Un tablou de Manet, evaluat la 35 de milioane de dolari, scos la licitaţie
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-tablou-de-manet-evaluat-la-35-de-milioane-de-dolari-scos-la-licitatie/

Tabloul „Le Printemps”, pictat de Edouard Manet în 1881, aflat de un secol în proprietatea unei familii, va fi scos la licitaţie la casa Christie’s, la New York, pe 5 noiembrie, fiind evaluat la 35 de milioane de dolari.

Un articol de Liliana Matei|2 august 2014

Tabloul, o reprezentare din profil a actriţei pariziene Jeanne Demarsy, este una dintre cele mai celebre picturi ale lui Manet şi va fi scos la vânzare în licitaţia de artă impresionistă şi modernă, organizată de casa Christie’s, pe 5 noiembrie.

Licitaţia urmează altor evenimente de profil organizate, în primăvară, de casă, la care s-au înregistrat recorduri de preţ. De altfel, piaţa globală de artă a cunoscut o înflorire – vânzările de anul trecut au crescut cu 8 procente, la 65,9 miliarde de dolari, cel mai înalt nivel înregistrat din 2007, potrivit celui mai recent raport al European Fine Art Foundation.

Dacă va fi vândut pentru suma estimată de specialiştii casei, tabloul „Le Printemps” va depăşi recordul de preţ pentru o lucrare de Manet – 33,2 milioane de dolari pentru „Autoportrait à la palette”, vândut la Londra, în urmă cu patru ani.

Manet este considerat unul dintre marile nume ale impresionismului şi este celebru pentru portretele sale.

„Le Printemps” este una dintre cele două picturi, alături de „Un bar aux Folies-Bergere”, pe care artistul le-a prezentat la Expoziţia universală de la Paris din 1882 şi care i-au adus celebritatea.

„Le Printemps” este scos la vânzare de o familie americană, în proprietatea căreia se află de un secol. Tabloul a fost împrumutat pe termen lung National Gallery of Art din Washington şi a fost expus şi la Metropolitan Museum of Art in New York.

Mai multe informaţii despre Manet, aici.

03
/07
/22

Ceea ce am văzut la Art Safari, la ediția din acest an, cea cu numărul 9, nu poate fi uitat niciodată. Îți rămân întipărite în minte nu doar arta expusă, extraordinar reprezentată prin lucrările lui Theodor Aman, ale inegalabililor Pablo Picasso și Salvador Dali, Marcel Iancu, dar și parfumul de ulei și acuarelă, întinse cu măiestrie pe pânza veche, ce păstrează patina timpului.

17
/06
/22

VIAȚA SECRETĂ A TABLOURILOR Ziarul Metropolis vă invită la mici incursiuni în existenţa nevăzută, uitată sau ignorată a imaginilor care ne fascinează. Unele au schimbat istoria artei, altele au rămas ascunse printre poveşti.

14
/06
/22

Începând cu acest an, MiniCloud, ediția pentru copii și adolescenți a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, aflat la cea de a XV a ediție, capătă amploare și își deschide porțile zilnic pentru zeci de copii, în perioada 13 – 19 iunie 2022, în București, pe Calea Griviței.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.