Vocile solidarității (Voices of Solidarity) se vor auzi la a XXV-a ediție de FITS
https://www.ziarulmetropolis.ro/vocile-solidaritatii-voices-of-solidarity-se-vor-auzi-la-a-xxv-a-editie-de-fits/

În anul 2018, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, prin intermediul Teatrului Naţional „Radu Stanca”, este partener într-un nou proiect european, Voices of Solidarity (VOICES), alături de următoarele organizaţii: ArtReach LTD- coordinator de proiect- Museo dei Bambini Roma, CESIE Palermo şi Altonale GmbH Hamburg.

Un articol de Liliana Matei|9 iunie 2018

Acest proiect este cofinanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene. Inițiativa își propune să aducă în lumină importanța și provocările obținerii libertății și integrarea refugiaților în comunitățile gazdă, în contextul în care Uniunea Europeană este pusă în faţa unor situaţii şi provocări inedite -rezultat al propriilor ei transformări.

Astfel, trei spectacole incluse în programul ”Voices of Solidarity” au fost incluse în programul ediției a XXV-a a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

BORDERLINE, un spectacol de dans în spații publice produs de Altonale, Proiectul european VOICES și STAMP Festival, ne vorbește despre limite și cum pot ele fi depășite. Trei dansatori, cântăreți și muzicieni se provoacă reciproc (în public), dar în același timp se apropie unul de celălalt. Prin mișcare, muzică vocală și instrumentală, ei explorează, invadează și își înving constrângerile. Prin voința lor fermă de a lua atitudine, ei găsesc, în spatele zidurilor, deschidere și toleranță.

BEHIND THE WALL, producție a Teatrului Național „Radu Stanca” din Sibiu, vorbește despre migrație – una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă societatea contemporană, atât la nivel mondial, dar mai ales în spațiul european. Felul în care oamenii, instituțiile, statele răspund la această problemă, ne definește. Artistul grafic Dan Perjovschi reflectă acest subiect controversat, cu empatie și acuitate, prin desenele sale. Alături de el, au contribuit Adriana Bârză-Cristea (coregrafie și concept), Claudiu Urse (muzică), Diana Fufezan și Ali Deac (teatru-dans) În spectacolul Behind the Wall regăsim elemente ce țin de artă urbană, teatru, dans, muzică, ce vin să susțină necesitatea dezbaterii si conștientizării problematicii refugiațiilor din Europa la nivel social – prin intermediul desenelor de tip comentariu social- și individual-prin intermediul unor scurte monologuri transpuse în mișcare de către cei 2 dans-actori. Aceste monologuri nonverbale au la baza gânduri, idei, trăiri și stări, regăsite în interviurile unor refugiați din Siria, Afganistan, Republica Democrata Congo, Somalia și România.

WHEEZE: WINDS OF CHANGE, de Parrabbola, un spectacol în care implicarea și creația sunt cheile descifrării mesajului final. Wheeze, Generalissima, Vântul Schimbării – iată doar câteva dintre personajele care vor îndemna spectatorii să participe activ la reprezentație, alăturându-și vocile, trăind, respirând și vorbind liber.

Biletele pentru FITS 2018 pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală (str. Nicolae Bălcescu nr. 17), de marți până sâmbătă, între 11:00 – 18:00, și duminică, în intervalul 10:00 – 14:00. Bilete online și mai multe informații despre spectacolele programate se găsesc pe www.sibfest.ro. Prețul biletelor achiziționate online, de pe site-ul festivalului, au același preț ca la Agenția Teatrală. Prețul biletelor achiziționate direct de pe platforma entertix.ro variază în funcție de opțiunile de tipărire și livrare alese de cumpărător.

Foto: Sebastian Marcovici, FITS

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.