Undeva, cândva… Anthony Quinn, Peter O’Toole și Omar Sharif
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-anthony-quinn-peter-otoole-si-omar-sharif/

Anthony Quinn, Peter O’Toole şi Omar Sharif, în 1962, în filmul ‘Lawrence of Arabia”. Omar Sharif s-a stins din viaţă pe 10 iulie 2015, la vârsta de 83 de ani.

Un articol de Petre Ivan|10 iulie 2018

Omar Sharif, pe numele său adevărat Michael Demitri Shalhoub, a studiat la Colegiul Victoria din Alexandria, devenind un bun sportiv, dar a dezvoltat, totodată, și un interes deosebit față de lumea teatrului.

Până în 1961, când a atras atenția producătorilor străini, Omar Sharif a jucat în peste 20 de filme. Primul film în limba engleză a fost “Lawrence of Arabia” (1962), în regia regizorului american David Lean, unde l-a interpretat pe Ali Ibn Kharish, prințului deșertului. Pelicula l-a propulsat pe scenele internaționale și i-a adus Premiul Globul de Aur pentru cel mai bun actor într-un rol secundar (1963), dar și o nominalizare la Premiul Oscar pentru cel mai bun actor într-un rol secundar (1963).

Omar Sharif a jucat în peste 60 de filme alături de actori precum Peter O’ Toole, Anthony Quinn, Catherine Deneuve, Jean-Paul Belmondo sau Barbra Streisand. A fost, totodată, unul dintre cei mai cunoscuți jucători de bridge din lume. A scris o carte pe acest subiect intitulată ”Ma vie au bridge” (Paris, 1982). Omar Sharif s-a stins din viaţă în iulie 2015, la vârsta de 83 de ani.

Foto: Undeva candva, Anthony Quinn, Peter O’Toole și Omar Sharif în filmul ‘Lawrence of Arabia” – captura youtube

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.