VAMA lansează Pe de rost / “Școală, cum naiba vrei să cresc dacă e o rușine să greșesc”
https://www.ziarulmetropolis.ro/vama-lanseaza-pe-de-rost-scoala-cum-naiba-vrei-sa-cresc-daca-e-o-rusine-sa-gresesc/

VAMA a lansat cel mai nou single al formaţiei, Pe de rost. Versurile cântecului, construite din perspectiva unui elev de liceu, au fost inspirate de o întâlnire întâmplătoare dintre Tudor Chirilă şi o elevă din clasa a 8-a, care a venit să-i ceară un autograf. Intrând în vorbă cu ea, Tudor a întrebat-o în treacăt dacă mai au de învăţat pe de rost comentariile la română şi, spre surprinderea lui, răspunsul a fost afirmativ.

Un articol de Petre Ivan|7 Iunie 2019

Pentru mine a fost o surpriză ca după atâta timp să văd că sistemul e la locul lui, bine-mersi, neclintit, imun la micile inițiative entuziaste care mai aduc câte un suflu proaspăt în educație. Cred că atunci a apărut (subconștient) ideea acestui cântec. Atâtea generații sunt unite de această mașină de tocat pasiuni, care se dovedește a fi învățământul românesc.” – spune Tudor Chriilă.

“E dureros că versurile acestui cântec sunt încă atât de actuale. Noi și ei (copiii de azi) suntem generația #pederost. Iar cei care părăsesc sistemul ajung, fără voia lor, să-l perpetueze. Pentru că sistemul nu i-a învățat niciodată să fie creativi, să gândească critic, să poată dialoga, să construiască, să planifice, să riște, să zboare.” a mai precizat artistul.

Odată cu single-ul Pe de rost a fost lansat videoclipul piesei în scenariul și regia lui Octav Gheorghe. “Esența clipului este redată ca o revoltă personală și singulară. O puștoaică care nu se mai conformează, o face tăcut și alege propria ei formă de rebeliune, prin mișcare. Mișcare și nu neapărat dans, adică nu o forma coerenta, “coregrafiată” clasic – “a dance routine”, ci mai degrabă o formă dezarticulată, care ține mai mult de dansul contemporan, dar care nu e lipsită de emoție, grandoare, spectacol vizual și semnificație. O revoltă unică, într-o generație în care revolta nu există.” explică Octav.

Protagonista videoclipului este ALLA, finalista Romanii au talent 2018.

Tot procesul de orchestrație a durat aproximativ o lună, fiecare membru al trupei venind cu propuneri și sugestii generale de aranjament. Lucrul la orchestrație e mereu îngreunat la VAMA de influențele membrilor extrem de diferite. La un moment dat, sunete și beat-uri au fost folosite dintr-o tabletă cu un pad virtual pe care Clopo, bateristul trupei, a construit diverse situații ritmice. Foarte multe sunete de calitate au apărut din aplicațiile pentru mobil ale celor de la Native Instruments, ceea ce le-a confirmat membrilor VAMA că oricine are posibilitatea de a crea muzică.

Despre piesă mai spune Tudor Chirilă următoarele: “Există varianta ca unii să considere că e doar un cântec despre dezvantajele memorării pe de rost. Ar fi greșit. Sistemul nu-și iubește copiii. Despre asta este acest cântec. Despre respectul pe care uităm să-l acordăm copiiilor noștri. Despre faptul că ei sunt doar declarativ în centrul educației. Este un cântec despre iubire. Aia care lipsește.

VAMA este o formație pop-rock care se joacă cu multe curente fie că e vorba de music-hall, indie rock, electro sau blues. Această varietate vine din diversitatea influențelor și formării muzicale a membrilor trupei. O forță aparte vine din versurile care se înscriu într-o stilistică originală, foarte ușor recognoscibilă. Poate însă cel mai mare atu al trupei este forța show-ului live. VAMA se simte cel mai bine pe scenă, unde Tudor Chirilă reușește să imprime “performance-ului” din calitățile și experiența de actor. Compoziția neomogenă și abordările stilistice diferite fac ca VAMA să fie mereu surprinzătoare în concertele ei. Poți fi purtat de la un solo de tobe în manieră clasică la un intermezzo EDM sau de la un riff de chitară a la Stones către o orchestrație misterioasă electro-pop. Poți să închizi ochii și să te lași în voia unui vocoder suprapus pe niște sunete cosmice sau să te trezești bruscat de o voce filtrată printr-un megafon.

Foto:

10
/12
/19

Vineri, 13 decembrie, la Sala Radio, violonistul ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de a cânta pe celebra vioară STRADIVARIUS Elder-Voicu, va interpreta, alături de ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO, Concertul nr. 1 pentru vioară şi orchestră creat în 1957 de compozitorul român Dumitru Capoianu (1929-2012).

08
/12
/19

VUNK a lansat videoclipul baladei de dragoste 5,3. Cântecul este extras de pe cel mai nou album al formației, „Domnul Portocaliu și Mașina Timpului“.

08
/12
/19

Opera Națională București prezintă duminică, 8 decembrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Peer Gynt” de Edvard Grieg și „Carmina Burana” de Carl Orff, coregrafia poartă semnătura lui Davide Bombana, costumele, decorul și luminile au fost create de către Mario De Carlo, asistent scenografie Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare, Corul Operei Naționale București a fost pregătit de către Daniel Jinga, iar Corul de copii de către Smaranda Morgovan.

08
/12
/19

Un eveniment de prim rang în lumea muzicii: ediţia 2019 a Festivalului şi Concursului Naţional al Liedului Românesc, desfăşurată la Ateneul Român din Bucureşti, și care iniţiate de soprana Mariana Nicolesco s-au impus din nou ca un revelator extraordinar al comorii de peste 10.000 de lieduri româneşti, fondate pe vechiul cântec de dor.

05
/12
/19

Două ansambluri de muzică contemporană aduc publicului colinde contemporane, dar și o selecție de colinde tradiționale mai puțin cunoscute transpuse într-un limbaj muzical actual, înainte de Sărbători, pe scena Teatrelli. Concertul este programat pentru 10 decembrie, de la ora 19 și reunește ansamblul SonoMania și pe artiștii Maria Balabaș, Mihai Balabaș, Călin Torsan și Marina Pingulescu.

05
/12
/19

Opera Națională București prezintă joi, 5 decembrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart. Regia poartă semnatura lui Alexander Rădulescu, scenografia a fost realizată de către Adriana Urmuzescu, maestru de cor Daniel Jinga, asistent de regie Ştefan Neagrău. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

04
/12
/19

Opera Națională București prezintă miercuri, 4 decembrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia şi coregrafia poartă semnătura lui Gheorghe Iancu, scenografia a fost realizată de către Luisa Spinatelli, iar lighting design-ul de către Camilla Piccioni. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

03
/12
/19

Orchestra Română de Tineret va susţine un concert sub bagheta dirijorului Diego Dini Ciacci în seara de 5 decembrie 2019, ora 19:30, la Catedrala Sf. Iosif  din Bucureşti, solist fiind concertmaestrul orchestrei, Radu Dunca, concertul fiind organizat de Ambasada Italiei la Bucureşti şi Centrul Naţional de Artă Tinerimea Română.

02
/12
/19

Vineri, 6 decembrie (19.00), ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului american multipremiat internațional RYAN BANCROFT aduc în fața publicului bucureștean, la Sala Radio, muzica unuia dintre cei mai mari compozitori francezi de la finalul sec. XIX și începutul sec. XX: CLAUDE DEBUSSY.

01
/12
/19

Opera e muzică, teatru, scenografie, mișcare – totul live. E o reflecție a societății de demult și de acum. E pasiune, dramă, e toate sentimentele la superlativ. E muzică vie vocală, corală și instrumentală. Vă invităm în decembrie la Opera din București, să vă convingeți!

01
/12
/19

Pe 12 decembrie, de la orele 19:00, la Sala Radio Sergiu Cioiu va prezenta un recital extraordinar muzical, poetic, tandru și ironic, în care poezia și cântecul, împreună, fac un excelent divertisment, intitulat: „Sergiu Cioiu, one-man show, cântece ale prezentului continuu”.

01
/12
/19

Concerte extraordinare organizate cu ocazia Sărbătorilor de iarnă sunt pregătite de către muzicienii din Orchestra simfonică și din Corul Filarmonicii „George Enescu”.

Page 1 of 14112345...102030...Last »