Victor Rebengiuc: “În casă nu vorbim despre teatru sau roluri”
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-in-casa-nu-vorbim-despre-teatru-sau-roluri/

Actorul Victor Rebengiuc a mărturisit miercuri, la Rezidenţa BRD Scena 9, unde a fost invitatul special al „Intersecţiilor de miercuri”, că nu a aşteptat şi nici nu şi-a dorit anumite roluri, a jucat ce i s-a dat cu condiţia să fie roluri diferite şi, de asemenea, nu a acceptat atunci când regizorii şi-ar fi dorit să-l cantoneze pe anumite tipologii.

Un articol de Petre Ivan|22 februarie 2018

„Eu nu am avut niciodată rolul visat, eu nu am avut roluri visate, pentru că am băgat de seamă că toţi cei care izbutesc să joace până la urmă un rol pe care-l visează multă, multă vreme eşuează. E clar că nu ştii ce îţi trebuie, nu ştii ce rol ţi se potriveşte, e clar, şi joci ce nu trebuie să joci. Şi atunci am zis: eu, ce mi se oferă, o să încerc să mă lupt cu el, cu ajutorul regizorului, şi poate iese bine. Dacă nu iese bine, e vina lui că m-a distribuit. (…) Întotdeauna am fost împotriva acelora care vroiau să mă fixeze într-un anumit tipar, să joc un anumit gen de personaje. (…) M-am luptat destul de tare cu regizorii care vroiau să mă fixeze, să-mi dea o anumită întrebuinţare. Eu vreau să acopăr, dacă se poate, toată paleta de roluri”, a spus Victor Rebengiuc.

El a povestit şi despre momentul când a primit rolul în filmul „Pădurea spânzuraţilor”, cum a refuzat să participe la un casting pe care regizorul italian Glauco Pellegrini a încercat să-l facă în România, dar şi cum Liviu Ciulei l-a chemat şi i-a spus că el este potrivit în rolul lui Apostol Bologa.

Mariana Mihut si Victor Rebengiuc in „Pădurea spanzuratilor”

Înainte de a se apuca Liviu Ciulei de filmul ăsta (n.r. – ‘Pădurea spânzuraţilor’), cu vreo doi-trei ani înainte, venise un regizor italian, unul pe care-l chema Glauco Pellegrini, care a adunat toţi actorii tineri care eram în perioada aia în activitate, ne-a chemat la Buftea să facă poze cu noi pentru că el vrea să facă filmul ‘Pădurea spânzuraţilor’. Eram acolo tot tineretul – Iurie Darie, Emanoil Petruţ, Cozorici, Albulescu, Silviu Stănculescu, toţi. L-am întrebat de ce, pentru ce roluri. Mi-a spus că ofiţeri din armată şi alte roluri, după care l-am întrebat şi rolul Apostol Bologa cine o să-l joace? A spus că există un actor francez care o să-l joace. (…) Atunci am zis, nu. Dacă nu joacă un actor român, eu nu dau nicio probă foto pentru filmul ăsta, eu plec acasă. Au trecut anii şi Liviu (n.r. – Liviu Ciulei) a făcut filmul ăsta. Începuse filmările şi după o lună de la începutul filmărilor mi-a dat un telefon să vin la teatru să stăm de vorbă. (…) El mi-a spus că s-a gândit să joc eu Apostol Bologa. (…) În acel moment pe rol era Şerban Cantacuzino, un om absolut minunat şi un actor bun. (…) Mi se părea potrivit pentru rol dar nu avea suficientă experienţă actoricească şi Liviu era nemulţumit că nu putea să facă faţă rolului. – Victor Rebengiuc.

Întrebat despre rolul pe care l-a avut în filmul „Moromeţii” de Marin Preda, în regia lui Stere Gulea, Victor Rebenciuc a spus că, deşi nu ştie dacă este cel mai bun rol al său, este bucuros că publicul îl apreciază chiar şi după atâţia ani de când a apărut.

„Moromete nu ştiu dacă este cel mai bun film al meu, dar este cel mai popular, şi asta mă bucură. Foarte multă lume a văzut filmul. Oamenilor le place filmul, se recunosc în personajele din acest film. Cartea lui Preda este genială şi noi am stat la filmare tot timpul cu cartea în mână. Eu n-aş fi acceptat să se schimbe ceva din carte, să vină un regizor care să aibă idei năstruşnice, să facă el cine ştie ce farafastâcuri pe acolo, ce şmecherii să bage, mă rog, să fie viziune modernă. Nu domnule, las-o aşa, cum a fost făcută ea”, a afirmat actorul.

El a vorbit şi despre a doua parte a filmului, pentru care încă nu s-au terminat filmările, şi a menţionat şi motivele care l-au făcut să refuze invitaţia de a face parte din distribuţia filmului „Moromeţii 2”.

Victor Rebengiuc în Moromeţii

Stere Gulea a aşteptat prea mult. Eu i-am spus: Vrei să faci partea a doua, grăbeşte-te. Dar el s-a grăbit încet şi când a fost gata nu cred că avea în gând să joc eu până la urmă rolul ăsta. A venit şi m-a văzut într-o premieră, în ‘Umbre’, şi acolo a spus, gata, îl iau pe Victor. Am fost, am semnat contractul, şi eram într-un fel împăcat cu totul, dar a venit contabila şi m-a întrebat unde vreau să sta la filmări. La Talpa (n.r. – comuna în care s-au făcut filmările) nu se putea sta în perioada când am făcut filmul. Acum Mălăele a stat acolo, la primar. Când am filmat eu, în ’85, nu aveai unde să stai. (…) Acum m-am gândit că aveam 84 de ani, nu mai puteam. Contabila mi-a propus, ca având în vedere vârsta, să stau mai aproape mai ales că aveam de făcut şi multe filmări de regim. Regim înseamnă că se filmează atunci dimineaţa devreme sau seara, când este o lumină difuză, specială, când se îngână ziua cu noaptea, sau noaptea cu ziua. Şi m-am gândit că este foarte greu, om la vârsta mea să fiu la două dimineaţa pe platou ca să pot să încep filmările la ora cinci, pentru că aşa se face treaba acolo. Şi atunci am spus că nu, nu se poate, este ceva care depăşeşte puterile mele la ora actuala. Şi mai era şi faptul că s-a schimbat distribuţia, eu aş fi fost ca măgarul între oi. Toţi copiii lui Moromete sunt coborâţi cu 30 de ani, sunt la vârsta normală, iar eu cu 30 de ani peste vârsta normală. (…) Aşa că e bine că m-am retras. Decât să fiu stupid într-un rol care nu mergea… Aşa că am scăpat de sarcina asta. – Victor Rebengiuc

Actorul a spus şi despre dosarul său de la Securitate, de la CNSAS, şi a precizat că a văzut doar câteva foi.

„Mi-au dat doar câteva foi, nu l-am cerut după ce li s-a predat marea majoritate a arhivei. Era pe la începuturi şi mi-au dat repede să văd. Erau doar câteva foi. Unul singur l-am recunoscut dintre cei care turnau acolo pentru că am recunoscut împrejurările şi ştiam cine e, mi-am dat seama cine era. Murise deja. Dar în rest nu am vrut să aflu pentru că erau numai colegi care vorbeau acolo şi m-am gândit că mă întâlnesc cu ei în fiecare zi şi dacă ştiu că a spus ceva despre mine, cum mai stau eu cu el de vorbă. Nu mă interesează cine au fost dar … aşa a fost atunci”, a mai spus Rebengiuc.

Întrebat cum este să joace pe scenă alături de soţia sa, Mariana Mihuţ, a mărturisit că îi face mare plăcere să joace alături de actori talentaţi.

„Noi acasă nu vorbim nimic despre teatru, despre rolurile noastre. Nu repetăm niciodată, fiecare îşi vede de treaba lui. Când ne întâlnim pe scenă, asta e. Mie îmi place să joc alături de actori talentaţi, trebuie să fac eforturi să mă menţin în ritm cu ea”, a afirmat actorul Victor Rebengiuc.

Sursa: Agerpres

Foto: Victor Rebengiuc și Mariana Mihuț – Adi Bulboacă

03
/11
/15

După „Aferim!” de Radu Jude și „Nunta de piatră” de Dan Piţa și Mircea Veroiu, incluse în programul „Zilelor Culturii Române” organizate de ICR Londra la Edinburgh în perioada 10-17 octombrie, proiecțiile din cadrul sezonului „Mark Cousins prezintă…” continuă în 4 noiembrie, la cinematograful de artă Filmhouse din capitala scoțiană, cu filmul care a lansat poetica noului val românesc - „Moartea domnului Lăzărescu”, în regia lui Cristi Puiu.

03
/11
/15

Prima ediție “Bucharest International Dance Film Festival” (6 – 8 noiembrie) a pregătit publicului un program diversificat care își propune să promoveze producțiile cinematografice dedicate dansului și artei coregrafice. 64 de producții din 27 de țări incluse în Competiția Oficială, documentare de scurt și lungmetraj, selecția celor mai apreciate filme de dans din cadrul “Pool International Dance Film Festival” din Berlin, precum și un workshop de creație dedicat pasionaților de dans. Proiecțiile se vor desfășura la Cinemateca Union.

31
/10
/15

Filmul ”Usturoi”, producția independentă filmată în întregime în Transilvania, a fost difuzat în această săptămână la penitenciarul de maximă siguranță din Aiud, în cadrul unei proiecții speciale, la invitația serviciului de Educație și Asistență Psihosocială din instituție.

31
/10
/15

După o săptămână cu săli pline, peste 30 de premiere, invitați speciali, dezbateri și multe alte evenimente, Les Films de Cannes à Bucarest le oferă iubitorilor de cinema un weekend cu proiecții suplimentare, la Cinema Studio și Cinema Elvire Popesco.

31
/10
/15

„Scriem pentru a împărtăşi cu ceilalţi dacă ne-a plăcut un film. Scriem pentru a încerca să înţelegem filmul. Trebuie să căutăm adevărul obiectiv al filmului. Criticul este cel care încearcă să se înşele mai rar decât ceilalţi. Meseria de critic este una solitară” – criticul de film Pascal Mérigeau.

31
/10
/15

În acest weekend, Paramount Channel oferă recompense speciale fanilor genului horror. Sâmbătă și duminică, telespectatorii români vor intra în atmosfera specifică de Halloween cu ajutorul filmelor The Haunting (31 Octombrie, 23:00), Friday, the 13th IV (1 Noiembrie, 1:10), Friday the 13th VII (1 Noiembrie, 03:00), Case 39 (1 Noiembrie, 23:00), The Ring (2 Noiembrie, 01:10), Friday the 13th VIII (2 Noiembrie, 03:20).

30
/10
/15

CRONICĂ DE FILM E greu de spus care au fost intenţiile reale ale lui Jacques Audiard cu „Dheepan” (2015), un film minor în cariera sa, dar care i-a adus totuşi un Palme d’or (fără strălucire şi glorie) la Festivalul de la Cannes.

30
/10
/15

În perioada 6-8 noiembrie, la Cinemateca Union, va avea loc prima ediție a Bucharest International Dance Film Festival (BIDFF), un eveniment dedicat producțiilor de dans realizate de coregrafi din întreaga lume. Festivalul va propune publicului familiarizarea cu diversitatea formelor de dans și a abordărilor cinematografice contemporane.

30
/10
/15

„Prima călătorie aleasă de mine nu poate fi decât drumul spre mare. Spre Marea Neagră. Bucureşti – Constanţa – Mangalia. Un drum făcut de atâtea ori, cu drag şi emoţie, un drum încărcat de amintirea părinţilor mei, a concediilor făcute cu ei. Amintire a întâmplărilor din vacanţe, a întâmplărilor din tren, a oamenilor întâlniţi, a observaţiilor de tot felul” – Marina Constantinescu. Îndrăgita realizatoare tv porneşte călătoria spre mare sâmbătă, 31 octombrie, în cel de-al treilea episod al seriei Gări de poveste. Ora 17.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+

29
/10
/15

Începând de vineri (30 octombrie 2015) filmul care a câştigat anu acesta premiul Palme d’Or, la Cannes, poate fi văzut în cinematografele din România. Jacques Audiard, regizorul lui Dheepan, este unul dintre cei mai aclamați cineaști ai momentului. Notorietatea internațională a venit odată cu filmul Un profet, câștigător al Marelui Premiu la Cannes 2009.

28
/10
/15

Intitulat „Magia muzicii de film“, concertul extraordinar cu Ruxandra Maria Urdăreanu (soprană) şi Dan Stoenescu (pian) va avea loc joi, 29 octombrie 2015, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale (intrarea prin Calea Victoriei nr.88).

27
/10
/15

„Se întâmplă lucruri curioase de pe urma filmului… O doamnă în vârstă a venit după un spectacol în culise şi mi-a sărutat mâna, vă daţi seama?, şi eu eram o puştoaică de 26-27 de ani... Primeam buchete de flori, de nu puteam să le cuprind cu braţele şi nu aveam unde să le pun în autocarul cu care circulam. Ţin minte că o florăreasă a luat toate florile din găleată şi mi le-a pus în braţe… Am trăit momente interesante, care ar fi putut fi periculoase pentru mintea şi sufletul meu. Noroc că eu sunt o persoană echilibrată şi nu mi-a luat Dumnezeu minţile, pentru că putea să mi se urce la cap, dar am menţinut balanţa.” - Teodora Mareş. Frumoasa noastră actriţă împlineşte astăzi 53 de ani.