Victor Ioan Frunză și Andrei Șerban încheie Festivalul de la Arad
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-ioan-frunza-si-andrei-serban-incheie-festivalul-de-la-arad/

Festivalul Internaţional de Teatru Clasic Arad se încheie în acest weekend cu spectacole ale Teatrului Metropolis şi Teatrului Bulandra din Bucureşti, două producţii semnate de doi dintre cei mai importanţi regizori ai momentului, Victor Ioan Frunză şi Andrei Șerban.

Un articol de Liliana Matei|19 noiembrie 2016

În această seară, de la ora 19.00, se va juca „A douăsprezecea noapte” în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză, o producție a Teatrului Metropolis din București. Într-un interviu acordat ziarului Metropolis, Victor Ioan Frunză declara: „Noi nu ștergem praful de pe autori, noi încercam să-i descifrăm”.  „A douăsprezecea noapte” continuă direcția și linia de cercetare începute în urmă cu câțiva ani de către directorul de scenă Victor Ioan Frunză, alături de o echipă artistică deosebită. Împreuna au reușit o nouă asamblare a unui text clasic într-un spectacol profund contemporan, care „are meritul de a fi în același timp o excelentă comedie de public, unde râzi în hohote minute în șir, la scene jucate impecabil, dar și o cercetare inteligentă, în centrul căreia se afla omul, acest animal ciudat”, scrie Monica Andronescu în Yorick. „O analiza cinică a iubirii și a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acționează în funcție de situații și zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie și deloc deformată a propriei ființe.”

Ultima zi a Festivalului de Teatru Clasic Arad este destinată unui spectacol în regia lui Andrei Șerban, cu semnătura scenografică a Iulianei Vîlsan: „Omul cel bun din Seciuan” de Bertolt Brecht, producție 2014 a Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra” București, nominalizat la Gala Premiilor UNITER la mai toate categoriile: cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cea mai bună scenografie, cel mai bun actor în rol principal, cea mai bună actrița în rol principal, cea mai bună actriță în rol secundar.

Pentru rolurile Vang, Shu Fu și Femeia, Vlad Ivanov a fost recompensat cu premiul pentru „cel mai bun actor în rol principal”.

Foto Adriana Grand

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.