TIFF salvează Depozitul de Filme
https://www.ziarulmetropolis.ro/tiff-salveaza-depozitul-de-filme/

Prima şi cea mai amplă campanie menită să responsabilizeze publicul şi autorităţile şi să găsească soluţii pentru refacerea reţelei de cinematografe din România, „Salvaţi Marele Ecran!”, lansează un apel de strângere de fonduri pentru Depozitul de Filme.

Un articol de Petre Ivan|2 iunie 2014

Campania de crowdfunding a fost anunțată oficial la deschiderea Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) și urmărește, într-o primă etapă, transformarea unuia dintre cele mai interesante locuri din Cluj într-un spațiu alternativ de cultură urbană, care va găzdui proiecții de film și alte evenimente culturale.

Fostul depozit al RADEF RomâniaFilm, de pe strada Maiakovski nr. 31-35, este astăzi un spaţiu părăsit, spectaculos prin miile de pelicule de film abandonate și prin istoria pe care o cuprinde.

Depozitul de Filme poate deveni, atât prin potenţialul său de spațiu alternativ de cultură urbană, cât şi prin valoarea istorică și culturală, cel mai bun loc pentru înființarea unui Muzeu al Cinematografiei, adecvat însă conceptului de muzeu din secolul XXI, o instituție vie, unde copiii și adulții se pot educa și pot experimenta diferite activități interactive.

tiffDepozitul de Filme poate fi transformat dintr-un punct pe o hartă, un loc abandonat, îngropat între mii de role de film, într-unul de care toți sunt responsabili direct, un spațiu care poate deveni unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din Cluj.

Donațiile pentru igienizarea, ecologizarea și amenajarea Depozitului de Filme pot fi făcute pe site-ul www.we-are-here.ro/p/salvatimareleecran-cluj, dar și în locațiile TIFF (Cinema Florin Piersic, Casa TIFF, Piața Unirii), pe durata festivalului, la voluntarii campaniei. Suma necesară într-o primă fază este de 7.000 de euro.

Proiectul Depozitul de Filme este parte din campania „Salvați Marele Ecran!”, inițiată de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Film și Cultură Urbană, organizatorii Festivalului Internațional de Film Transilvania.

Scopul campaniei este de a readuce in sistemul cinematografic vechile săli de cinema, fie abandonate de autoritățile locale, care nu au avut știința sau dorința să le administreze, fie transformate in spații cu alte destinații.

S-a ajuns astfel ca, din cele aprox 450 de cinematografe existente la începutul anilor 90, doar mai puțin de 30 să funcționeze în prezent. Campania își propune ca orice localitate din România cu peste 20.000i de locuitori să aibă cel puțin un spațiu dedicat proiecțiilor de filme, în următorii 10 ani.

Mai multe detalii despre campanie, pe site-ul interactiv www.salvatimareleecran.ro.

Foto cu TIFF , depozitul de filme, Tudor Giurgiu şi Mihai Chirilov – TIFF

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.