”The Queen’s Wars”/ „Bătăliile Reginei”, monodramă despre Regina Maria, în premieră la Londra
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-queens-wars-bataliile-reginei-monodrama-inspirata-de-jurnalele-de-razboi-ale-reginei-maria-in-premiera-la-londra/

Ca parte a ambiţiosului program prilejuit de Anul Centenarului în Marea Britanie, dar şi ca o celebrare a Zilei Regalităţii în România, ICR Londra prezintă, în 10 şi 11 mai, premiera mondială a monodramei „Bătăliile Reginei”, piesă inspirată de jurnalele de război ale Reginei Maria.

Un articol de |9 mai 2018

Spectacolul este realizat, în limba engleză, printr-o colaborare între compania româno-britanică Immersive Theatre și ICR Londra, rolul marii regine fiind interpretat de excelenta actriță Anca Doczi. Regia spectacolului este semnată de Cristian Luchian, muzica de Bogdan Văcărescu, design de lumini de Leonard Băcică, iar vocea înregistrată aparţine actorului Alin Bălăşcan.

Prin intermediul acestui adevărat studiu de personaj, britanicii şi românii deopotrivă vor putea descoperi sau redescoperi un personaj-cheie pentru victoria României în Marele Război și negocierile de pace de la Paris, dar şi cea mai importantă personalitate-punte dintre România şi Marea Britanie. Spectacolul, realizat special pentru spațiul teatral al ICR Londra, evidențiază personalitatea reginei ca mamă confruntată cu tragedii personale, ca soție care trebuie să stea alături de un rege confruntat cu cea mai mare încercare a vieții și ca monarh implicat în viața publică, militară și diplomatică a țării sale.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.