14 femei putrernice şi cea mai provocatoare producție cinematografică a anului
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-femei-putrernice-si-cea-mai-provocatoare-productie-cinematografica-a-anului/

Luminiţa Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, Cosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care s-au alăturat filmului “Patimile Mariei”.

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2014

14 femei putrernice / Cu o săptămână înainte de lansarea oficială în cinematografe a filmului “Patimile Mariei”, Parada Film va vernisa o expoziție inedită dedicată celei mai provocatoare producții cinematografice din 2014.

Expoziția reunește 14 femei celebre din teatru, social media, fashion și showbiz. Cele 14 personalități au acceptat provocarea de a poza cu o coroană de spini pe cap precum personajul principal al filmului pentru posterul oficial. Ideea seriei de portrete a pornit de la lungmetrajul inovator și original: 14 secvențe, 14 opriri pe drumul crucii. Portretele poartă semnătura lui Adi Marineci și a art designerului Alexandru Nimurad, machiajul a fost realizat de Diana Ionescu.

Fotografiile vor fi expuse la Cinema Studio în deschiderea Zilelor Filmului German iar apoi vor putea fi admirate din 1 Noiembrie în Alt Shift din Club Control.

Vernisajul expoziției va avea loc vineri seară, pe 31 Octombrie, de la ora 18:30 la Cinema Studio, în prezența celor 14 femei care au acceptat provocarea Parada Film de a fi parte din campania de promovare a lungmetrajului câștigător al Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014.

Luminița Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, 14 femeiCosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care sunt alături de “Patimile Mariei”.

“Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

Proiecția este programată vineri, 31 octombrie, de la ora 19:00, la Cinema Studio în prezența actriței Lea van Acken și a co-scenaristei Anna Brüggemann.

Remarcat de critica internațională drept “o creație extraordinară” (Sound on Sight), “o poveste impecabilă stilistic” (Screen Daily), “o descindere riguroasă în iadul unei adolescente” (The Hollywood Reporter), “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” reprezintă o acuzație și, în același timp, legenda unei sfinte. Este o poveste despre religie, devoțiune și credință duse la extrem. Maria are 14 ani, iar familia ei face parte dintr-o comunitate de catolici fundamentaliști. Copila trăiește într-o lume modernă, însă inima ei îi aparține lui Isus. Vrea să-L urmeze, să devină sfântă și să ajungă în ceruri, precum sfinții-copii despre care i s-a tot povestit. Maria va traversa 14 etape așa cum Isus a făcut 14 opriri pe drumul Golgotei și își va atinge în cele din urmă scopul.

Debutanta Lea van Acken este fenomenală în rolul Mariei și impresionează profund în rolul fetei de 14 ani sufocată de religia strictă, precum și de dorința de a-și atinge scopul. Filmul în sine este la fel de radical ca și subiectul său, construit din 14 cadre fixe, lungi, ce îl determină pe spectator să contemple interacțiunile de pe ecran într-un mod cu totul diferit de cel tradițional. Brüggemann construiește filmul matematic și face o disecție silită a catolicismului fanatic.

După premiera mondială de la Berlinale, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” și-a continuat traseul internațional în prestigioase festivaluri și a fost recompensat cu numeroase distincții precum: Premiul Stanley Kubrick pentru Inovatie la Traverse City Film Festival, Premiul Publicului la Festivalul de Film Wiosna / Varsovia, Polonia, Premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film / Palic, Serbia, Premiul Criticilor de Festivalul de Film de la Edinburgh sau Premiul Juriului Ecumenic la Norwegian International Film Festival.

În “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg”, Dietrich Brüggemann reia formal experiența din filmul său de debut, “Neun Szenen” (2006). Cadrele fixe, tablouri cu durată de până la 15 minute, constituie o provocatoare. Brüggemann nu simte nevoia de a conduce spectatorii prin decizii de montaj, ci îi lasă să privească neîngrădit și să vadă lucrurile în simultaneitatea lor.

Distribuit de Parada Film, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” va rula în cinematografele din România din 7 noiembrie.

Foto: 14 femei putrernice – Parada Film

29
/10
/20

PORTRET Cunoscuta regizoare japoneză Naomi Kawase, o obişnuită a Festivalului de la Cannes, va susţine sâmbătă, de la ora 17.00, un masterclass online pentru publicul din România, în cadrul "Les Films de Cannes à Bucarest", unde este invitat special. Prilej de a vă propune un scurt portret al acestei cineaste inclasabile.

28
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Mia își ratează răzbunarea” (2020), al doilea lungmetraj, realizat tot în regim independent, al regizorului Bogdan Theodor Olteanu, este o comedie care vorbește despre feminitate și are ca protagonistă o tânără actriță, jucată de Ioana Bugarin.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.