Zilele Filmului German
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-filmului-german/

La mijlocul lunii octombrie, debutează cea de a X-a ediţie a Zilelor Filmului German (ZFG), un eveniment cu tradiţie, organizat anual de Goethe-Institut Bucureşti. Ediţia din acest an, 16-22 octombrie, vine cu o serie de filme documentare si lungmetraje de excepţie: de la filme de avangardă la filme-cult, de la pelicule de debut ale tinerilor cineaşti germani până la creaţii semnate de regizori consacraţi, de la poveşti intime la scenarii cu largi implicaţii sociale.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2015

Sunt 13 lungmetraje, care vin să ofere o privire de ansamblu asupra celor mai bune producții cinematografice germane de azi, cele mai multe dintre acestea, recompensate cu premii importante.

Ediția din acest a Zilelor Filmului German se bucură și de prezența unor oaspeți germani, precum René Frölke, regizorul filmului „Le beau danger”, sau Mark Reeder, protagonistul filmului „B-Movie”, muzician, producător, actor și unul dintre autorii filmului.

Proiecția filmelor are loc la Cinema Studio, începând din seara zilei de 16 octombrie, data care marchează deschiderea ediției jubiliare, cu o peliculă de excepție: „Victoria”, elogiatul thriller al lui Sebastian Schipper, considerat surpriza germană a Berlinalei din acest an.

„Programat în deschidere, «Victoria» va captiva negreșit publicul și din prisma faptului că a fost filmat într-un singur cadru, lung de 140 de minute.

zilele

Este o impresionantă realizare în materie de imagine (răsplătită, de altfel, cu Ursul de Argint la Berlinala din acest an), posibilă datorită flexibilității și talentului improvizatoric al actorilor”, a declarat Evelin Hust, directoarea Goethe-Institut București, organizatorul evenimentului.

În încheierea Zilelor Filmului German, e programat un eveniment special în Club Control: proiecția filmului „B-Movie”, o peliculă care documentează undergroundul muzical vest-german al anilor ’80 – un eveniment la care va participa însuși Mark Reeder, protagonist, dar și scenarist al filmului –, urmată de un concert al trupelor Future Nuggets şi Loved by Ghosts.

Selecționerul ediției din acest an este Andrei Rus, critic de film, lector universitar la UNATC și curator al festivalului de film NexT.

„Le beau danger” – filmul lui René Frölke despre Norman Manea, „Solo Sunny” – unul dintre filmele-cult ale RDG-ului semnat de regretatul Konrad Wolf, fost regizor, director artistic și președinte al Academiei de Arte din RDG sau „Härte / Dragoste periculoasă” al Rosei von Praunheim, unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai filmului german postmodern, un film care a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin 2015, secțiunea „Panorama Special”, în cadrul căreia a obținut locul al III-lea, acestea sunt doar câteva dintre suprizele ediției jubiliare.

Foto: Zilele Filmului German – goethe.de/bukarest/

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.