14 femei putrernice şi cea mai provocatoare producție cinematografică a anului
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-femei-putrernice-si-cea-mai-provocatoare-productie-cinematografica-a-anului/

Luminiţa Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, Cosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care s-au alăturat filmului “Patimile Mariei”.

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2014

14 femei putrernice / Cu o săptămână înainte de lansarea oficială în cinematografe a filmului “Patimile Mariei”, Parada Film va vernisa o expoziție inedită dedicată celei mai provocatoare producții cinematografice din 2014.

Expoziția reunește 14 femei celebre din teatru, social media, fashion și showbiz. Cele 14 personalități au acceptat provocarea de a poza cu o coroană de spini pe cap precum personajul principal al filmului pentru posterul oficial. Ideea seriei de portrete a pornit de la lungmetrajul inovator și original: 14 secvențe, 14 opriri pe drumul crucii. Portretele poartă semnătura lui Adi Marineci și a art designerului Alexandru Nimurad, machiajul a fost realizat de Diana Ionescu.

Fotografiile vor fi expuse la Cinema Studio în deschiderea Zilelor Filmului German iar apoi vor putea fi admirate din 1 Noiembrie în Alt Shift din Club Control.

Vernisajul expoziției va avea loc vineri seară, pe 31 Octombrie, de la ora 18:30 la Cinema Studio, în prezența celor 14 femei care au acceptat provocarea Parada Film de a fi parte din campania de promovare a lungmetrajului câștigător al Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014.

Luminița Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, 14 femeiCosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care sunt alături de “Patimile Mariei”.

“Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

Proiecția este programată vineri, 31 octombrie, de la ora 19:00, la Cinema Studio în prezența actriței Lea van Acken și a co-scenaristei Anna Brüggemann.

Remarcat de critica internațională drept “o creație extraordinară” (Sound on Sight), “o poveste impecabilă stilistic” (Screen Daily), “o descindere riguroasă în iadul unei adolescente” (The Hollywood Reporter), “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” reprezintă o acuzație și, în același timp, legenda unei sfinte. Este o poveste despre religie, devoțiune și credință duse la extrem. Maria are 14 ani, iar familia ei face parte dintr-o comunitate de catolici fundamentaliști. Copila trăiește într-o lume modernă, însă inima ei îi aparține lui Isus. Vrea să-L urmeze, să devină sfântă și să ajungă în ceruri, precum sfinții-copii despre care i s-a tot povestit. Maria va traversa 14 etape așa cum Isus a făcut 14 opriri pe drumul Golgotei și își va atinge în cele din urmă scopul.

Debutanta Lea van Acken este fenomenală în rolul Mariei și impresionează profund în rolul fetei de 14 ani sufocată de religia strictă, precum și de dorința de a-și atinge scopul. Filmul în sine este la fel de radical ca și subiectul său, construit din 14 cadre fixe, lungi, ce îl determină pe spectator să contemple interacțiunile de pe ecran într-un mod cu totul diferit de cel tradițional. Brüggemann construiește filmul matematic și face o disecție silită a catolicismului fanatic.

După premiera mondială de la Berlinale, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” și-a continuat traseul internațional în prestigioase festivaluri și a fost recompensat cu numeroase distincții precum: Premiul Stanley Kubrick pentru Inovatie la Traverse City Film Festival, Premiul Publicului la Festivalul de Film Wiosna / Varsovia, Polonia, Premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film / Palic, Serbia, Premiul Criticilor de Festivalul de Film de la Edinburgh sau Premiul Juriului Ecumenic la Norwegian International Film Festival.

În “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg”, Dietrich Brüggemann reia formal experiența din filmul său de debut, “Neun Szenen” (2006). Cadrele fixe, tablouri cu durată de până la 15 minute, constituie o provocatoare. Brüggemann nu simte nevoia de a conduce spectatorii prin decizii de montaj, ci îi lasă să privească neîngrădit și să vadă lucrurile în simultaneitatea lor.

Distribuit de Parada Film, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” va rula în cinematografele din România din 7 noiembrie.

Foto: 14 femei putrernice – Parada Film

02
/02
/23

CRONICĂ DE FILM Probabil că e şi simbolic, însă cu siguranţă e ceva comic în constatarea că cel mai prolific regizor de filme comerciale din cinematografia română post-2000 e un spaniol. În timp ce noi eram ocupaţi cu filmele de festival, Jesús del Cerro îşi urma neabătut şi vesel propriul drum, aproape singur pe culoar.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

26
/01
/23

Pe 27 ianuarie, unul dintre cei mai importanți actori din România împlinește 87 de ani. Pe Florin Piersic îl puteți vedea pe 30 ianuarie în spectacolul „Străini în noapte” de Eric Assous, regizat de regretatul Radu Beligan și găzduit de Naționalul bucureștean.

26
/01
/23

Festivalul Internațional de Film Transilvania (9 – 18 iunie 2023, Cluj Napoca) anunță Focus Nordic, un program complex, cel mai mare de acest fel din istoria TIFF, dedicat unei cinematografii europene bogate, diverse și inovatoare, cea din țările nordice: Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia și Islanda.

25
/01
/23

CRONICĂ DE FILM Reacţiile la “Close” (2022) par să se fi împărţit în două: “heartbreaking” (cu versiunea românească “vai, cât am plâns”) şi, mult mai rar, “tearjerker”. O zic din capul locului: sunt din a doua categorie. Deşi am plecat setat să mă las emoţionat (nu am nici cea mai mică problemă să dau garda jos în sala de cinema), am ieşit iritat.

22
/01
/23

Apariţia în română, pe final de 2022, la Editura Tracus Arte, a două cărţi de Pier Paolo Pasolini - una de poezii şi alta cu texte despre literatură şi artă - a tulburat puţin apatia cu care a fost marcat la noi centenarul acestui mare cineast şi scriitor.

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.