Glorifying the Body, la Pleshoo Contemporary
https://www.ziarulmetropolis.ro/glorifying-the-body-la-pleshoo-contemporary/

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoş Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârşitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potenţialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voinţă umană transformatoare: nudul feminin

Un articol de Ştefania Dumbravă|12 noiembrie 2014

În continuarea actului de degajare a esenței estetice din forma relativă a subiectului natural, bijuteria – creația artificială inventată ca omagiu și complement suprem al frumuseții corpului – extinde demersul în teritoriul decorativismului baroc, perfect compatibil ca senzualitate a texturilor și formelor.

Cu o lungă experiență în privirea lumii prin obiectivul fotografic în toate posibilitățile sale expresive, Dragoș Cristescu caută să surprindă în modelul ales ca subiect calitățile care să îl scoată din sfera circumstanței anatomice și efemere, fixându-l în durata lungă a formei tratate ca sculptură,

Glorifying the Body

textură și scenografie.

Rezultatul acestei abordări lucide și selective este că, în ciuda unei lungi tradiții vizuale care își trăiește arogant apogeul în prez

ent și care își merită în mare măsură învinuirea de a fi obiectificat trupul feminin mai ales în ipostaza nudului, Cristescu reușește, dimpotrivă, să îl obiectiveze.

Nu în sensul unui joc gratuit de cuvinte cu trimitere la obiectivul fotografic, ci în sensul scoaterii subiectului de sub imperiul conjuncturilor extra-estetice și al împingerii lui pe terenul formei aproape abstracte, unde valoarea îi poate fi apreciată în termenii armoniilor de linii și volume, lumină și umbră, în care se judecă orice operă de artă.

Trupul feminin fixat în expresie fotografică de Dragoș Cristescu devine egalul unei suite pentru violoncel de Bach sau al unei sculpturi abstracte moderne, construite în egală măsură pe dialogul fragmentului (prezența) cu ansamblul la care el trimite (absența) și pe căutarea atentă a armoniei ascunse în echilibrul contrariilor.

Glorifying the BodyUrmărirea asiduă a perfecțiunii formale nu poate avea drept punct terminus decât unica soluție capabilă de a permanentiza punerea în scenă satisfăcătoare, mutând-o într-un spațiu în care modelul care respiră și se mișcă dispare, iar silueta nudului feminin devine motiv artistic liber de orice balast străin criteriului estetic.

Franchețea expunerii aduce un omagiu cultului antic grecesc, redescoperit în modernitatea eliberată de pudibonderii, al nudului ca stare naturală și plenară a trupului omenesc.

În bijuterie și dantelă, două dintre cele mai intime formule deGlorifying the Bodycorative în relație cu trupul, Cristescu exploatează potențialul senzual al texturii, suprafeței și structurii, care accentuează calitățile estetice ale formei pe care se așază docil și căreia îi transferă valențele lor decorative, glorificând-o ca zeitate demnă de omagiul artei și artificiului.

Gratificând calitatea tactilă a privirii artistului, inventarul decorativ înnobilează detaliul anatomic, a cărui prezență epurată și nudă o contrastează prin opulența exuberantă și față de care se impune complementar.

În dubla abordare a mecanismelor și strategiilor senzualității care se conturează astfel, proiectul „Glorifying the Body” documentează vizual transfigurarea sursei concrete a imaginii în motiv artistic, afirmând totodată fără echivoc autoritatea intenției autoriale asupra acestei metamorfoze.

Foto: Glorifying the Body – Pleshoo Contemporary



12
/09
/22

GREEN HOURS LIVE(S) caută povești și istorii personale legate de Green Hours, pe care le va transforma într-o instalație multimedia.

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.