purtat, am pierdut vorbește despre feminitate și ce înseamnă ea de-a lungul vieții, cum o manifestăm și cum o căutăm sau o respingem. […] (sub25, Irisz Kovacs).

Am iubit, am purtat, am pierdut – info

Adaptare după Love, loss and what I wore de Nora & Delia Ephron

Traducere: Bianca Oana

Cu: Elvira Deatcu, Laura Creț, Anca Androne, Iulia Lumânare, Ioana Abur

Regia: Emil Hoștină

Coregrafia: Florin Fieroiu

Costume: Cristina Milea

Durată spectacol: 1h30 min

”Am iubit, am purtat, am pierdut” a avut premiera în decembrie 2015 și face parte din stagiunea de teatru de la ARCUB, alături de spectacolele: Artists Talk (regia Gianina Cărbunariu), Idolul și Ion Anapoda (regia Mariana Cămărășan), Plastic (regia Theodor-Cristian Popescu), Însemnările unui nebun (regia Felix Alexa), Schneider & Schuster (regia Lucian Pavel), București. Instalație umană, Barajul (regia Andreea Vulpe), Obsesii (regiaYannis Paraskevopoulos).

Biletele pot fi achiziţionate online de pe http://arcub.ro/bilete-online/ și http://bilet.ro/ sau de la casa de bilete de la sediul ARCUB, Strada Lipscani, nr. 84-90.

Prețuri: 35 lei (Categoria I). Elevii, studenţii și pensionarii care se prezintă la Casa de Bilete ARCUB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 25 lei (Categoria II).

Foto: Teatru cu parfum hollywoodian, „Am iubit, am purtat, am pierdut” – facebook

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.