Urzeala textului – un workshop pentru o poveste de succes, la Godot Cafe-Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/urzeala-textului-un-workshop-pentru-o-poveste-de-succes-la-godot-cafe-teatru/

În spatele fiecărui eveniment important se află un scenariu de succes. Te-ai gândit care e legătura dintre teatru şi o emisiune TV, un clip, o campanie publicitară sau un eveniment “unicat”? Câteva structuri dramatice bine gândite.

Un articol de Petre Ivan|9 mai 2014

Dacă vrei să ştii mai multe vino la cele 8 întâlniri cu lect. univ. dr. Ana-Maria Nistor. După workshop s-ar putea să te apuci de altceva sau, cine știe?, poți fi viitorul dramaturg montat la Godot Cafe-Teatru.

URZEALA TEXTULUIDespre ce e vorba?

Se strâng câțiva oameni (nu mulți) și fac, desfac, analizează și inventează povești.

Ce se întâmplă, de fapt?

La finalul workshopului cursanții și profesorul se luminează: Aha!, Asta era!, Evrika! etc. sau, cel puțin, vor rosti mult mai pătrunși cuvinte precum tensiune, climax, protagonist, aristotelic, hazard, final deschis, indicație de cod…

Cum, când și unde?

La o cafea. În jurul unor foi de hârtie, în general gândind și dezbătând chestiunea în cauză. Toate acestea, în perioada 25 mai – 1 iulie, la Godot Cafe-Teatru, după un orar flexibil, stabilit de comun acord cu participanții.

Înscrierile se fac în perioada 8 – 18 mai, la adresa [email protected].

 

Preț: 600 lei. Pentru studenții și absolvenții de teatru se fac reduceri de 25%.

Numărul locurilor este limitat și chiar dacă afirmația pare o șmecherie de marketing, e pe bune!

Ana-Maria Nistor

Ana-Maria Nistor

Ana-Maria Nistor este lect.univ.dr. la Facultatea de Teatru din cadrul UNATC „I.L. Caragiale” București, unde predă Istoria teatrului universal, Teatru contemporan și Analiza textului dramatic.

Este critic de teatru, scenarist și autor a trei cărți: despre public și receptare – Teatrokratia, al volumului Cele mai frumoase 100 de piese de teatru – o incursiune în dramaturgia universală și al recentei Piața Teatrului – scena interbelică văzută de scriitori.

Colaborează cu ziare și reviste importante, a fost redactor șef adj. la TimeOut București, scrie scenarii TV și dramatizări. Printre alte distincții, a primit Premiul Studenților ANOSR – Profesor Bologna – Marii profesori care ne inspiră.

Contact: [email protected] | www.facebook.com/urzealatextului

Foto cu Urzeala textului  – Godot Cafe-Teatru

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.