Tom si Jerry au luat cu asalt Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/tom-si-jerry-au-luat-cu-asalt-teatrul-metropolis/

Teatrul Metropolis a găzduit în acest weekend doi criminali: pe Tom şi pe Jerry. Când spui Tom si Jerry te gândeşti automat la personajele din desene animate. La un şoarece şi la o pisică. Însă la Teatrul Metropolis nu au avut loc urmăriri prin bucătăria stăpânei, ci s-a derulat un joc mult mai periculos, cu crime şi cu violenţă.

Un articol de Andrada Văsii|1 octombrie 2013

Teatrul Metropolis a găzduit în acest weekend doi criminali: pe Tom și pe Jerry. Când spui Tom si Jerry te gândești automat la personajele din desene animate. La un șoarece și la o pisică.

Însă la Teatrul Metropolis nu au avut loc urmăriri prin bucătăria stăpânei, ci s-a derulat un joc mult mai periculos, cu crime şi cu violenţă.

Florin Piersic Jr. şi Paul Ipate, adică Tom si Jerry

Scenele decurg cu viteză, iar recuzita se schimbă la fel de rapid. Povestea lui Tom, un ucigaș cu experiență, se desfășoară sub ochii spectatorilor. Totul începe cu muzică şi cu Paul Ipate care stă în picioare și te invită să iei parte la spectacol. Cum ai putea spune nu?

Atmosfera antrenantă este o notă definitorie a producției Tom si Jerry. Regizorul Florin Piersic Jr. spune că în piesa lui Rick Cleveland miza nu e o bucată de cașcaval sau o farfurie cu lapte. „Tom și Jerry sunt oameni care omoară oameni. Singura asemănare cu desenele animate stă în situațiile comice.  Tom și Jerry e o comedie extrem de neagră, la care o să râzi cu lacrimi. De crocodil.”

Tom si Jerry

Tom si Jerry: de la stânga la dreapta – Laurențiu Bălănescu, Florin Piersic Jr., Paul Ipate

Firul narativ îi plimbă pe cei doi prin mai multe scene ale crimei și îi pune față în față cu Laurențiu Bănescu (victima lor perpetuă). Poveștile sunt scurte, pline de înțelesuri, iar un simplu bol de cereale poate deveni o armă (sau nu).

Două personaje cu filozofii diferite de viață, doi criminali care învață unul de la cealălalt. Povestea lor se desfășoară pe o perioadă lungă de timp, iar fiecare trece prin mari schimbări emoționale. Crimele au diferite efecte asupra acestora, iar spectatorii devin complicii celor doi.

Citiţi şi: INTERVIU Paul Ipate: „Există o umilinţă a meseriei de actor“

Cât de grea este viața unui om care omoară oameni? Sau cât de ușoară? Pot doi criminali să lege o prietenie? Dacă da, până unde? Dacă nu, de ce? Florin Piersic  Jr. a încercat să ofere un răspuns pentru toate întrebările.

După ce vizionezi spectacolul te întrebi dacă mai există vreo curiozitate referitoare la viața de criminal pe care regizorul a dezvoltat-o în subiectul producției. Răspunsul îl veţi găsi singuri.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Info:

Spectacolul este recomandat persoanelor peste 16 ani.

Foto credit: Maria Ştefănescu, spectacolul Tom si Jerry

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.