„Un pas în urma serafimilor”, cel mai bun film la Gala premiilor Gopo 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-pas-in-urma-serafimilor-cel-mai-bun-film-la-gala-premiilor-gopo-2018/

„Un pas în urma serafimilor”, debutul în lungmetraj al regizorului Daniel Sandu, a fost marele câştigător al galei premiilor Gopo, producţia adjudecându-şi, printre altele, distincţiile pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu şi cel mai bun actor în rol principal. Filmul lui Daniel Sandu a primit , in total, nouă trofee Gopo.

Un articol de Petre Ivan|28 martie 2018

La primirea premiului pentru cel mai bun film, ultima distincţie acordată în cadrul galei, producătorul Ada Solomon a spus că realizarea peliculei „Un pas în urma serafimilor” a durat zece ani şi a făcut un apel către autorităţile române.

Filmul „Un pas în urma serafimilor” spune povestea lui Gabriel (Ştefan Iancu), un adolescent care îşi doreşte să devină preot şi intră într-un seminar teologic ortodox. Acolo, alături de colegii săi, el intră intră într-un joc al puterii, minciunii şi manipulării, o luptă alimentată de un profesor dur (Vlad Ivanov).

Evenimentul de la Teatrul Naţional Bucureşti a fost prezentat de actorul Alexandru Bogdan şi a cuprins şi scenete ce au reflectat tensiunile sociale şi politice din ţară şi din străinătate.

Astfel, primul moment artistic, din debutul galei de pe scena TNB, a făcut referire la protestul de la începutul acestui an, de la Muzeul Ţăranului Român din Capitală, care a întrerupt proiecţia filmului „120 BPM/bătăi pe minut” de Robin Campillo, pe motiv că ar aborda tematica gay.

Pe scenă au urcat actori care au desfăşurat bannerul „Hey, Soros, leave the cinematografia română alone”, amintind de acel protest. De asemenea, un scurt film prezentat la gală a făcut referire şi la mişcarea #metoo, manifestare globală ce a adus în lumină, pentru prima dată la Hollywood, tematica hărţuirii sexuale.

Criticul de film Bujor T. Rîpeanu a primit premiul special al galei iar directorul de imagine Ion Marinescu şi actriţa Sanda Toma au primit premii pentru întreaga activitate.

Premiul pentru întreaga carieră a fost acordat actorilor George Mihăiţă şi Vladimir Găitan, la 50 de ani de la crearea filmului „Reconstituirea”, de Lucian Pintilie. „Dedic acest premiu lui Lucian Pintilie”, a spus George Mihăiţă, pe scenă.

Premiul publicului, pentru filmul autohton care a avut cei mai mulţi spectatori, a fost acordat producţiei „Octav”, de Sergiu Celebidachi. Filmul a avut 57.813 spectatori. Premiul pentru filmul românesc cu cele mai mari încasări – 1.007.284 de lei – a revenit producţiei „Ghinionistul”, de Iura Luncaşu.

Premiile acordate în cadrul galei Premiilor Gopo 2018:

* Premiul pentru cel mai bun machiaj şi cea mai bună coafură: Cătălin Ciutu, Dana Roşeanu şi Iulia Roşeanu pentru filmul „6,9 pe scara Richter” de Nae Caranfil

* Premiul pentru cele mai bune decoruri: Andreea Popa pentru filmul „6,9 pe scara Richter”, de Nae Caranfil

* Premiul pentru cel mai bun sunet: Aleksander Simeonov, Tamas Szekely, Florin Tăbăcaru, Alexandru Dumitru pentru filmul „6,9 pe scara Richter”

* Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj: „Scris/ nescris” în regia lui Adrian Silişteanu

* Premiul „Tânără speranţă”: Ştefan Iancu, pentru rolul din filmul „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cele mai bune costume: Doina Levintza şi Adina Bucur pentru filmul „6,9 pe scara Richter”, de Nae Caranfil

* Premiul pentru cel mai bun film de debut: „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cea mai bună actriţă într-un rol secundar: Diana Spătărescu, pentru rolul Anca Răşcanu din filmul „Fixeur”, de Adrian Sitaru

* Premiul pentru cel mai bun actor într-un rol secundar: Ali Amir pentru rolul Aid din filmul „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu

* Premiul pentru cel mai bun montaj: Dana Bunescu, pentru filmul „Ana, mon amour”, de Călin Netzer

* Premiul pentru cel mai bun film documentar: „Planeta Petrila”, de Andrei Dăscălescu

* Premiul pentru cel mai bun film european: „Despre trup şi suflet” de Ildiko Enyedi (Ungaria)

* Premiul pentru cea mai bună muzică originală: Nae Caranfil, Bogdan Dimitriu, Liviu Mănescu pentru filmul „6,9 pe scara Richter”

* Premiul pentru cea mai bună imagine: George Dăscălescu pentru filmul „Un pas în urma serafimilor”

* Premiul pentru cel mai bun scenariu: Daniel Sandu, pentru filmul „Un pas în urma serafimilor”

* Premiul pentru cea mai bună actriţă într-un rol principal: Diana Cavaliotti pentru rolul Ana din filmul „Ana, mon amour”, de Călin Netzer

* Premiul pentru cel mai bun actor într-un rol principal: Vlad Ivanov pentru rolul preotului Ivan din filmul „Un pas în urma serafimilor”

* Premiul pentru cel mai bun regizor: Daniel Sandu, pentru „Un pas în urma serafimilor”

* Premiul pentru cel mai bun film: „Un pas în urma serafimilor”, de Daniel Sandu

Foto: Un pas în urma serafimilor, Gopo 2018 – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.