Top 10 filme numai bune de (re)văzut la răcoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/top-10-filme-numai-bune-de-revazut-la-racoare/

Zece ani de închisoare cu executare în România pot fi umpluţi cu lucruri extraordinare, dacă priveşti partea plină a paharului.

Un articol de Petre Ivan|8 august 2014

De pildă, se poate citi integral În căutarea timpului pierdut – Editura Leda, 2008, şase volume – sau, de ce nu, o grămadă de pagini din capodopera lui Tolstoi, Război şi Pace.

În serile ploioase merge chiar o reevaluare a câtorva filme cu zăbrele, dintre cele mai cele, la adevărata lor… valoare artistică:

1. Închisoarea îngerilor (1994), regia: Frank Darabont, cu: Morgan Freeman şi Tim Robbins

2. Marea evadare (1963 ), regia: John Sturges, cu: Richard Attenborough, Charles Bronson şi Steve McQueen

3. Evadare din Alcatraz (1979), regia: Don Siegel, cu: Clint Eastwood şi Jack Thibeau

4. Războiul lui Tom Hart (2002), regia: Gregory Hoblit, cu: Bruce Willis, Marcel Iureş şi Colin Farrell

5. Papillon (1973), regia: Franklin J. Schaffner, cu: Steve McQueen şi Dustin Hoffman

6. După gratii (1989), regia: John Flynn, cu: Sylvester Stallone şi Donald Sutherland

7. Drumul spre victorie (1981), regia: John Huston, cu: Michael Caine şi Sylvester Stallone

8. Luke, mână rece (1967), regia Stuart Rosenberg, cu Paul Newman

9. Culoarul Morţii (1999), regia: Frank Darabont, cu: Tom Hanks şi Michael Clarke Duncan

10. Un profet (2009), regia: Jacques Audiard, cu: Niels Arestrup, Tahar Rahim şi Adel Bencherif

Foto cu Top 10 filme, Închisoarea îngerilor – Cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.