“Un pas în urma serafimilor” – cele mai multe nominalizări la Gopo 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-pas-in-urma-serafimilor-cele-mai-multe-nominalizari-la-gopo-2018/

“6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil), “Breaking News” (r. Iulia Rugină), “Fixeur” (r. Adrian Sitaru), “Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor” (r. Emanuel Pârvu) şi “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) sunt cele cinci lungmetraje care intră anul acesta în cursa pentru trofeul Gopo, creaţia sculptorului Adrian Ilfoveanu, la categoria Cel mai bun film.

Un articol de Petre Ivan|1 martie 2018

23 de lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2017 au fost luate în considerare de către juriu pentru desemnarea nominalizărilor celei de-a XII-a ediții a Premiilor Gopo.

Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc pe 27 martie la Teatrul Național din Capitală.

Ana Mon Amour

La această ediție, cele mai multe nominalizări le-au strâns: “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) – 15 nominalizări, “6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil) și “Aniversarea” (r. Dan Chișu) – 8 nominalizări,“Ana, mon amour” (r. Călin Peter Netzer),“Breaking News” (r. Iulia Rugină) și“Fixeur” (r.Adrian Sitaru) – 7 nominalizări.

Pentru categoria Cel mai bun regizor, nominalizările sunt: Nae Caranfil pentru “6,9 pe scara Richter”, Călin Peter Netzer pentru “Ana, mon amour”, Iulia Rugină pentru “Breaking News”, Adrian Sitaru pentru “Fixeur” și Daniel Sandu pentru “Un pas în urma serafimilor”.

Diana Cavaliotti (“Ana, mon amour”), Voica Oltean (“Breaking News”), Ela Ionescu (“Dimineața care nu se va sfârși”), Cristina Flutur (“Hawaii”) și Ofelia Popii (“Portrete în pădure”) concurează pentru statueta acordată Celei mai bune actrițe într-un rol principal. La categoria Cea mai bună actriță într-un rol secundar, au fost nominalizate Carmen Tănase (“Ana, mon amour”), Simona Bondoc (“Aniversarea”),Diana Spătărescu (“Fixeur”), Rodica Lazăr (“Hawaii”) și Ana Ciontea (“Marița”).

Statueta Gopo pentru Cel mai bun actor într-un rol principal îi va reveni unuia dintre următorii protagoniști: Mircea Postelnicu (“Ana, mon amour”), Andi Vasluianu (“Breaking News”), Tudor Aaron Istodor (“Fixeur”), Alexandru Potocean (“Marița”), Șerban Pavlu (“Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor”) și Vlad Ivanov (“Un pas în urma serafimilor”). În cursa pentru câștigarea statuetei acordate Celui mai bun actor într-un rol secundar intră Emanuel Pârvu și Lucian Ifrim (“Aniversarea”), Adrian Văncică (“Ultima zi”), Ali Amir și Ilie Dumitrescu Jr. (“Un pas în urma serafimilor”).

Dintre documentarele de lungmetraj care au intrat în atenția juriului de nominalizări, vor fi supuse votului producțiile: “Brașov 1987. Doi ani prea devreme” (r. Liviu Tofan),“Eu sunt Hercule” (r. Marius Iacob),“Ouăle lui Tarzan” (r. Alexandru Solomon), Planeta Petrila (r. Andrei Dăscălescu), Procesul (r. Claudiu Mitcu) și Țara moartă (r. Radu Jude).

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru urmatoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: “Cealaltă parte a speranței” /“The Other Side of Hope” (r. Aki Kaurismäki), “Despre trup și suflet” / “On Body and Soul” (r. Ildikó Enyedi),“Dunkirk” / “Dunkirk” (r. Christopher Nolan), “Mister în Slack Bay” / “Ma loute’’ (r. Bruno Dumont) și“(M)ucenicul” / “(M)uchenik” (r. Kirill Serebrennikov).

Lista completă a nominalizărilor este disponibilă aici.

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit din profesioniști din domeniu: Nap Toader (regizor), Iuliana Tarnovețchi (producător), Barbu Bălășoiu (operator), Radu Corciova (scenograf), Gabriela Albu (exploatant) și criticii de film Irina Margareta Nistor, Cătălin Olaru, Cristian Mărculescu, Angelo Mitchievici, Ion Indolean.

După anunțarea nominalizărilor, aproximativ 450 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo 2018.

Foto: Un pas în urma serafimilor”, “Ana, mon amour”, Gopo 2018 – facebook

28
/01
/15

"Timbuktu", un lungmetraj regizat de mauritanul Abderrahmane Sissako, despre Sahelul confruntat cu jihadismul, şi comedia populară "La Famille Bélier", regizată de francezul Eric Lartigau, despre universul surzilor, figurează printre peliculele nominalizate la premiul César pentru cel mai bun film.

28
/01
/15

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul "12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave" din coloana sonoră a serialului TV "Neveste disperate/ Desperate Housewives".

28
/01
/15

Actorul american Sean Penn va primi premiul César pentru întreaga activitate în cadrul celei de-a 40-a ediţii de acordare a prestigioaselor trofee franţuzeşti dedicate cinematografiei, care se va desfăşura pe 20 februarie, la Paris.

26
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Un lucru e cert, iar „American Sniper”/„Lunetistul american” nu face decât să-l reconfirme: lui Clint Eastwood îi plac drapelul american, luptele şi, mai presus de orice, armele.

25
/01
/15

CRONICĂ DE FILM „Our Sunhi”, penultimul film al prolificului regizor sud-coreean Hong Sang-soo, un răsfățat al marilor festivaluri, a fost premiat în 2013 la Locarno pentru regie și a fost inclus recent de revista franceză Cahiers du Cinema în topul pe 2014.

23
/01
/15

Pasionaţii de jazz sunt aşteptaţi, sâmbătă, de la ora 18.00, la cinematograful Elvira Popescu din Bucureşti, la un eveniment dedicat muzicii, care va debuta cu filmul "Hasretim", de Marc Sinan, care a primit premiul UNESCO în 2011, şi va continua cu un concert al trupei norvegiene Helge Lein Trio.

23
/01
/15

Unul dintre cele mai discutate titluri în competiția Oscarurilor din acest an este Whiplash, drama unui student aflat la începutul unei anevoioase experienţe: transformarea în bateristul central al celei mai bune orchestre de jazz din ţară. Filmul intră în cinematografele din România pe 6 februarie.

23
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Cu „Boyhood”, probabil cel mai de succes film al său, Richard Linklater readuce cinematograful la origine, reafirmându-i capacitatea unică de a înregistra scurgerea timpului. Este un film despre fiecare din noi, despre vârstele prin care trecem fără a le conştientiza până la capăt.