5 întrebări pentru actorii de la Teatrul Metropolis – Cătălin Babliuc
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-intrebari-pentru-actorii-de-la-teatrul-metropolis-catalin-babliuc/

Actorii de la Metropolis răspund la cinci întrebări despre soarta teatrului autohton, într-o perioadă atipică şi delicată pentru scena românească.

Un articol de Petre Ivan|6 iunie 2020

1. De ce v-a fost cel mai dor în timpul celor două luni de stare de urgență?

De mersul pe jos, de la Victoriei până la Tineretului, fără declarație.

2. Credeți că lumea se va schimba în urma acestei pandemii? În ce fel?

Oamenii se vor spăla mai des pe mâini. Sper.

3. Ce fel de spectacole credeți că vor căuta spectatorii la teatru după această experiență?

La bază, teatrul e o poveste. Cât timp există o poveste, oamenii vor veni să o vadă jucată. Că e în 2, 3, 15 personaje, că e clasic montată sau că are douăzeci de mii de proiecții video. Povestea contează.

4. Felul dumneavoastră de a vă raporta la teatru s-a schimbat în vreun fel? Credeți că teatrul va arăta altfel după revenirea la normal?

N-am mai jucat de pe 9 martie, nu știu cum mă raportez la teatru, stai să joc și zic după. Peste omenire au trecut multe, războaie mondiale, virusuri mult mai supărate, tot felul de încercări și uite că teatrul e tot aici, cu multele lui feluri de-a fi. Teatrul va fi bine.

5. Dacă ați fi avut o baghetă magică în timpul acestei pandemii, care ar fi cele trei lucruri pe care le-ați fi schimbat sau le-ați schimba de acum încolo?

Aș fi lăsat oamenii în parcuri.
Aș fi modificat virusul, să atace doar persoanele care au 250 de ani.
Aș lăsa concertul Slipknot să aibă loc.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).

11
/01
/24

Asociația SIGNIS România anunță prima ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase, în peste 30 de festivaluri de film din lume, dar și un dialog despre valorile creștine și umane pornind de la aceste producții. Începând cu anul 1974, Premiul Juriului Ecumenic este un premiu independent acordat filmelor de lungmetraj din competițiile unor festivaluri internaționale de film din lume, precum Cannes sau Berlin.

11
/01
/24

„Corespondențe” de la Teatrul Metropolis este o producție româno-franceză, cu dublă cetățenie, și o demonstrație mamut a teatrului ca etapă de lucru, ca limbaj universal și ca conglomerat de întâlniri.

10
/01
/24

Dacă vreți să aflați care a fost parola primului e-mail al actriței Andreea Hristu, o veți afla aici. Veți mai afla și care a fost spectacolul care a marcat-o cel mai mult, dar și care este cea mai prețioasă resursă pe care o avem. Toate acestea, într-un interviu sub formă de alfabet.

09
/01
/24

CARTEA DE CINEMA Neaşteptată apariţie acest “Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema”, pe care criticul de film Andrei Gorzo şi criticul literar Mihai Iovănel - prieteni şi colegi de generaţie şi de idei - l-au scos la finalul lui 2023 la Editura Polirom.