Top 10 scheciuri celebre. Toma Caragiu şi Mircea Diaconu, pe primul loc
https://www.ziarulmetropolis.ro/top-10-scheciuri-celebre-toma-caragiu-si-mircea-diaconu-pe-primul-loc/

Ziarul Metropolis v-a prezentat timp de trei zile cele mai amuzante scheciuri de la Revelioanele de altădată. Astăzi vă arătăm care sunt, în opinia noastră, primele trei momente în care umorul a atins „cele mai înalte culmi de inventivitate şi progres“.

Un articol de Ziarul Metropolis|31 decembrie 2013

Ziarul Metropolis v-a prezentat timp de trei zile cele mai amuzante scheciuri de la Revelioanele de altădată. Astăzi vă arătăm care sunt, în opinia noastră, primele trei momente în care umorul a atins „cele mai înalte culmi de inventivitate şi progres“.

Pe primul loc se situează, în topul nostru, sceneta „N-am găsit altă rimă“, o mostră de umor subversiv în care Toma Caragiu, un director de întreprindere, şi Mircea Diaconu, un angajat care mai scria şi fabule la un ziar, ridiculizau sistemul comunist („Elefantul, vrăbiuţa, plus bursucul şi maimuţa muncesc cu aprindere la o întreprindere“). „Satira e o armă, nu? Şi dumneata tragi!“ îi spunea Toma Caragiu lui Mircea Diaconu. „De unde îţi alegi dumneata subiectele, de unde te inspiri, din viaţă, nu?“. „Da, viaţa e sursa“.

De ce aveau atâta succes acele scheciuri de Revelion? După un an în care programul de la televizor era controlat la sânge, fiind injectat cu propagandă, în seara de 31 decembrie, la TVR se deschidea o fereastră prin care românii puteau să mai respire un pic şi puteau să comunice unii cu alţii. Actorii şi scenariştii dădeau o formă tuturor poveştilor auzite la coadă la pâine, în sala de aşteptare din gară, la coafor sau în halele fabricilor.

Creatorii acestor mari momente aveau textele scrise din vară, iar în septembrie începeau repetiţiile şi înregistrările. Apoi se făceau vizionări şi unele scene care nu aveau impactul dorit erau rescrise şi refăcute în platoul de filmare. De multe ori, cenzura ori nu pricepea, ori închidea câte un ochi complice la glumele cu bătaie lungă.

Top 10 scheciuri celebre. Mari artişti în Revelioanele de altădată

Locul 10: Mitică Popescu și Florin Zamfirescu – „Danga Langa“, de Octavian Sava, 1988

Locul 9: Amza Pellea – „Nea Mărin, Momente“, 1978

Locul 8: Florin Piersic – „Castravetele”, adaptare de Octavian Sava, după I. L. Caragiale, 1987

Locul 7: Horațiu Mălăele – „Calcule după petrecere“, de Dan Mihăescu, 1990

Vedeţi aici locurile 7-10!

Locul 6: Marin Moraru și Marian Hudac – ,,Aspirina și piramidonul”, de Mircea Crișan, Alexandru Andy și Radu Stănescu, 1988

Locul 5: Tamara Buciuceanu-Botez – ,,Noi seara nu mâncăm!”, în regia lui Petre Bokor, 1976

Locul 4: Dem Rădulescu – ,,În tren” (fragment din emisiunea ,,Întâlnirea de sâmbătă seara”, 1975)

Vedeţi aici locurile 4-6!

Locul 3: Jean Constantin şi Carmen Stănescu – „Cititorul de contor“, de Dan Mihăescu şi Grigore Pop, 1974

Locul 2: Puiu Călinescu şi Florin Tănase – „În gară“, de Puiu Călinescu, regia Cornel Todea, 1991

Locul 1: Toma Caragiu şi Mircea Diaconu – „N-am găsit altă rimă“, de Dan Mihăescu, Grigore Pop, Aurel Felea şi Octavian Sava, 1973

Topul reflectă gusturile redactorilor de la Ziarul Metropolis. Vă invităm şi pe dumneavoastră să faceţi topuri alternative, pentru a ne aminti împreună de marile momente de umor care au făcut totul mai suportabil. Imaginile fac parte din arhiva TVR.

Foto pentru Top 10 scheciuri celebre, cu Toma Caragiu şi Mircea Diaconu – Cinemagia

06
/02
/17

Cineastul Damien Chazelle a fost recompensat cu marea distincție acordată la cea de-a 69-a ediție anuală a premiilor Sindicatului Regizorilor Americani - The Directors Guild of America (DGA Awards) pentru comedia muzicală romantică "La La Land". Premiul obținut de regizorul filmului "La La Land" consolidează poziția de favorită la Oscar a peliculei din distribuția căreia fac parte Ryan Gosling și Emma Stone.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.