Teatrul Gong câștigă două premii pentru spectacolul „Harap Alb” în regia lui Gavriil Pinte
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-gong-castiga-doua-premii-pentru-spectacolul-harap-alb-in-regia-lui-gavriile-pinte/

Spectacolul „Harap Alb” în regia lui Gavriil Pinte de la Teatrul pentru copii şi tineret „Gong” Sibiu a câştigat premiile pentru regie şi reteatralizarea unui text clasic în cadrul Festivalului Internaţional „ImPuls” de la Bucureşti.

Un articol de Liliana Matei|22 noiembrie 2015

Spectacolul „Harap Alb” în regia lui Gavriil Pinte a fost prezentat duminică, 8 noiembrie, la București, în cadrul Festivalului Internațional al Teatrului Contemporan de Animație ImPuls unde a cucerit publicul, dar și juriul format din Shu-ming Ju, Irina Ionescu, Marius Zarafescu, Cristina Rusiecki, Daria Dimiu, Maria Mierluț, Raluca Tulbure, Ion Parhon şi Mihai Gruia Sandu.

Cele două premii confirmă zona de excelență a noului program de la Teatrul pentru Copii și Tineret din Sibiu, dar și profesionalismul echipelor de creatori și de tehnicieni ce își dau întâlnire într-una dintre cele mai frumoase săli de spectacole de la Sibiu.

„Harap Alb” este povestea maturizării unui băiat în timpul unei călătorii iniţiatice în care învaţă să-şi facă prieteni, să găsească soluţii pentru situaţii complicate, să aibă încredere în oameni şi să deosebească binele de rău. La finalul acestui drum, Harap Alb merită răsplata pentru că a fost curajos, şi-a folosit inteligenţa şi şi-a exersat bunătatea. Spectacolul lui Gavriil Pinte vizualizează povestea aşa cum a fost ea scrisă de Ion Creangă: personajele sunt create din hârtie şi lemn, schimbările de decor şi costume se fac la vedere, sub ochii copiilor, iar povestea scrisă iese din carte şi prinde viaţă pe scenă. Decorurile și costumele pentru acest spectacol poartă semnătura scenografului Roxana Ionescu, iar din distribuția spectacolului fac parte actorii Lucia Barbu, Leo-Nora Băcanu, Mircea Corcoveanu, Barbara Crişan, Jenö Major, Gabriela Mitrea, Raluca Pavel/Alina Moldovan, Angela Páskuy și Adrian Prohaska. Spectacolul a avut premiera anul acesta pe data de 24 mai și a fost produs printr-o finanțarea nerambursabilă oferită de Consiliul Local al Municipiului Sibiu prin Primăria Sibiu.

„Pentru noi cel mai important a fost să descoperim energia Teatrului de Animație Țăndărică din București care a aniversat 70 de ani de la fondarea instituției și să dezbatem noile tendințe în artele spectacolului alături de cele mai importante companii de teatru de la noi din țară, precum și din China, Bulgaria, Belgia, Spania, Italia și Polonia”, a declarat Mircea Corcoveanu, unul dintre actorii distribuiți în acest spectacol.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.