Viața după Cannes (III): Anamaria Marinca
https://www.ziarulmetropolis.ro/viata-dupa-cannes-iii-anamaria-marinca/

Au fost la Cannes şi au cucerit lumea. Ce a urmat după? Cum a evoluat cariera lor? Cristina Flutur, Cosmina Stratan, Anamaria Marinca şi Laura Vasiliu – destinul unor câştigătoare – o serie de articole marca Ziarul Metropolis.

Un articol de Adina Scorţescu|7 iulie 2015

Anamaria Marinca a interpretat-o pe Otilia, din filmul „4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”, în regia lui Cristian Mungiu, care a câștigat Palme d’Or în 2007.

Dar cariera ei internațională începuse dinainte, cu producția „Sex Traffic”, de David Yates, pentru care a primit premiul BAFTA în 2005. „După filmările la Sex Traffic, am revenit des în Londra, fie pentru audiții, fie pentru diferite evenimente. În august 2005 am început repetițiile pentru spectacolul companiei Complicité, „Measure for Measure” – cred că acela a fost momentul în care mi-am dat seama că va fi complicat să lucrez în Londra și să locuiesc în București.” Așa că s-a stabilit la Londra.

În ultimii 10 ani s-au produs schimbări semnificative în ceea ce privește modul în care circulă informația, crede Anamaria. „În 2004 eram deja reprezentată de o agenție importantă din Londra și abia îmi cumpărasem primul meu computer. Între timp, am avut șansa de a întâlni agenți și la Paris și la New York, de a călători și a-mi lărgi sfera de contacte; astăzi am pagină de Fb, conturi pe Twitter și Instagram, îmi filmez și montez singură audițiile, colaborez cu oameni minunați pe partea de PR. În general, încerc să folosesc tehnicile de comunicare moderne cu măsură, și evit crearea unei dependențe de mass-media. Nu în ultimul rând, aleg scenarii bune. În rest, prefer să păstrez misterul…”

După reușita de la Cannes, pentru Anamaria au urmat o grămadă de proiecte, mai ales în zona de film și televiziune. A lucrat cu Francis Ford Coppola în „Youth Without Youth”, apoi cu Julie Delpy în „The Countess” și Hans Christian în „Storm”. A jucat în filmul lui Srinath Samarasinghe, „Un nuage dans un verre d’eau”; a urmat apoi „Europa Report” al lui Sebastian Cordero, care a avut premiera la LA Film Fest. „Și, desigur, filmul despre care s-a vorbit foarte mult în ultima vreme, «Fury», al lui David Ayer, care a încheiat London Film Festival în octombrie 2014 și în care am avut bucuria să joc alături de Brad Pitt, Shia LaBoeuf și Jon Bernthal.”

La sfârșitul lunii mai, a început filmările pentru o nouă peliculă, „She Who Brings Gifts”, în care le are ca partenere de platou pe Glenn Close și Gemma Aterton.

CITIȚI ȘI: Viața după Cannes (II): Cosmina Stratan

„Serialele și mini-seriile au început să ofere în ultima vreme partituri foarte interesante și prilejuri de colaborare cu oameni extraordinari”, remarcă Anamaria. „Am jucat cu Benedict Cumberbatch în «The Last Enemy»; am jucat în «Doctor Who», un serial adorat de britanici; în «Wallander», al lui Kenneth Branagh și, recent, în «The Missing» – un serial britanic nominalizat la Globurile de Aur.”

imageÎn teatru, a avut un one-woman show la care ține enorm, „4.48 Psychosis”, în 2009, la Young Vic, în regia lui Christian Benedetti. Apoi a mai jucat tot în regia lui la Theatre Studio, în „La Mouette”. În 2013, a interpretat-o pe Anka în „Routes”, o piesă montată de Simon Godwin la Royal Court.

Dar cel mai important rol rămâne cel din „4:48 Psychosis”. „E un text care m-a marcat profund și m-a ajutat să ies din zona mea de confort. Datorită acestei experiențe am ajuns să fac film, cred. «4, 3, 2 »mi-a creat o aură pe care timpul se pare că n-a umbrit-o în ochii artiștilor cu care am lucrat ulterior. Printre ei, Brad Pitt, Stellan Skarsgard, Emily Watson, Kenneth Branagh, Liam Neeson, Ben Cumberbatch, Adrian Lester, Jean Rochefort.”

În plan personal, cel mai frumos lucru pe care i l-a adus filmul premiat la Cannes este prietenia cu regizorul Cristian Mungiu – „unul dintre cei mai frumoși oameni pe care îi cunosc”.

Cum se construiește o carieră la Londra, față de una la București? „Pentru mine, a construi o carieră nu poate fi un scop în sine. Nu am avut ambiții de genul ăsta. Lucrurile se văd cu totul alfel dinafară. În realitate, costul personal este enorm într-o astfel de profesiune. Iar ‘succesul’ e trecător, ca să nu zic derizoriu. Obiectiv vorbind, diferența față de București ar consta în miză, bani, sistem, atitudine, oportunitate.”

 

FOTO Anamaria Marinca: Srinath Samarasinghe si Ronald Dick

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.