Trofeul Dracula, câștigat de lungmetrajului românesc “The Wanderers”
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-dracula-castigat-de-lungmetrajului-romanesc-the-wanderers/

S-a încheiat, aseară, cea de-a cincea ediţie a Dracula Film Festival, eveniment dedicat filmelor horror, fantasy şi SF. Trofeul Dracula a revenit filmului The Wanderers, regizat de Dragoş Buliga, un indie horror autohton cu vampiri.

Un articol de Petre Ivan|23 octombrie 2017

Timp de cinci zile, cinefilii prezenți în Brașov au putut viziona peste 55 de filme de lungmetraj și scurtmetraj din 16 țări, au participat la conferințe despre provocările producției filmelor de gen sau au mărșăluit pe străzi în cadrul primului zombie walk organizat în orașul de sub Tâmpa.

Armand Assante, invitatul special al festivalului, prezent la Brașov pentru proiecția filmului The Wanderers, regizat Dragoș Buliga, în care interpretează rolul principal, a primit trofeul onorific Count Dracula. Atras de filosofia nihilistă a lui Emil Cioran, Assante a destăinuit publicului brașovean că pentru a înțelege cum funcționează un personaj precum Dracula, a citit opera marelui autor român.

The Wandererseste și filmul câștigător al trofeului Dracula 2017 și al premiului în valoare de 1.000 E:“Un amestec unic de genuri, o foarte bună comuniune de horror, splatter, umor, dramă și fantezie. Un melanj inteligent de diferite limbi ce își pune excelent în valoare cast-ul internațional. Peisajele românești au adăugat o savoare specială poveștii gotice și au contribuit la cimentarea producției autohtone în tiparele genului.”, și-a motivat alegerea juriul compus din regizorul sârb Milan Todorovic, Romain Roll, Market Manager al Festivalului Internațional de Film Fantastic de la Bruxelles și Paul McEvoy, fondator al Horror Channel FrightFest.

Zombie Walk

Co-producția germano-canadiană Replace, un thriller horror despre obsesia tinereții și modul în care industria medicală și cosmetică profită de ea, regizat de Norbert Keil, a fost distins cu o mențiune specialăpentru stilul vizual puternic și foarte interesant al unui talent in devenire”.

Producția danezăSunkent Convent, o adaptare după nuvela lui Hans Christian Andersen, în regia lui Michael Panduro, “un film curajos și fascinant, care poate tocmai pentru că nu oferă răspunsuri clare, rămâne în mintea spectatorului mult timp după vizonare”, a câștigat trofeul Little Dracula pentru cel mai bun scurtmetraj internațional.

Trofeul Vladutz pentru cel mai bun scurtmetraj românesc a fost acordat filmului OffStage, în regia lui Andrei Huțuleac, “pentru umorul deosebit de negru și spiritul suprarealist, admirabil manevrate în fiecare cadru și secvență.”

O mențiune specială a primit și animația elvețiană Ooze, în regia lui Kilian Vilim, “pentru simplitatea abordării vizuale și pentru inspirația curajoasă de a aborda filmul de animație din montaj, ca pe o bandă desenată, folosind reguli și elemente grafice pentru a construi și puncta o poveste”.

Juriul secțiunii de scurtmetraj a fost format din regizorul Radu Potcoavă, arhitecta Oana Truscă și compozitorul de muzică electronică Ioan Titu aka Silent Strike.

Eliberare, un scurtmetraj realizat cu telefonul mobil în timpul festivalului, plecând de la cuvintele cheie “captiv”, “noroi” și “franzelă”, este filmul câștigător al trofeului Dracula Digital și al premiului în valoare de 500 E. Dracula Digital este o competiție adresată amatorilor care realizează filme cu telefonul mobil.

Juriul secțiunii Dracula Digital a fost format din Răzvan Pătrașcu (CEO Firestarter), Răzvan Pascu (Creative Director Amural și Pupil la Aural Eye), Horia Petrașcu (fotograf, curator, artist) și Horea Rareș Paștina (artist 3D, editor și animator de personaje de animație și jocuri).

Eliberare poate fi vizionat aici:

Dracula Film Festival a avut loc în Brașov, în perioada 18 – 22 octombrie, la Teatrul “Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria, Cinema One și Centrul Cultural Reduta.

Foto: Trofeul Dracula – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.