5 întrebări pentru actorii de la Teatrul Metropolis – George Rotaru
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-intrebari-pentru-actorii-de-la-teatrul-metropolis-george-rotaru/

Actorii de la Metropolis răspund la cinci întrebări despre soarta teatrului autohton, într-o perioadă atipică şi delicată pentru scena românească.

Un articol de Ziarul Metropolis|15 iunie 2020

1. De ce v-a fost cel mai dor în timpul celor două luni de stare de urgență?

George Rotaru: Cel mai mult în perioada stării de urgență mi-a fost dor de familie și de prieteni.

2. Credeți că lumea se va schimba în urma acestei pandemii? În ce fel?

Da, cred că lumea se va schimba. Nu neapărat în bine, deși izolarea a dus inevitabil la introspecție și reevaluare a propriei existențe. Cred că oamenii au realizat care e cu adevărat rolul și importanța lor în societate iar acum în funcție de rezultatul la care au ajuns în urma propriei reevaluări, vor acționa în consecință.

3. Ce fel de spectacole credeți că vor căuta spectatorii la teatru după această experiență?

Cred că publicul de teatru va reveni în număr mare în sălile de spectacole, dar am mari îndoieli în ceea ce privește publicul larg. „Distanțarea socială“ va pune sub semnul întrebării orice demers de a participa la un spectacol. Este greu de anticipat cât de mult este dispus spectatorul să participe la un eveniment unde este supus unor riscuri pe care nu le poate controla. Așadar, cred că nu genul spectacolului va fi hotărâtor ci condițiile de participare la eveniment în sine.

4. Felul dumneavoastră de a vă raporta la teatru s-a schimbat în vreun fel? Credeți că teatrul va arăta altfel după revenirea la normal?

Relația mea cu teatrul rămâne neschimbată, dar sunt destul de mâhnit în ceea ce privește modul în care societatea civilă apreciază breasla actorilor. Sunt prea multe voci care nu consideră necesară această activitate. Paradoxal este faptul că deși actorii au fost un sprijin real în această perioadă, nu este deloc recunoscută influența lor. Cât timp va plana aspectul inutilității meseriei asupra societății și nu se va înțelege rostul nostru pe termen lung mi-e greu să anticipez cum va arăta teatrul după starea de urgență.

5. Dacă ați fi avut o baghetă magică în timpul acestei pandemii, care ar fi cele trei lucruri pe care le-ați fi schimbat sau le-ați schimba de acum încolo?

Aș schimba în primul rând modul de percepție al evenimentului cultural, calitatea lui și descoperirea unor mecanisme noi care să îmbrățișeze limbajele online și alte modalități de propagare a mesajului cultural.

29
/09
/23

Atelierele de autocunoaștere prin scris Casa din mine vin în întâmpinarea adolescenților bucureșteni, membri ai trupei de teatru Brainstorming, elevi ai Colegiului Național Bilingv „George Coșbuc”, Colegiul Național „Sfântul Sava”, Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Liceul Teoretic Internațional de Informatică (ICHB) și Liceul Teoretic „Alexandru Vlahuță” din București.

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.