Teatrul de Sufragerie prezinta Moscova-Petuskin
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-de-sufragerie-prezinta-moscova-petuskin/

MOSCOVA-PETUSKIN de Venedikt Erofeev  Regia Theodora Herghelegiu  Cu Richard Bovnoczki  Calatoria de la Moscova la Petuski este lunga. Kostea face acest drum o data pe saptamana, vinerea, cand se intalneste cu ea, “femeia cu cozi pana la fund”. Sambata 23 Februarie, la ora 20.00 Richard Bovnoczki face aceasta calatorie la Teatrul de Sufragerie, intr-un spectacol […]

Un articol de Andrada Văsii|20 februarie 2013

MOSCOVA-PETUSKIN

de Venedikt Erofeev 

Regia Theodora Herghelegiu 

Cu Richard Bovnoczki 

Calatoria de la Moscova la Petuski este lunga. Kostea face acest drum o data pe saptamana, vinerea, cand se intalneste cu ea, “femeia cu cozi pana la fund”. Sambata 23 Februarie, la ora 20.00 Richard Bovnoczki face aceasta calatorie la Teatrul de Sufragerie, intr-un spectacol de teatru cu umor trist si metafizic Moscova- Petuski dupa textul (cu acelasi nume) al lui Venedikt Erofeev. Kostea (Venea, Venicika in textul original), este un rus care se porneste din Moscova spre Petuski, un orasel de langa Moscova, unde locuieste iubita sa si fiul lor.

 

Aventurile acestei calatorii fac subiectul cartii si a one man show-ului conceput de Richard Bovnoczki impreuna cu regizoarea Theodora Herghelegiu. In lungul drum spre locul sperantei, Kostea bea si filosofeaza cu umor despre viata, despre Rusia, despre America, despre slujba lui de brigadier, despre desertaciunea existentei. I se intampla multe lucruri interesante, calatoria lui fiind o aventura initiatica, un drum spre autocunoastere. „De la Moscova la Petuski se bea pana la coma si apoi inapoi din coma. La trezire se spun povesti in ras hohotitor, se pling iubiri pierdute sau inchipuite si se tot viseaza la ceva… ceva care, iarasi, este dincolo, poate raiul, sau macar niste ingeri cumsecade te vor duce undeva, intr-un spaţiu… intr-un loc… intr-o primavara… Marea descoperire a personajului a fost ingrozitoarea fata a ingerilor. Este metafora filozofica a lui Erofeev.” (sursa) Subintitulat “poem”, Moscova-Petuskieste cel mai cunoscut text al lui Venedikt Erofeev.

 

Cu acest rol, actorul Richard Bovnoczki a obtinut Premiul Gala Star la Bacau, in 2007. Apare pe afisele teatrelor din Bucuresti in piese ca: Un tramvai numit dorinta de Tenessee Williams (regia Andreea Grosu, Andrei Grosu, Unteatru), Trei – un triptic de monoloage din zilele noastredin Rodrigo Garcia, Vladimir Erofeev (regia Theo Herghelegiu, Teatrul Metropolis), Crima si pedeapsa adaptare dupa F.Dostoievski (regia Yuri Kordonsky, Teatrul Lucia Sturdza Bulandra), Hic sunt Leones – spectacol de gest (regia Dan Puric, Teatrul National I.L.Caragiale), a avut roluri in filme (Pe macara, 2010, Luna verde, 2010, Intalnire cu al treilea reich, 2009, Barbatul sotului meu, 2006, s.a.) si preda arta actorului la Scoala de Balet Academic Svetlana.

Intrare 40 lei de persoana (tratatia si biletul la spectacol incluse). Biletele se pot achizitiona online de la www.rezervariclub.ro, in limita a 20 de locuri disponibile.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.