Thomas Ciulei interzice difuzarea filmelor semnate de el și de tatăl său, Liviu Ciulei, pe teritoriul României
https://www.ziarulmetropolis.ro/thomas-ciulei-interzice-difuzarea-filmelor-semnate-de-el-si-de-tatal-sau-liviu-ciulei-pe-teritoriul-romaniei/

Thomas Ciulei interzice difuzarea filmelor semnate de el şi de tatăl său, Liviu Ciulei, pe teritoriul României şi spune că a luat această decizie din cauza „atitudinii destructive a Centrului Naţional al Cinematografiei legate de restaurarea filmelor lui Liviu Ciulei şi a tratamentului discriminatoriu şi destructiv” privind producţiile sale.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2015

Potrivit documentului semnat de Thomas Ciulei, decizia de interdicție a difuzării și proiecției publice intră în vigoare pe 19 octombrie, iar „excepții vor face proiecțiile în instituțiile de învățământ”.

„Am fost nevoit să ajung la această măsură extremă în urma atitudinii destructive ale Centrului Național al Cinematografiei legate de restaurarea filmelor lui Liviu Ciulei și a tratamentului discriminatoriu și destructiv legat de producțiile mele”, mărturisește Thomas Ciulei.

De asemenea, fiul cineastului care a murit în 2011 declară, în comunicat, că Centrul Național al Cinematografiei (CNC) s-a arătat indiferent la propuneri ale unor organizații de a restaura filmele tatălui său.

În 2008, Liviu Ciulei a declarat că, în cazul unei restaurări a filmului ‘Pădurea Spânzuraților’, își dorește ca aceasta să fie făcută ‘la cele mai înalte exigențe’. Această șansă s-a ivit chiar în 2008, când Fundația World Cinema Foundation, înființată de Martin Scorsese, a dorit să ofere un proiect de restaurare a Pădurii Spânzuraților, în valoare de peste 200.000 de euro. ” Thomas Ciulei

Acesta a adăugat că „dezinteresul Centrului Național al Cinematografiei pentru găsirea soluțiilor de a susține această lăudabilă inițiativă pe plan intern a dus la retragerea ofertei făcută de World Cinema Foundation, pierzându-se astfel o șansă uriașă de a resuscita un film al cărui suport original, pelicula, începe să-și atingă durata maximă de viață”.

„O soartă identică l-a avut și filmul ‘Valurile Dunării’, a cărui restaurare finanțată de către Groupama Group, în 2010, s-a lovit de aceeași indiferență din partea CNC”, adaugă Thomas Ciulei, notând că „prin acest comportament, Centrul Național al Cinematografiei încalcă grav obiectivele formulate în art. 2F din legea cinematografiei și anume: ‘protejarea, dezvoltarea, și punerea în valoare a patrimoniului cinematografiei naționale'”.

În ceea ce privește interdicția de difuzare, în România, a filmelor regizate de el, Thomas Ciulei declară că a luat această decizie din cauza dificultăților întâlnite în încercările de a-și finanța producțiile.

Foto: Thomas Ciulei, Liviu Ciulei – facebook, cinemagia

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.