Un sitcom, o poveste de la Hollywood și un meci de tenis între prieteni
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-sitcom-o-poveste-de-la-hollywood-si-un-meci-de-tenis-intre-prieteni/

În camera 203 a unui hotel din Beverly Hills, California, viaţa unor oameni, cu toate dezamăgirile şi greşelile lor, devine subiectul unei comedii pe care Neil Simon a denumit-o „California suite”. Spectacolul, regizat de Andrei Huţuleac aduce camera de hotel cu poveştile-i din California, pe scena Teatrului unteatru din Bucureşti. Aceeaşi cameră a călătorit şi la Buzău, oferind aceleaşi poveşti şi publicului buzoian.

Un articol de Diana Parpalea|13 iunie 2022

Săptămâna aceasta la Buzău se aude în tot orașul că „Buzău Iubește Teatru”. Iar festivalul cu același nume, dedicat buzoienilor continuă să fie un bun prileji de a aduna oamenii într-un loc, fie că sunt din Buzău sau nu. Tema festivalului este iubirea, iar spectacolele selectate conțin și ele povești diverse despre aceasta, în toate formele sale.

Vacanțele și călătoriile într-un alt oraș ar trebui să fie despre amintiri și experiențe de care să-ți aduci aminte. Iar de cele mai multe ori, acestea ar trebui să fie cât mai plăcute și memorabile. Poveștile cuplurilor din camera 203 vor fi cu siguranță memorabile, dar nu și plăcute. Și totuși ce are o cameră de hotel de-i poate face pe oameni să fie mai real decât acasă? Se poate ca un loc străin să-i separe mai rău decât să-i apropie sau invers?

Prima poveste este despre un cuplu din Philadelphia, care călătorește până în California pentru Mitzvahul fratelui lui Marvin (Dan Rădulescu). Cei doi călătoresc separat, iar primul care ajunge la hotel este Marvin, care cu o seară în urmă, primește de la fratele său un cadou neașteptat, dar bine primit. După câteva mai multe sticle de alcool băute, a doua zi se trezește cu o prostituată în pat (Nicoleta Hâncu). Venirea soției sale, Millie (Corina Moise), a doua zi de dimineață, dă startul unei curse de-a șoarecele și pisica, în care pisica încearcă să ascundă șoarecele sub cearșaf. Ca un început de sitcom american, asistăm la două episoade despre o familie aparent bine închegată, apoi la decăderea ei și apoi la… puterea ei?

 

 

Al doilea cuplu cazat în camera 203, tot în California, a venit cu speranțe și așteptări la Gala de decernare a Premiilor Oscar. O actriță resemnată (Nicoleta Hâncu) și un fost actor, actual anticar (Sorin Miron) dispută într-o cameră de hotel despre dezamăgirile profesionale și personale. Relația dintre cei doi este o continuă piesă de teatru ori un scenariu de la Hollywood care nu va vedea niciodată scena ori ecranul. O poveste în doi, despre doi necunoscuți, neasumați și triști, confortabili împreună. O relație refugiu, într-o cameră de hotel ca oriunde altundeva. O comedie neagră, în care actorul râde, iar spectatorul plânge.

Un apoteotic final care aduce ropote de râs este dat de cele două cupluri care se întorc de la un meci de tenis cu un picior luxat ori rupt, și multe frustrări adunate în trei săptămâni. Cei patru actori menționați mai sus se întorc pe scenă sub următoarea formă: Dan Rădulescu & Corina Moise – cuplul care experimentează exoticul și orientalul din America; Sorin Miron & Nicoleta Hăncu – cuplul pretențios și orgolios care folosește parfum „after-tennis”. Toate neajunsurile și nemulțumirile acestei vacanțe mută meciul de tenis de pe teren, în camera de hotel. Peste fileul zboară palete, mingi de tenis, cioburi, capetele sparte, dinți avariați și multe atelele. O vacanță la fel de reușită ca orice vacanță din camera 203, din Hotelul Beverly Hills, din Los Angeles, California.

Sejurul turiștilor din „California suite” nu a fost prea reușit, dar spectacolul nu este în aceeași categorie. Nici nu avea cum să fie altfel cu o asemenea distribuție, cu actori care lucrează împreună de ani de zile, iar ghidați de Andrei Huțuleac, au creat încă un spectacol de văzut, bifat, și poate de reîntors cândva cu alți prieteni. Pentru cine a văzut spectacolul la Buzău, în cadrul Festivalului „BUZĂU / IUBEȘTE / TEATRU” ne bucurăm, iar pentru cei care l-au ratat, nu le rămâne decât să ia trenul până la București și să-l vadă.

 

California suite

Teatrul UNTEATRU, București

 

Autor: Neil Simon

Traducere: Tudor Lucanu

Regizor: Andrei Huțuleac

Costume: Ariana Presan

Light design: Alexandru Medveghi / Dragoș Mărgineanu

 

Distribuție:

Dan Rădulescu, Corina Moise, Nicoleta Hâncu, Sorin Miron

Fotografii: Dragoș Borcănea

 

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”