20 de întrebări pentru actrița Ana-Maria Ivan
https://www.ziarulmetropolis.ro/20-de-intrebari-pentru-actrita-ana-maria-ivan/

INTERVIU O întâlnire cu actriţa Ana-Maria Ivan, pe care o regăsim în distribuţia aşteptatului musical „We Will Rock You”, semnat de Răzvan Mazilu, care a avut de curând premiera la Sala Palatului. „Musicalul mă face să mă simt împlinită cu adevărat şi mă provoacă să îmi doresc mai mult de la mine”, spune Ana-Maria.

Un articol de Alina Vîlcan|23 aprilie 2019

1. ALEGERI. Momentul în care ai ales teatrul a fost…

Momentul în care mi-am dat seama că mă pot exprima cel mai bine, că îmi oferă o libertate și o bucurie a expresiei pe care numai prin scris și cântat o mai cunoscusem. Orele pe care le petreceam alături de colegii mei de la Râmnicu Vâlcea în parcul Zăvoi, în cadrul cursurilor de actorie, sunt în continuare printre cele mai dragi amintiri.

2. PRIMUL PAS. De la examenul de admitere, îți amintești…

Emoțiile incredibile, cozile interminabile de candidați veniți din toată țara, plini de entuziasm și de încredere, bucuria când am aflat că am fost admisă alături de colegii mei vâlceni, Flavius Călin și Adrian Gheorghe, dar și faptul că la apartamentul unde locuiam încă nu aveam internet, nici cablu TV, iar perioada de admitere a fost cu adevărat un „atelier” intensiv de căutat noi sensuri ale versurilor alese din poezii și monoloage. Nopțile erau pline de gânduri despre decizia pe care am luat-o, oare am ales bine, oare ăsta e drumul. Cred că efervescența acelor zile nu o voi mai regăsi curând.

3. STUDENȚIE. În anii de facultate, erai…

Foarte curajoasă și fără prea multe inhibiții, voiam eu să cred. De fapt eram foarte speriată, ușor inadaptată, acomodarea cu agitația Bucureștiului a fost destul de dificilă. În același timp eram foarte dornică, alternau momentele în care eram plină de încredere și reușeam să strălucesc și să las să se vadă un potențial artistic în mine, cu momentele în care mă blocam și rămâneam speriată de gândul că niciodată nu voi reuși. Profesorii mei Paul Chiribuță și Irina Ungureau, cu care am avut mare noroc să fiu compatibilă, au știut să gestioneze aceste fluctuații și m-au ajutat să găsesc un echilibru.

4. LA ÎNCEPUT. Despre primele roluri, ai spune…

Aș putea spune că cel mai drag îmi este Maria, din „ A douăsprezecea noapte” a lui William Shakespeare. Lucrul cu Mihai Constantin și Corina Moise a fost o perioadă în care știu că personal ceva în mine s-a schimbat, am înțeles ce înseamnă un traseu constant, spectacol de spectacol. Serile de la Palatul Național al Copiilor au fost pentru mine și pentru toți colegii mei niște seri de victorii atât personale, cât și pentru întregul colectiv.

5. PROVOCARE. Principala provocare de până acum pentru tine în teatru a fost…

Prințesa Clarice, din spectacolul „Dragostea celor trei portocale” , în regia lui Michele Modesto Casarin. O personalitate foarte puternică, o întâlnire de la care am învățat foarte multe pe plan profesional, dar și personal, spectacol în urma căruia am dobândit precizie și în care am „furat” meserie de la colegii mei Adrian Ciobanu, Andreea Mateiu, Mădălin Mandin. A fost prima întâlnire cu un rol principal într-un spectacol de commedia dell’arte, primul spectacol la Teatrul Stela Popescu, un început de drum intens, care mi-a adus foarte multe satisfacții.

6. MODELE. Actorii de la care ai învățat sunt…

Cei pe care i-am admirat din sală: Mariana Mihuț, Andreea Grămoșteanu, Victor Rebengiuc, Cornel Scripcaru, dar și cei alături de care am avut șansa și bucuria să lucrez: Ana Bianca Popescu, Lucian Ionescu, Adrian Nour, Oana Pușcatu, actori pe care îi admir foarte tare pentru spiritul ludic combinat cu o precizie incredibilă.

„Dragostea celor trei portocale” (regia: Michele Modesto Casarin)

7. ROMÂNIA. Să fii actor în România mileniului III înseamnă…

Să ai răbdare, să fii permanent activ, să fii mereu pregătit, să crezi și să înveți să te păstrezi curat indiferent de evenimentele la care asiști sau în care ești implicat.

8. SPECTACOLELE DE ACUM. Te vedem în…

Spectacolele din repertoriul Teatrului Stela Popescu: „Dragostea celor trei portocale” (regia: Michele Modesto Casarin), „Femeia, eterna poveste” (regia: Attila Vizauer), „Revolta poveștilor” (regia: Tony Adam). În „Căsuța din ceață”, în regia Irinei Crăiță-Mândră, la Teatrul Apropo, dar și în „Sunetul muzicii” și „We Will Rock You”, ambele în regia lui Răzvan Mazilu. Ambele musicaluri se vor relua în toamnă, le aștept și vă aștept cu bucurie, pentru că emoția și puterea pe care o au muzica și teatrul împreună este una dintre cele mai autentice. Musicalul mă face să mă simt împlinită cu adevărat și mă provoacă să îmi doresc mai mult de la mine.

9. ATRACȚIA FILMULUI. Cu cinematografia, ești în relație de…

Cu cinematografia sunt încă în expectativă. Anul trecut am avut parte de o primă experiență într-un lungmetraj, în regia lui Cătălin Mitulescu (n.r. pentru filmul Heidi), iar în rest sunt deschisă la propuneri.

10. SPECTACOL-CULT. Un spectacol de teatru memorabil pe care l-ai văzut este…

Niște fete”, în regia lui Cristi Juncu. Teatrul „Anton Pann” a găzduit acest spectacol la Râmnicu Vâlcea, în perioada în care eu descopeream lumea teatrului și știu că după spectacol am rămas pe scaun câteva minute bune și nu îmi venea să plec, pentru că fusese atât de curat și de intens. Un alt prim spectacol pe care l-am văzut în calitate de studentă a fost „Îngropați-mă pe după plintă”, la Teatrul Bulandra, în regia lui Yuri Kordonsky… Nu mi-am revenit câteva zile bune apoi.

11. ROL DE NEUITAT. Dintre toate rolurile tale de până acum, cel mai ofertant consideri că a fost…

Eponine, din spectacolul de disertație „Mizerabilii”, coordonat de Dana Rotaru și condus muzical cu grijă și iubire de Claudia Măru Hanghiuc. Este rolul cel mai aproape de suflet, pentru care m-am luptat. Este rolul pentru care am primit și premiu în Gala Absolvenților, este spectacolul care mi-a adus și întâlnirea cu Răzvan Mazilu și care mi-a confirmat încă o dată că prin muzică și teatru mă pot exprima cel mai bine.

12. TEATRUL METROPOLIS. O întâmplare trăită aici este…

Primul spectacol „Cine e fazanul”, spectacolul nostru drag de licență. Nu pot uita emoțiile și bucuria faptului că un spectacol de licență a fost preluat de un teatru din București și că avem șansa să îl prezentăm într-un cadru profesionist. Țin minte că mai multe elemente de decor au cedat sub „presiunea” marelui eveniment, culisele vuiau și alături de colegii mei căutam soluții pentru a rezolva cât mai repede dificultățile întâmpinate. Teatrul Metropolis ne-a oferit această șansă, a oferit o casă „fazanului” dar și unor proaspăt absolvenți de licență care au avut o scenă pe care să prezinte munca și rezultatele celor trei ani de facultate.

13. TEATRUL INDEPENDENT AUTOHTON în 2019 este…

Adesea mult mai curat, mai îngrijit și mai ofertant pentru spectator decât multe din producțiile teatrelor de stat… Dar și mult mai fragil. Viața unui spectacol în teatrul independent depinde de numărul de locuri vândute, de promovarea pe care de foarte multe ori tot noi, actorii, trebuie să o facem… E o altă lume parcă, o lume în care spectacole făcute cu mijloace puține ajung mult mai ușor la spectator, în care mesajul textului nu este îngropat în decor, ci este lăsat să respire și să ajungă unde trebuie.

Mult așteptatul „We Will Rock You” (regia: Răzvan Mazilu) a avut de curând premiera la Sala Palatului

14. INSPIRAȚIE. Când construiești un rol, te inspiri din…

Pornesc întotdeauna de la text, de la discuțiile și direcțiile stabilite alături de regizor, după care munca de laborator personal, informații despre perioadă, statut, meserie, de multe ori apelez la clasica „fișă de personaj” încercând să găsesc și de acolo caracteristici care mă pot ajuta, de la oamenii și întâmplările de zi cu zi.

15. MOTIVAȚIE. De fiecare dată, te face să mergi mai departe…

Gândul că orice s-ar întâmpla am familia aproape, o familie care mă susține, care m-a lăsat să îmi deslușesc singură drumul, o familie care m-a învățat că ambiția, iubirea și respectul pentru meseria aleasă sunt cele mai importante.

16. BUCUREȘTI. Pentru tinerii artiști, Bucureștiul este…

Un oraș cu multe teatre, multe oportunități în care te poți pierde sau te poți integra la fel de ușor. Poate că dincolo de răbdare și perseverență în viață sunt importante și întâlnirile, iar Bucureștiul este un centru cultural care oferă șansa multor întâlniri cu spectacole și personalități în care poți găsi repere.

17. TIMP LIBER. Când nu ai nimic de făcut, îți place să…

Îmi place să merg la teatru și la concerte live, să îmi îngrijesc florile, să aprind bețișoare parfumate și să îmi ascult ritmul interior, să cânt la chitară, să ma plimb cu bicicleta în locuri cu multă verdeață, să respir și să mă întorc la un ritm echilibrat.

18. ATU. Crezi că principala ta calitate este…

Credința că iubirea este cea mai importantă. Iubirea este un combustibil infinit, care ne dă putere să rezistăm, să avem răbdare, să construim. Știu că poate părea un clișeu, însă chiar cred că se poate reuși cu iubire, respect și răbdare.

19. WORK IN PROGRESS. Încă mai lucrezi cu tine la…

A mă adapta ușor la orice situație întâmpin, să am mai multă încredere în mine și în ceea ce am de spus lumii, să îmi temperez în situații delicate caracterul vulcanic.

20. VA URMA. În plan pentru viitorul apropiat ar fi…

Continuarea proiectelor care au avut premiera stagiunea aceasta, o deplasare la Festivalul Teatrelor Independente de la Iași și poate, cu puțin noroc, reluarea compozițiilor proprii și reînceputul „idilei” cu muzica… Mi-e tare dor de ea.

Poate că dincolo de răbdare și perseverență în viață sunt importante și întâlnirile, iar Bucureștiul este un centru cultural care oferă șansa multor întâlniri cu spectacole și personalități în care poți găsi repere. (Ana-Maria Ivan, actriță)

23
/04
/20

Astra Film vine în întâmpinarea publicului de acasă, trecând din sala de cinema în spațiul online, difuzând filme de nonficțiune premiate din întreaga lume.

22
/04
/20

Produs de Phoebe Waller-Bridge, Vicky Jones, Kate Dennis, serialul este o comedie thriller ce prezintă povestea unei femei a cărei viață este dată peste cap când primește un mesaj de la iubitul ei din facultate care îi propune să renunțe la viața ei actuală și să se întâlnească cu el în New York.

16
/04
/20

PORTRET Înainte ca o mare parte din planetă să trăiască aproape ca într-o distopie și să fie obligată să stea în casă, sud-coreeanul Bong Joon Ho, cel mai discutat cineast al ultimului an, și-a presărat întreaga filmografie cu personaje nevoite să își ducă viața sau să se ascundă în locuri închise.

16
/04
/20

În weekend-ul de Paști, pe 18-19 aprilie, TIFF Unlimited propune patru filme românești despre reuniuni de familie care se lasă cu scântei, generând revelații, detensionări și mărturii de afecțiune emoționante. Ediție specială de #CaranTIFF, pentru sărbători mai puțin obișnuite, dar cu gândul la cei dragi.

12
/04
/20

CRONICĂ DE FILM Nominalizat la Oscar și disponibil pe Netflix, „The Edge of Democracy” (2019), de Petra Costa, este un documentar politic despre Brazilia ultimilor ani. Filmul urmărește președințiile Lula da Silva și Dilma Rousseff, scandalurile de corupție și mișcările de stradă și venirea la putere a extremistului de dreapta Jair Bolsonaro.

10
/04
/20

IUBIRI CARE AU FĂCUT ISTORIE Destinul are imaginație și lucrează pe căi nebănuite. Nu se repetă și, de cele mai multe ori, nu te lasă să anticipezi nici când e vorba despre anonimii care se pierd în istorie, nici când e vorba despre personalitățile care fac istorie.

10
/04
/20

Câtă emoție încape într-un weekend? Iubiri copleșitoare, jocuri de seducție, sentimente nerostite între părinți și copii, dar și senzații extreme în bucătărie.

09
/04
/20

CRONICĂ DE CARTE Prin două cărți apărute recent simultan la Editura Tritonic, „Divele lui Stalin. De la idolii de lut la star sistemul sovietic” și „Diva socialistă. Modele feminine în cinematograful est-european”, cercetătoarea Andreea Ionescu-Berechet analizează o idee nouă pentru studiile de cinema din România: conceptul de divă în lumea comunistă.

08
/04
/20

În această perioadă ar fi trebuit să fie demarată cea de a 6-a editie a programului KineDok Romania și să fie organizate proiecții de film documentar în mai multe orașe din țară. Datorită circumstanțelor extraordinare în care ne aflăm și pentru că e bine să stăm acasă, ediția 2020 va fi decalată, fiind programată să înceapă din a doua jumătate a anului. Pentru ca așteptarea să fie mai ușoară, One World Romania și partenerii KineDok din cele 6 țări pun la dispoziție un voucher pentru a viziona online gratuit 17 filme din catalogul edițiilor trecute.

07
/04
/20

În contextul situației actuale din țară și ținând cont de restricțiile impuse pentru siguranța tuturor, echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania a luat decizia de a reprograma ediția cu numărul 19.