The Expendables 3: Eroi de sacrificiu. Bătrâni și caftangii
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-expendables-3-eroi-de-sacrificiu-batrani-si-caftangii/

CRONICĂ DE FILM. „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” urmează aceeaşi reţetă simplistă – multă cafteală – din primele două producţii ale seriei. Și mizează pe noi nume celebre de interpreţi ai unor foşti eroi de filme de acţiune, pentru ca aceştia să arate că încă mai pot şi pentru a stimula nostalgiile publicului.

Un articol de Ionuţ Mareş|1 septembrie 2014

Sylvester Stallone pare a avea o idee fixă, dar de succes. A aduna eroii filmelor de acțiune ale anilor `80-`90 (al căror principal exponent interpretul lui Rambo se vrea a fi) și a-i pune împreună, fie și în roluri secundare, într-o, de acum, serie s-a dovedit o strategie cu priză la public. Cel puțin la acea parte a spectatorilor nostalgici după eroii copilăriei sau adolescenței lor.

„The Expendables 3: Eroi de sacrificiu”, regizat de tânărul Patrick Hughes (la filmele din această serie regia se numără însă printre ultimele lucruri care contează), este construit pe aceeași schemă simplistă din precedentele două părți, din 2010 și 2012.

Un comando secret de mercenari al CIA, coordonat de Barney Ross (Stallone) și însărcinat, ocazional, să facă munca murdară și sângeroasă a cunoscutei agenții americane de informații, primește o nouă misiune „aproape imposibilă”: de a captura un periculos dealer de arme, fost „expendable”. Restul e cafteală (plus ceva patetism de impresionat copiii de grădiniță).

Exprimată prin ricoșeu, ideea centrală a noului lungmetraj (de fapt, a întregii serii, care va avea și o patra parte) este că filmele de acțiune, apărute acum în epoca 3D-ului și a tehnologiei sofisticate, nu mai sunt ce-au fost odată.

Așa că este nevoie tot de vechii luptători – ajunși acum, inevitabil, la bătrânețe (sau pe aproape) – să arate cum se face treaba. Pentru asta ei își pun la bătaie mușchii (mai puțin atrofiați decât în realitate), cuțitele, pistoalele și armele automate de veche generație, experiențele de luptători, carisma și glumițele.

Pornit de la o idee a lui Sylvester Stallone, „The Expendables” este, bineînțeles, o joacă autoreferențială la prima mână (ce nu ezită totuși să se ia pe alocuri în serios). O joacă a cărei miză vizibilă este să satisfacă plăcerea spectatorilor de a revedea cât mai multe din starurile de acțiune de altădată. Dar și un prilej pentru acești eroi de a arăta că încă mai pot (și, de ce nu, de a mai face un ban din faima lor).

Pe lângă echipa obișnuită de vedete – Arnold Schwarzenegger, Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li -, Sylvester Stallone îi mai aduce alături de el în această a treia parte pe Antonio Banderas, Wesley Snipes, Harrison Ford și, în rolul personajului negativ, Mel Gibson (în partea a doua, villain-ul era interpretat de Jean-Claude Van Damme), plus o echipă de câțiva tineri necunoscuți.

Esență a „filmelor cu bătăi”, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” este un produs de divertisment lejer, un film de acțiune de tipul celor care au adus ani la rând cele mai ridicate audiențe unui post ca ProTV.

Distribuit de MediaPro Distribution, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” a intrat de vineri în cinematografe.

INFO

The Expendables 3  (SUA, 2014)

Regia: Patrick Hughes

Cu: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews, Arnold Schwarzenegger, Wesley Snipes, Antonio Banderas, Mel Gibson, Harrison Ford

Rating: ●●○○○

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.