Victor Ioan Frunză la Întâlnirile Yorick: Artistul în România de azi
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-ioan-frunza-la-intalnirile-yorick-artistul-in-romania-de-azi/

Sâmbătă, 30 septembrie, de la ora 19.00, vă invităm la un eveniment marca Yorick, la librăria Humanitas Cişmigiu: o întâlnire deschisă cu directorul de scenă Victor Ioan Frunză cu tema „Artistul în România de azi”.

Un articol de Petre Ivan|20 septembrie 2017

Reputatul director de scenă Victor Ioan Frunză va fi prezent la o întâlnire cu publicul, moderată de criticul de teatru Monica Andronescu, unde va vorbi despre condiția artistului în societatea de azi, într-o Românie în care cultura rămâne mereu Cenușăreasă.

„Pentru a fi creator, performant, trebuie să ai câteva condiţii minimale. Or, acestea nu sunt întrunite. Şi astfel creativitatea e diminuată. Nu se întâmplă numai cu artiştii. Se întâmplă cu tot ce reprezintă creativitate în România. Este  sufocată, neglijată, tratată cu o indiferenţă rece şi care îşi va găsi un răspuns catastrofal peste ani”. (Victor Ioan Frunză)

Unul dintre cei mai importanți regizori din România, cu montări pe toate marile scene ale țării și în străinătate, Victor Ioan Frunză a creat de-a lungul timpului spectacole reper în cultura română.

Atunci când faci această meserie foarte acaparatoare, viața personală cumva se dizolvă. Și asta o știu și actorii, și regizorii. Viața personală dispare, în spatele unui artist nu mai e nimeni. E o meserie care te învață că trebuie să dai totul și să nu aștepți nimic în schimb. Din cauza asta, greșelile care se fac în teatru nu pot fi iertate. Și din cauza asta de multe ori am atitudini agresive când văd nedreptatea. Dacă un actor care nu e remarcat la timp când a făcut un rol mare, acea greșeală nu mai poți s-o îndrepți. În rest, încercăm, ca artiști, să rezistăm într-un mediu extrem de acaparator și care nu-ți oferă de fapt nimic. Dar poate ăsta e și semnul sacrificiului pe care-l purtăm făcând această meserie. (Victor Ioan Frunză)

În cadrul proiectului Întâlnirile Yorick propunem lunar teme de discuție pornind de la cărți, spectacole sau realități ale teatrului contemporan și ale artelor spectacolului. Printre invitații Întâlnirilor de până acum au fost Andrei Șerban, Alexandru Darie, Oana Pellea, Radu-Alexandru Nica, David Esrig, Răzvan Mazilu, George Banu.

Evenimentele sunt organizate cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Foto: Victor Ioan Frunză – facebook

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.