Trei spectacole ale Teatrului de Artă București se văd, în toamna aceasta, și pe scena Teatrului Nottara
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-spectacole-ale-teatrului-de-arta-bucuresti-se-vad-in-toamna-aceasta-si-pe-scena-teatrului-nottara/

În lunile octombrie şi noiembrie, Teatrul de Artă Bucureşti prezintă trei dintre cele mai savuroase producţii ale sale, în eleganta sală Horia Lovinescu a Teatrului Nottara, în cadrul proiectului Întâlniri teatrale/NottDependent. Spectacolele au fost selectate dintre cele mai cerute de public, pentru ca un număr cât mai mare de spectatori să se poată bucura de reprezentaţii, în condiţiile păstrării distanţei fizice de siguranţă.

Un articol de Petre Ivan|5 octombrie 2020

Programul cuprinde:

Șase lecții de dans în șase săptămâni de Richard Alfieri – 7 octombrie, ora 19.00

Distribuția: Victoria Cociaș, George Constantinescu

Regia, traducerea, costumele: Lavinia Jemna Oltenau

Coregrafia: Mihai Petre

Spectacolul este realizat cu sprijinul Academiei de Dans Mihai Petre

 

Și veni bărbatul la femeie de Semion Zlotnikov – 28 octombrie, ora 19.00

Distribuția: Mihaela Sîrbu, Lucian Pavel

Traducerea și regia: Bogdan Budeș

Premiul pentru cel mai bun actor și Premiul pentru cea mai bună regie, la Comic 7B – Festival Internațional de Teatru Independent de Comedie

 

Un bărbat și mai multe femei de Leonid Zorin – 26 noiembrie, ora 19.00

Distribuția: Paula Chirilă, George Constantinescu

Premiul pentru cea mai bună actriță și Premiul pentru cel mai bun spectacol, la Comic 7B – Festival Internațional de Teatru Independent de Comedie

«Cu un lung și glorios traseu pe Broadway (dar și pe multe alte scene ale lumii), piesa lui Richard Alfieri, ”Șase lecții de dans în șase săptămâni”, este acel gen rar de comedie care nu se limitează la hohotul de râs răsfirat la suprafața lucrurilor. Zâmbești, chicotești, râzi în cascadă, dar ești scufundat, pe nesimțite, în hățișurile relațiilor interumane, așa cum sunt ele: misterioase, imprevizibile, surprinzătoare. (…) Urmărind tribulațiile personajelor, Victoria Cociaș și George Constantinescu ne oferă două recitaluri actoricești de reală virtuozitate, întruchipând caractere întru totul credibile și, mai presus de asta, cu adevărat atașante. (…) Textul, bine tradus de Lavinia Jemna Oltenau, este presărat cu poante (de bună calitate), temele grele de gândire alternează cu momente de relache, în care cei doi dansează frumos, cu grație, (bravo, coregrafului și antrenorului Mihai Petre!), pe muzică retro, catifelată și mângâietoare. Bravo și lui Romulus Boicu, autorul scenografiei sugestive, un bun punct de sprijin pentru evoluția personajelor. Pe scurt, grăbiți-vă la întâlnirea cu doi actori minunați, care, orchestrați cu mână sigură și sensibilitate de regizorul Lavinia Jemna Oltenau, vă vor spune o poveste care, în mod sigur, vi se va lipi de inimă.» Gabriela Hurezean, Muze și Arme

«O comedie cu două personaje despre dorinţa primordială de a împărţi singuratatea la doi. Un Adam şi o Eva, la vârsta maturităţii… Şi veni bărbatul la femeie, piesa lui Semion Zlotnikov, tradusă excelent de acelaşi Bogdan Budeş, ne pune în faţa unei oglinzi cu lupă în care ne recunoaştem, fiecare după posibilităţi, angoasele, temerile, îndoielile, demonii. Depinde cât eşti de sincer cu tine însuţi. Nici nu-i de mirare că piesa a fost interzisă ani în şir în Rusia. (…) Povestea e veche de când lumea: un el Viktor şi o ea Dina, trecuţi de prima tinereţe sunt cuplaţi printr-un blind date de prieteni comuni bine-intenţionaţi. (…) În rolurile titulare Budeş i-a folosit pe Mihaela Sîrbu şi Lucian Pavel, sesizând, cel mai probabil, chimia fantastică între cei doi actori. Adevărul e că rămâi mut de firescul jocului lor. Aproape că reuşesc să te facă să uiţi că e o convenţie.» Florentina Mușat, Adevărul

În comedia Un bărbat și mai multe femei, «Paula Chirilă și George Constantinescu sunt senzaționali, ca să nu mai spun că Paula Chirilă interpretează superb, într-o oră și jumătate, cel puțin șapte roluri de femei.» Roxana Farca, Lumea Mare

Proiectul Întâlniri teatrale/NottDependent, al Teatrului Nottara, în cadrul căruia sunt găzduite aceste spectacole este un parteneriat inițiat de teatrul-gazdă, menit să reunească, într-un cadru organizat, “forțe creatoare ce s-au afirmat, în ultimii 30 de ani, în mediul independent” (…) și care are ca scop „susținerea creațiilor teatrale valoroase, sprijinul real și promovarea artiștilor independenți într-o perioadă în care cultura pare a fi ignorată/uitată/eludată.” Marinela Țepuș, Director al Teatrului Nottara

BILETE la spectacolele Teatrului de Artă București, programate la Teatrul Nottara, se găsesc în rețelele Eventbook și mySTAGE și la Agenția de bilete a Teatrului Nottara, din bdul Magheru nr. 20. 

Primirea spectatorilor se face începând cu ora 18.15, iar ocuparea locurilor în sală se face în ordinea sosirii.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.