Ziua a doua la FITS 2017. Teatru, expoziții, conferințe și bucuria oamenilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/ziua-a-doua-la-fits-2017-teatru-expozitii-conferinte-si-bucuria-oamenilor/

Mii de oameni au invadat străzile Sibiului în cea de-a doua zi de FITS încă de la orele amiezii, când povestea itinerantă „Zâna, cerbii şi tăietorii de lemne” i-a condus pe cei prezenţi pe Pietonala Nicolae Bălcescu într-un basm asiatic fermecător. În paralel cu spectacolul de stradă, iubitorii de artă sau discuţii culturale au asistat la dialogurile pline de sensibilitate ale lui George Banu cu invitaţii speciali ai festivalului sau la discuţia lui Cătălin Ștefănescu cu Robert Wilson pentru Garantat 100%.

Un articol de Petre Ivan|11 iunie 2017

Și spațiile de interior au fost pline de spectatori dornici să descopere farmecul producțiilor invitate la FITS, filmul, teatrul și dansul aflându-se, ca de obicei, printre preferințele tuturor. „Aglaja”, „oVIDIus”, „Tango la înălțime”, „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal”, „Psyche”, „Un stejar” și „Metamorfoze” sunt doar câteva dintre spectacolele care s-au jucat cu casa închisă.

Și seara a fost specială în a doua zi a festivalului, „Incursiune în abis” și „Din Guadelupa, cu toată dragostea” bucurând din nou mulțimea adunată pe Pietonală și în Piața Mare a Sibiului, oferind energie și un strop de adrenalină prin spectacolele vibrante dăruite. Spectatori din toată lumea, unii dintre ei la prima ediție, alții deja oaspeți de demult, s-au declarat încântați de atmosfera de sărbătoare autentică de pe străzile Sibiului.

Și invitații de marcă sunt încântați de ceea ce au descoperit la Sibiu. „De acest lucru au nevoie comunitățile noastre artistice și este un lucru minunat ceea ce aveți voi aici în acest frumos oraș: un festival internațional unde toți ne putem întâlni pentru o perioadă de timp pentru a schimba păreri sau idei, iar asta este unic în societatea actuală”, a spus regizorul Robert Wilson despre prezența sa la FITS 2017.

Ziua de 11 iunie continuă expozițiile, conferințele și seminariile din zilele precedente, iar Sibiu Book Festival – Strada cu cărți așteaptă vizitatori cu apariții editoriale dintre cele mai noi și mai diverse. Octavian Saiu se va afla în dialog cu Saviana Stănescu și Jim O`Queen despre teatrul american, iar Pippo Delbono, Simon McBurney și Robert Lepage vor conferenția, la Librăria Habitus, despre teatrul la persoana I.

„MAL/PRAXIS”, spectacolul care încheie trilogia tânărului regizor și scenarist Bogdan Georgescu (trilogie din care fac parte „Antisocial” și „#minor”, de asemenea programate pe 11 iunie), va avea parte de două reprezentații, iar De Staat, trupa olandeză care a primit premiul Edison, cel mai prestigios premiu în materie de muzică din Olanda, va concerta în Piața Mare a orașului, încheind cea de-a treia seară de festival.

Accesul publicului la evenimentele de stradă programate în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu este gratuit. Pentru spectacolele de interior, accesul se face pe baza tichetelor emise la Agenţia Teatrală din Sibiu, str. Nicolae Bălcescu nr. 17, în următorul interval: zilnic, de la ora 9:00 – 20:00, până în data de 18 iunie, inclusiv. Bilete pot fi achiziționate și online, prin portalul www.eventim.ro, sau din reţeaua naţională a magazinelor Germanos, Orange şi Vodafone, Librăriile Humanitas şi Cărtureşti.

Programul de spectacole al Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu poate face obiectul unor modificări, iar varianta actualizată a acestuia va fi disponibilă în timp util pe www.sibfest.ro. Pentru orice informaţii sau neclarităţi, vă rugăm să vă adresaţi pe e-mail la [email protected].

Foto: Paul Băilă, Sebastian Marcovici

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.