Ținutul din miezul verii de Tracy Letts, o piesă de Pulitzer, un spectacol de Vlad Massaci la Teatrul Mic
https://www.ziarulmetropolis.ro/tinutul-din-miezul-verii-de-tracy-letts-o-piesa-de-pulitzer-un-spectacol-de-vlad-massaci-la-teatrul-mic/

Pe 30 septembrie şi 1 octombrie, Teatrul Mic propune publicului său o nouă premieră, o piesă dinstinsă în anul 2008 cu Premiul Pulitzer pentru dramaturgie. Din distribuţie fac parte nume consacrate ale scenei Teatrului Mic, Rodica Negrea, Dana Dembinski-Medeleanu şi Caudiu Istodor, dar şi o parte din trupa tânără de actori, Silvana Mihai, Cezar Grumăzescu şi Ionuţ Vişan.

Un articol de Petre Ivan|22 septembrie 2017

Cu titlul original August: Osage County, ecranizată în 2013, cu Meryl Streep în rolul principal, rol pentru care a primit nominalizări la Premiile Oscar și Globurile de Aur, piesa lui Tracy Letts, actor și dramaturg deopotrivă, a fost importată la scurtă vreme după premieră direct pe Broadway, unde a avut parte de aproape 650 de reprezentații.

Regizorului Vlad Massaci i se propune să monteze pe scena Teatrului Mic acest text, o comedie neagră în care trei generații dezgroapă secretele trecutului, aducând la suprafață mari momente de sinceritate și emoție.

Copiii nu se întorc scârbiți în această casă, ci ca într-un loc familiar, care le amintește de copilărie, de copilăria aceea în care desenau cu cretă pe pereți. Părinții nici acum nu au șters desenele, ele s-au păstrat. Trecutul vine peste prezent și prezentul face referire la trecut. Acțiunea piesei este cu un picior în trecut, deși vorbim la timpul prezent și nu are viitor, căci asistăm la un Armagedon familial – Vlad Massaci.

În centrul tuturor tronează chipul actriței Rodica Negrea, mama măcinată de droguri, de cancer, dar și de minciunile îngropate adânc, în trecut.

Personajul lui Violet are numeroase impulsuri din literatura americană și de multe ori m-am gândit la doamna Olga Tudorache în Betty Zăluda. Și acolo era aceeași senzație, aceeași palpare a personajului. Și Betty transfera spre fete tot ceea ce i se întâmpla, frustrările, neîmplinirile, le acuza că a ajuns în această nenorocire pentru că s-a sacrificat pentru ele. Așa și aici, în Ținutul din miezul verii – Rodica Negrea.

Decorul și costumele sunt semnate de Iuliana Vîlsan, pictor și scenograf:pentru costumele acestui spectacol am folosit în hainele personajelor materialul cu care sunt tapetate zidurile. Erau desprinși din pereți. Sunt texturi care trec de la un personaj la altul, vesta unuia, din același material cu fusta altuia, pentru că sunt detalii, sunt emoții, sunt înțelesuri care trec de la unul la altul prin empatie. Din puzzle-ul acesta se crează o lume – Iuliana Vîlsan.

ȚINUTUL DIN MIEZUL VERII – info

de Tracy LettsȚinutul din miezul verii

Traducere: Smaranda Nicolau

Regie: Vlad Massaci

Decor și costume: Iuliana Vîlsan

Light design: Iuliana Vîlsan

Muzică originală și ilustrație muzicală: Bibi Vongehr

Distribuție:

Violet – Rodica Negrea

Barbara – Andreea Grămoșteanu

Ivy – Valentina Popa

Karen – Diana Cavallioti / Mădălina Ciotea

Mattie – Dana Dembinski-Medeleanu

Jean – Silvana Mihai

Bill – Mihai Călin

Charles – Claudiu Istodor

Charles Jr. – Ionuț Vișan

Steve – Cuzin Toma

Șeriful – Cezar Grumăzescu

Johna – Viorica Mureșanu

Premiera oficială a spectacolului Ținutul din miezul verii de Tracy Letts, în regia lui Vlad Massaci va avea loc pe 30 septembrie și 1 octombrie, ora 18.30, înSala Atelier a Teatrului Mic.

Foto: Ținutul din miezul verii – facebook

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.