Zilele Filmului Coreean – proiecţie cu „Pieta“, câştigătorul Leului de Aur
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-filmului-coreean-proiectie-cu-pieta-castigatorul-leului-de-aur/

„Pieta“, semnat de controversatului regizor corean Kim Ki-duk va fi proiectat la Bucureşti, în cadrul Zilelor Filmului Coreean, la Sala Elvira Popescu (sâmbătă, 16 noiembrie, de la ora 19.00).

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2013

„Pieta“, semnat de controversatul regizor coreean Kim Ki-duk va fi proiectat la București, la Zilele Filmului Coreean, la Sala Elvira Popescu (sâmbătă, 16 noiembrie, de la ora 19.00). 

Aclamat la scenă deschisă după premiera de la Veneția, Pieta de Kim Ki-duk este o relatare nuanțată despre vină, sacrificiu şi ispăşire. Filmul spune povestea unui bărbat care lucrează ca recuperator pentru o companie de împrumut financiar, amenințându-i brutal pe cei creditati, pentru rambursare. Reunit pe neaşteptate cu mama sa, care îl abandonase la naştere, cruzimea protagonistului „cedează” în fața afecțiunii materne si acesta renunță la slujbă. Totuşi, faptele sale violente nu rămân fără consecinţe: în mijlocul momentelor de apropiere si fericire cu mama, aceasta este răpită.

Asemănând relația protagoniştilor cu Pietà, capodopera lui Michelangelo, filmul folosește imaginea Fecioarei Maria îmbrăţişând trupul mort al lui Iisus Hristos pentru a simboliza, după cum spune regizorul, „o îmbrățișare a durerii și suferinței inerentă în toată istoria umană, reprezentând astfel înțelegerea și împărtăşirea acelei dureri.”

Pieta este o alegorie dură despre capitalismul dus la extrem și modul în care acesta transformă relațiile umane. Regizorul este citat ca spunând în conferința de presă de la Veneția, că banul este al treilea personaj principal, alături de mamă și fiu.

Un film controversat rulează la Zilele Filmului Coreean

Kim Ki-Duk declara: „De la marile războaie şi până la crimele triviale de astăzi, cred că noi toți suntem în aceeaşi măsură complici și păcătoși. În mod inevitabil într-o societate capitalistă, banul supune oamenii unor încercări şi este cauza majorităţii conflictelor. El scoate la lumină egoismul şi lăcomia umană. Oamenii de astăzi sunt obsedaţi de fantezia că bunăstarea materială poate rezolva totul. În cele din urmă, vom sfârși prin a deveni monedă de schimb unii pentru ceilalţi, zdrobindu-ne de asfalt.”

Provocând concepţia generală despre moralitate, bine şi rău, în film nu exista „personaj negativ” şi „victimele” sale, ci se creează un lanţ al vinei împărtaşite. Kim Ki-duk lasa spectatorului sarcina dificilă de a decide dacă vreunul dintre personaje mai merită compasiune.

Zilele Filmului Corean

Afiş Zilele Filmului Coreean

Unul dintre cei mai controversaţi regizori coreeni, Kim Ki-Duk a fost de nenumărate ori apreciat la nivel internaţional pentru filme precum Spring, Summer, Autumn Winter…and Spring (premiat la Locarno IFF 2003 ), 3-Iron (câştigator în 2004 al Leului de Argint şi premiului Fipresci la Veneţia) sau Samaritan Girl (Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2004).

Info:

Zilele Filmului Coreean vor avea loc la București în perioada 15-17 noiembrie, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul este organizat la Bucureşti de Ambasada Coreei în România,  în colaborare cu Centrul Cultural Coreean Budapesta, cu sprijinul Samsung şi Daewoo Mangalia Heavy Industries.

Foto credit: Zilele Filmului Coreean

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.